37 Reacties

2 jaar geleden

Reactie op Carly90

Oh trouwens; het Nunki lakentje van Fedde en Kees werkte hier trouwens erg ...
Ga is kijken idd maak me niet uit wat het kost hoor vind alles het waard zolang ze zelf ook maar de rust krijg. Zij blij = wij blij

2 jaar geleden

Reactie op Mx3

Dat rust en ritme hebben wij ook, maar helpt helaas niet bij de sprongen of ...
Haha nee dat is waar. Wij hebben eigenlijk alleen "last" gehad bij tandjes.. sprongetjes heeft ze nooit echt dramatisch gedaan, ik denk dat we tot nu toe geluk hebben (even afkloppen)

2 jaar geleden

Iemand nog tips.. heb letterlijk alles geprobeerd.. strikte wakkertijden, 5 minuten regel.. laten huilen.. Zodra ze op bed word gelegd gaat ze staan en weigert ze te gaan slapen.. Ze is pas stil als ze uit bed word gehaald en mee naar beneden word genomen, daar gaat ze dan rustig spelen alsof er niks aan de hand is. Dit rituaal gaat door tot ze zó moe is dat ze er niet meer tegen kan vechten.. zo zielig🥺

2 jaar geleden

Reactie op Gigi91

Iemand nog tips.. heb letterlijk alles geprobeerd.. strikte wakkertijden, 5 ...
Vanacht heb ik ander half uur bij der gezeten en in de bed gelaten uiteindelijk is ze weer inslaap gevallen. Is pittig hoor maar ik dacht echt ik neem je niet mee na me bed of wat dan ook. Want ben dan van 1 tot 5 gewoon bezig.

2 jaar geleden

Hier ook. Ging altijd meteen lief slapen. Maar krijg haar met geen mogelijkheid meer haar eigen bed in. Ze wil alleen bij mama slapen. We hebben een ritme en vaste routine (a vanaf het begin) die ik netjes aanhou. Ik heb haar laten huilen en steeds even terugkomen en weer weg gaan. 2 uur later nogsteeds hysterisch en ik ook in tranen inmiddels. Ik ben in haar kamer naast haar bedje gaan liggen. Huilt ze minder maar slaapt ook niet. Ook weer ruim 2 uur geprobeere en toen stond ze nogsteeds rechtop in bed. Weigert te gaan liggen ookal is ze doodop (valt soms zelfs even om van de slaap maar gaat snel weer staan). Ik heb geprobeerd haar slapend over te leggen maar als haar billen het matras voelen is ze direct weer wakker. Ik hoop dat het een sprong is en snel weer over. Wat een ellende zeg. Kan wel janken. Ze heeft trouwens geen oorpijn oid. Naar mijn idee echt alles geprobeerd en t werkt allemaal niet. Lig nu elke avond om 8 uur in bed met haar en middagdutjes ook. Heel vervelend. Maar ik geef t even op en probeer t over een paar dagen weer. Op deze manier word haar bedje en slaakamer een nare plek en dat wil ik ook niet.

2 jaar geleden

Wij hebben elke avond het zelfde stipt tussen half 11 en 12 uur is het feest. Krijsend wakker, houdt alleen op met huilen wanneer hij naar onder wordt meegenomen en schreeuwt de hele boel bij elkaar. Al het onderstaande al geprobeerd en gedaan, duurt nu al zo'n 1.5 week deze "fase" of wat het ook mag zijn... super vervelend het is ook niet zo dat als hij beneden is dat die binnen 10 min weer slaapt, nee dat duurt echt 1 uur a 2 uren... breng je hem eerder naar bed dan is het opnieuw krijsen, schreeuwen zodra hij met de billen op een bed wordt gezet. Pffff wat een drama periode.

2 jaar geleden

Ik had(?) dit ook! Mijn kleintje is nog net geen 16 maanden maar begon circa 1-1,5 maand geleden met s ochtends vroeg 04:30/05:30u gillend wakker worden, terwijl ze altijd heerlijk sliep. Ik kreeg haar enkel rustig als ze bij ons in bed kwam, dan nog even doorslapen. Ik heb haar gewoon de ochtenden in ons bed verder laten slapen. Toen 2 weken geleden sliep ze ineens weer door. Toen kwamen 2 tanden door en begon het weer haha🙈 en de laatste 3 nachten slaapt ze ineens weer door. Ik zou vooral doen wat voor jullie werkt, meestal zijn het gewoon fasen en gaat het wel weer over :)

2 jaar geleden

Ja hier ook diezelfde periode doorgaan. Kwam er nog bij dat ze ook slechter at die weken en een tandje doorkwam maar iedere schreeuwen als we de kamer verlieten met bedtijd. Daarna snachts ontroostbaar wakker. Probeerde extra melk maar dat wilde ze niet, wilde gewoon naar beneden weg van haar kamer even. Nu helaas iedere dag steeds vroeger wakker als nieuw probleem 😫😫 normaal werd ze 8.00/8.30 wakker standaard. Nu al 2 dagen 7.30 en vandaag zelfs 7.00 😱😱😱😱 wel slaapt ze nu de nachten weer door gelukkig maar dat uurtje extra slaap in de ochtend heb ik juist nodig, 30 weken zwanger op het moment

2 jaar geleden

Reactie op Ilona1407

Ja hier ook diezelfde periode doorgaan. Kwam er nog bij dat ze ook slechter ...
Sorry maar 7 uur a half 8 is super toch denk dat veel mensen dit juist willen onder andere ik. Zit nu elke uur bij der op de kamer. Dus denk dat je echt geen klagen heb.

2 jaar geleden

Reactie op Ans31

Sorry maar 7 uur a half 8 is super toch denk dat veel mensen dit juist will ...
Super voor velen ja. Maar als ze altijd tot 8 of zelf 9 sliep is dat voor mij minder natuurlijk! Ze heeft het ook echt nodig, ze gaat ook pas om 20.00 naar bed.

2 jaar geleden

Dan doet ze het nog steeds super hoor ze word ook ouder dus minder slaap nodig veel mensen snappen dat niet.

2 jaar geleden

Reactie op Ilona1407

Ja hier ook diezelfde periode doorgaan. Kwam er nog bij dat ze ook slechter ...
Vervelend voor jullie dat het slapen moeilijker gaat. Al denk ik voor wakker tijd in de ochtend dat je jezelf echt MEGA gelukkig mag prijzen.. Hier slaapt ze standaard tot 6-half 7 s ochtends. De keren dat ze tot half 8 heeft geslapen kun je op 1 hand tellen en later als half 8 is nog nooit gebeurd…

2 jaar geleden

Reactie op esther1234-24

Vervelend voor jullie dat het slapen moeilijker gaat. Al denk ik voor wakke ...
Ik snap dat het voor de meeste een super goede tijd is dat ze slapen tot 7 maar ieder kindje is er anders in natuurlijk. Voor mijn dochter is dit gewoon erg vroeg en niet haar in haar routine zo vroeg wakker te worden. Als ik geen tijden had genoemd krijg ik zulke opmerkingen niet dat ik mazzel heb 🙈 zelf weet ik dat natuurlijk ook! Niet vermeld om er mee over op te scheppen maar om te vragen of er kleintjes zijn met diezelfde fase van eerder wakker zijn na een hele moeilijke fase van meerdere keren wakker worden snachts waarvan zelfs een aantal nachten ieder uur. Ik hoop dat alle kindjes snel weer goed doorslapen in de nachten🤞🤞 zware periode voor ons allemaal

2 jaar geleden

Reactie op Ilona1407

Ik snap dat het voor de meeste een super goede tijd is dat ze slapen tot 7 ...
Ben ik het niet helemaal mee eens. Maar snap niet helemaal wat nu je probleem is? Denk dat het meer voor jou erg is dat ze wakker word om 7 uur a half 8 dan voor je kind. Dus begrijp niet waarom je op mij bericht reageer want dit gaat over iets totaal anders. Namelijk dat een kind elke nacht wakker word

2 jaar geleden

Nee klopt ze slaapt nu weer redelijk door gelukkig na een periode van niet doorslapen. Daar heb je gelijk in dat het niet meer te maken heeft met jouw bericht. Ik hoop dat dat voor jouw kleintje ook snel zo is en zal hier verder niet op in gaan

2 jaar geleden

Herkennen jullie dit ook? Mijn zoon heeft nu de vervelende gewoonte om paar keer in de week s'nachts om de uur/twee uur wakker te worden. En bij het uit bed halen verschonen erg boos te worden en wel zo boos dat hij moet hoesten en kokhalzen. Ook wil hij dan naar beneden. Krijg hem met geen mogelijkheid rustig. Een filmpje van jufroos of foto's kijken, kalmeert hij wel iets van. Maar hij dacht dus echt om 04:00 dat ik naar beneden zou gaan. Heb hem in zijn bed gelegd en was het weer krijsen. Maar was wel weer gaan slapen toen zijn boze bui weer wat afzakte

2 jaar geleden

Reactie op DaniëlleS

Herkennen jullie dit ook? Mijn zoon heeft nu de vervelende gewoonte om paa ...
Heel herkenbaar! Bij ons is het sinds deze week "iets rustiger" meestal rond 23.30 schreeuwend wakker dan moet hij echt even naar onder we houden dan alles donker en geen televisie na het flesje wordt hij nu enigzins rustiger... eerder deden wij ook televisie aan uren beneden zitten maar dat werkt averechts... na 23.30 wordt hij meestal rond 4 uur weer wakker dan leg ik hem tussen ons in voordat hij überhaupt kan gaan krijsen en dan sochtends tussen 5 en 6 wordt hij krijsend wakker wilt hij de fles en dan valt hij weer inslaap tot 7 zoiets... eerder sliep hij gewoon van 19.00 tot 6.00 maar dat is nu al een aantal weken niet meer... al van alles geprobeerd maar ik denk dat het weer even een fase is waar sommige kindjes doorheen moeten.