17 Reacties

één maand geleden

Hoi! Wat vervelend zeg! Ik ben eigenlijk alleen in de ochtend/begin middag misselijk en dat komt bij mij vooral omdat ik dan de hele nacht niets heb gegeten. Wat voor mij soms helpt is drinken met smaak of een waterijsje on mijn maag te laten wennen aan smaak. En meestal kan ik daarna iets van een cracker eten en dat langzaam aan uitbouwen.. maar als je er heel erg last van hebt kan je volgens mij ook via de huisarts of VK medicijnen tegen de misselijkheid krijgen.

één maand geleden

Ik heb helaas geen tip, maar ik zou zeker geen ibuprofen nemen als ik jou was (https://www.lareb.nl/mvm-kennis-pagina?naam=De%20behandeling%20van%20(acute)%20pijn%20tijdens%20de%20zwangerschap&type=TIS&origString=https://www.lareb.nl/mvm-kennis-pagina)

één maand geleden

Reactie op Ilm2024

Ik heb helaas geen tip, maar ik zou zeker geen ibuprofen nemen als ik jou w ...
Oh ik lees dat het vooral in het tweede trimester is, maar dan nog zou ik ibuprofen en andere soortgelijke pijnstillers niet zomaar zelf nemen.

één maand geleden

Bedankt voor je reactie! Het blijft bij mij de hele dag doorgaan en het zakt eigenlijk amper. Ik ga het dan toch even vragen bij de VK zodat het wat meer draagzaam is

één maand geleden

Reactie op Sabbb.c.

Bedankt voor je reactie! Het blijft bij mij de hele dag doorgaan en het zak ...
Heel vervelend is dat :(. Maar idd echt even vragen bij de VK! Sterkte 😘

één maand geleden

Reactie op Sanne06092024

Heel vervelend is dat :(. Maar idd echt even vragen bij de VK! Sterkte 😘
Dankjewel!!

één maand geleden

Heel herkenbaar! Ik heb van de huisarts suprimal gekregen en dat helpt gelukkig wel. Het is nu in elk geval niet meer de hele dag!

één maand geleden

Ik heb er ook veel last van. Ik ben de hele dag misselijk en kan in de avond niks anders dan op bed liggen… Je kan je huisarts bellen en vragen wat voor te schrijven. Meestal is dit Suprimal of Emesafene. Dit haalt bij mij wel echt de scherpe randjes er vanaf! Alle natuurlijke dingen zoals gember doen bij mij helaas niks.

één maand geleden

Reactie op EvenwichtigeLibel708953

Ik heb er ook veel last van. Ik ben de hele dag misselijk en kan in de avon ...
Dankjewel! Ik ga hier naar vragen want het dagelijks leven is zo niet te doen. En zou toch fijn zijn als het wat meer dragelijk word

één maand geleden

Ibuprofen wordt heel sterk afgeraden tijdens de zwangerschap en helpt sowieso niet tegen misselijkheid. Dingen die wel zouden kunnen helpen: Tegen je zin in kleine beetjes eten en dat vaak op de dag. Doordat je maag waarschijnlijk leeg/leger is maakt dat je misselijkheid alleen maar erger! Dus begin met een cracker of ontbijtkoek terwijl je nog in bed ligt wakker te worden. Probeer zo de hele dag telkens iets te eten. Laat even het idee los dat je heel gezond moet eten en zorg er eerst voor dat je überhaupt iets eet. Een groot deel van de misselijkheid wordt uiteindelijk veroorzaakt doordat je te weinig eet en je maag leeg is, dus zorg dat je altijd een bodempje hebt. Gemberthee of gember pillen kunnen soms ook helpen tegen misselijkheid. Mocht dit allemaal niet werken dan is er Suprimal, dit is tegen reisziekte, maar mag je ook hebben tijdens de zwangerschap. Als dat niet werkt kun je vragen naar emesafene bij de huisarts (wordt niet meer vergoed) . Maar het beste is gewoon goed eten, drinken en slapen.

één maand geleden

Reactie op Emmy W

Ibuprofen wordt heel sterk afgeraden tijdens de zwangerschap en helpt sowie ...
Ik las de dat ibuprofen afgeraden word. Iniedergeval de laatste 3 maanden van de zwangerschap. Heb gisteren er 1 ingenomen op het te testen maar werkte idd niks. Probeer te eten waar ik zin in heb. Nu lullen crackers met hagelslag best wel goed. En daarbuiten veel water drinken en goed luisteren naar mijn lichaam. Dankjewel voor je advies

één maand geleden

Reactie op Sabbb.c.

Ik las de dat ibuprofen afgeraden word. Iniedergeval de laatste 3 maanden v ...
Van ibuprofen (zeker op legere maag) kun je juist nog misselijker worden zelfs 😉 Crackers met smeerkaas doen het bij mij wel goed. Vruchtenhagel op een bolletje was ook wel oke. Kies gewoon simpele dingen die niet veel moeite kosten. Ik heb hier ook van die snack cacao dingen, niet heel gezond, maar dit is wel wat ik binnenkrijg momenteel. En hou in je achterhoofd dat dit (meestal) wel weer wegtrekt.

één maand geleden

Ik drink nu altijd elektrolyten (poeder) door mijn water, hierdoor heb ik geen of nagenoeg geen last van misselijkheid. https://amanahcare.nl/elektrolyten-tijdens-na-de-zwangerschap/

één maand geleden

Ik heb precies dezelfde klachten (3e zwangerschap). Probeer medicatie te vragen via je huisarts of anders via je vk. Dit kan wat helpen

één maand geleden

Persoonlijk werken voor mij mandarijntjes heel goed. Probeer iets te vinden wat je kan eten, want een lege maag maakt je juist misselijk.

één maand geleden

Voor mij werken de crackertjes van LU en sinaasappels. Maar ook na overleg met de huisarts nu suprimal. Dat werkt voor mij heel goed, want ik kon anders gewoon mijn werk niet meer doen van de misselijkheid. Je zou je huisarts en of verloskundige eens kunnen bellen voor advies! 😊

één maand geleden

Suprimal heeft mij ook erg geholpen!