11 Reacties

één maand geleden

Dit is idd een hele lastige situatie. Ik vind het wel heel mooi hoe je hierover nadenkt en ermee bezig bent! Ik zou het zelf denk ik ook via een appje doen, vanwege precies dezelfde reden als die jij noemt. Daarbij zou ik er overigens wel om denken dat je het niet te groot maakt (dus bijvoorbeeld niet benadrukken dat je het haar niet face to face vertelt omdat je bang bent dat ze zich dan ongemakkelijk voelt). Zou het gewoon heel casual houden!

één maand geleden

Zelf persoonlijk zou ik het haar 1 op 1 vertellen of via een telefoontje. Via een app vond ik altijd heel erg pijnlijk. Het is fijn als iemand even de tijd neemt om het je te vertellen. Al snap in dat het voor jou lastig is.

één maand geleden

Uit ervaring van lang in trajecten zitten en iedereen om me heen zwanger werd... Liever dat iemand het je persoonlijk vertelt en ook de angst benoemd om het te moeten zeggen omdat je diegene niet pijn wil doen. En ook gewoon vragen hoe je het beste bepaalde zaken daarna met haar kan delen of juist niet. Want uit ervaring merk ik dat mensen vaak niet durven te vragen of zeggen rondom dit soort zaken en soms is dat nog pijnlijker.

één maand geleden

Ik herken het enorm, maar dan met mijn zus. Ze is ook al 2 jaar met haar partner in een traject bezig om zwanger te worden en het lukt maar niet. Enkele maanden terug heb ik wel laten vallen dat mijn vriend en ik over een tweede aan het nadenken waren, en Ze gaf ook aan dat het helemaal oké was voor haar. Maar natuurlijk ben ik nu wel een beetje bang om het haar straks te vertellen omdat ik weet dat het haar enorm veel verdriet doet, ondanks dat ik zeker ben dat ze het ons ook gunt en ze het kindje met open armen verwelkomt, gunt ze het haar zelf natuurlijk ook enorm. En wij ook natuurlijk! We hebben al iets langer gewacht dan we wilden omdat ik hoop had dat ze misschien in de tussentijd wel eindelijk zwanger was maar gezien het bleef duren hebben we toch de stap genomen om eraan te beginnen, waardoor ik dus nu zwanger ben. Maar het is een hele lastige situatie.. lief dat je er ook zo over nadenkt bij je collega. Is het een mogelijkheid om inderdaad haar even op te bellen of haar na het werk te spreken of buiten werk om te spreken? Ik zou het namelijk niet appen dat vind ik vrij om persoonlijk, juist omdat je rekening met haar wil houden. Maar inderdaad aan het begin van de werkdag is misschien ook een beetje hard op haar dak, dan zou ik eerder misschien na het werk doen of haar zondagavond even opbellen of afspreken buiten werk om. Succes!

één maand geleden

Wij zijn zelf inmiddels ook in verwachting via een traject. Persoonlijk vond ik het juist wel fijn als het via een appje kwam. Ook daarin kun je schrijven dat je het lastig vindt om het te vertellen, maar dat je haar er niet in het echt mee wil overvallen. Het gaf mij tijd om het nieuws even op mijn eigen manier te verwerken. Ik vond het niet fijn om er ineens face to face mee geconfronteerd te worden. Maar dat zal voor iedereen anders zijn. Ik denk dat je het ergens nooit helemaal goed kunt doen. Het is al lief dat je er rekening mee probeert te houden 😘

één maand geleden

Ook wij zitten al bijna 4 jaar in een traject. In die tussentijd is iedereen om me heen al zwanger geworden. Mijn zusje appte me, en mijn manager vertelde het me persoonlijk. Ik merkte dat het hoe dan ook een shock voor me was, ongeacht de manier. Wat ik wel merkte is dat ik wilde dat ze die nieuws én gesprek kort hielden zodat ik daarna de ruimte kon hebben om dit te settlen in m'n hoofd en om emoties te uiten in m'n eentje, omdat ik niet graag in tranen uitbarst voor hun neus bij hun blije nieuws. Een lang gesprek zorgt ervoor dat ik me lang moet inhouden. Wat wél fijn was was dat er werd gevraagd wat ik wilde en waar rekening mee gehouden moest worden. Zo was ik blij dat m'n zusje bijvoorbeeld geen foto's en babytalks in de appgroep gooide waar ik bij zat, maar dat ze daar een aparte groep voor had aangemaakt voor hen die dat wél wilden. Het ding is, dit is heel persoonlijk en iedereen zit er anders in. Hoe jij er naar kijkt en handelt is heel lief en dat zal zij zeker waarderen!

één maand geleden

Ik zou haar kort en bondig appen. Vertel dat je het lastig vind om het haar te zeggen en dat ze niet hoeft terug te appen. Ik vond het zelf de afgelopen jaren ontzettend moeilijk als iemand me persoonlijk ging vertellen dat ze zwanger waren. Je voelt je dan wat verplicht om blij te zijn voor iemand, terwijl je misschien wel gewoon wilt janken en boos bent. Ik heb bij iedereen die het me persoonlijk vertelde gejankt en ik had liever dat ze me een appje stuurden zodat ik in m'n eentje had kunnen janken. Bij een appje kun je namelijk zelf bepalen of je er op reageert en ook wanneer. Ik vind het erg mooi dat je hier zo bewust mee bezig bent, zo zorgvuldig zouden meer mensen mogen zijn.

één maand geleden

Als iemand die zelf in het traject heeft gezeten; appje. Kan ze haar eigen gevoelens rustig een plekje geven en wordt ze niet overvallen

één maand geleden

Ik zit zelf in een traject en heb dit ook meegemaakt met collega’s. Persoonlijk vind ik het het fijnste als het los van de groep verteld word dus 1 op 1. Maar een appje is ook oké als je dat zelf fijner vind.

één maand geleden

Ik heb zelf in een traject gezeten en ik moet eerlijk zeggen dat ik een appje juist fijner vond. Juist omdat ik er vaak emotioneel van werd maar ook omdat ik me schuldig voelde dat ik me niet oprecht blij voelde voor de ander. Door een appje kon ik die eerste, jaloerse emoties zelf verwerken en via de app toch netjes reageren. Ik lees hieronder wel dat het voor iedereen anders is. Dus wat voor jouw collega werkt durf ik niet te zeggen

één maand geleden

Oh wat lastig zijn deze dingen he! In de zwangerschap van onze eerste liepen we een bevriend stel tegen het lijf in het ziekenhuis. Zij naar buiten na de zoveelste traject afspraak, wij naar binnen voor echo. Boekje van de verloskundige praktijk in mijn hand, buikje al zichtbaar. We hadden door vakanties van beide nog niet de kans gehad het ze persoonlijk te vertellen. Nou ik ging echt door de grond. Moest zo huilen toen we na een heel ongemakkelijk gesprekje door liepen. Ik ga ze nu dus een appje sturen na de eerste echo. Laten we hopen dat het enorme toeval van ze tegen het lijf lopen eenmalig blijft. Succes!