61 Reacties

25 dagen geleden

Reactie op Emmy W

Vandaag bij de verloskundige geweest en met 5+6 het hartje zien kloppen. D ...
Nee nog niet bij de intake hebben ze het wel over (Ascal) aspirine gehad vanaf week 14 ivm zwangerschapsvergiftiging

12 dagen geleden

Hoe is het hier met iedereen ?

12 dagen geleden

Reactie op Kadootje86

Hoe is het hier met iedereen ?
Inmiddels 8 + 1 en vandaag en perfect kloppend hartje gezien! Wel heel misselijk en beroerd van de echo was een perfect opsteker!

12 dagen geleden

Reactie op Kadootje86

Hoe is het hier met iedereen ?
Hoe gaat het met jou? Hier 7+4 zou ik denken, volgende week di eerste echo, heel benieuwd. Misselijkheid valt mee, borsten wel al 2 maten groter 😅 dus mij hoor je niet klagen.

12 dagen geleden

Goedemiddag Ik ben of eind mei uitgerekend of begin juni. Maar heb nooit de 40 weken gehaald dus ik schat zo in dat het een eind mei kindje wordt. Hier ook zwanger van de vierde (heb drie grote meiden van 11, 13 en 17) En zelf 38 jaar. In tegenstelling tot 21 jaar toen ik voor het eerst moeder werd is dit wel erg spannend vind ik en ook wennen aan het idee. Heb helaas na mijn dochters niet hele positieve ervaringen met zwangerschap in mijn 30e jaren dus vind het een hele spannende tijd. Al moet ik wel zeggen dat ik me erg rustig nu onder voel 🌿 Morgen eerste echo♥️

12 dagen geleden

41 jaar, nu 7+4 dagen. Afgl dinsdag echo gehad. Ziet er goed uit. Vindt het wel spannend. Vorig jaar zomer een missed abortion gehad ergens tussen week 8 en week 10. Over 2 weken weer een echo. 🤞🏻 Ons zoontje in nu 2,5 jaar. Hij is na een lang ivf-traject ons mooie wondertje. Het wondertje dat nu aan het groeien was een spontane zwangerschap, hadden maandje pauze van ivf-traject ivm vakanties.

12 dagen geleden

Ik ben 36, over een maand 37 en ben zwanger van onze eerste 🙂

12 dagen geleden

Reactie op Kadootje86

Hoe is het hier met iedereen ?
Hier gaat het ook goed! Nu 8+6. Vorige week een goede echo gehad en vandaag de intake bij de verloskundige. Worden jullie ook doorgestuurd naar het ziekenhuis voor een dubbel zorgpad? De 10 en evt 13 weken echo plus alle reguliere controles blijven bij de verloskundige. Maar voor de 20 weken echo, ascal gesprek en echo met 28-32-36 weken worden we doorgestuurd naar de gynaecoloog.

12 dagen geleden

Reactie op OprechteCyclaam313116

Hier gaat het ook goed! Nu 8+6. Vorige week een goede echo gehad en vandaag ...
Ik heb ook een dubbel zorgpad, mooi woord trouwens, klinkt fijner dan te zeggen dat je medisch bent. Ik loop voornamelijk bij de klinisch verloskundige bij de pop-poli (en niet de gynaecoloog) De gewone verloskundige is er bij mij voor de reguliere zaken, de gewone echo's en checks. En de klinisch verloskundige doet al die andere dingen. Al ga ik voor de 13 weken echo hoogstwaarschijnlijk direct naar Nijmegen vanwege een slechte 13 weken echo bij mijn vorige zwangerschap. Ik mag de 22e terecht bij de gewone verloskundige, dan ben ik 9+4

12 dagen geleden

Reactie op Miss X

Goedemiddag Ik ben of eind mei uitgerekend of begin juni. Maar heb nooit ...
Leuk zeg vandaag de echo, heel veel plezier 🤩 laat je even weten of alles goed is? De meiden hoe was hen reactie? Wat heeft jou/jullie doen beslissen om nog voor een 4de kindje te gaan?

11 dagen geleden

Reactie op Fem 🦋

Leuk zeg vandaag de echo, heel veel plezier 🤩 laat je even weten of alles ...
Nou om heel eerlijk te zijn verlangde we altijd wel naar een vierde. Helaas in 2019 geen hartactiviteit meer met 15 weken . Daarna nog geprobeerd zonder resultaat en het ook echt los gelaten. Ik dacht eerlijk gezegd dat ik al langzaam in de overgang ging laatste weken ivm onregelmatig menstruatie. Deze zwangerschap is een cadeautje ♥️♥️

11 dagen geleden

Reactie op Fem 🦋

Leuk zeg vandaag de echo, heel veel plezier 🤩 laat je even weten of alles ...
Echo was bijzonder ♥️ merk nu ik wat ouder ben toch veel meer onzekerheid hoor. Een mooi kloppend hartje. Nu 6+5 weken zwanger. Wel een cyste te zien dus dat is nieuw voor ons.

11 dagen geleden

Ik ben 38, eerste zwangerschap. Ik sta er niet anders bij stil als dat ik bv 30 zou zijn. Het is sowieso spannend.

11 dagen geleden

Ik merk dat ik het juist veel minder spannend vindt dan 10 jaar geleden … iets met omgekeerde wereld 😉

11 dagen geleden

39 jaar en zwanger van de 2e. Die wordt geboren als ik 40 ben. We hebben ook een zoon van 2,5 jaar.

11 dagen geleden

Vetrouw op je lichaam en dat alles goed komt. Het is al een zege dat je zwanger bent. En leeftijd zegt niks over gezondheid van kind . Komt allemaal goed ❤️

11 dagen geleden

Reactie op Emmy W

Ik heb ook een dubbel zorgpad, mooi woord trouwens, klinkt fijner dan te ze ...
Zo gaat het hier ook worden waarschijnlijk. De 13 weken echo wel bij de verloskundige en dan de 20 weken in het ziekenhuis. Kan daar pas 18/11 terecht voor een eerste gesprek… gelukkig heb ik mijn connecties en kan het nu ineens wel eerder (handig als je schoonmoeder op de ok in hetzelfde ziekenhuis werkt 😉) Hoop dat jullie 13 weken echo nu wel goed is 🍀

11 dagen geleden

Reactie op Miss X

Nou om heel eerlijk te zijn verlangde we altijd wel naar een vierde. Helaas ...
Wat heftig...met 15 weken geen hartactiviteit?? Wat moet dat verschrikkelijk zijn geweest...

9 dagen geleden

Reactie op Fem 🦋

Hoe gaat het met jou? Hier 7+4 zou ik denken, volgende week di eerste ech ...
Hier ook goed een mooie echo gehad vorige week , maar desondanks kijk ik uit naar vrijdag om weer even te spieken blijft toch spannend en onzeker.. ben nu vandaag 8+2.

3 dagen geleden

Reactie op Emmy W

Vandaag bij de verloskundige geweest en met 5+6 het hartje zien kloppen. D ...
Ik ga dinsdag met ascal beginnen. Heb je er last van?