21 Reacties

2 jaar geleden

Nou bij ons net zo en vandaag idd ook 4 uur. Ik ben ook echt op aan het raken.

2 jaar geleden

Hier ook dat probleem.. Kan met slaapregressie te maken hebben. Ik leg Bibi nu wat eerder in bed en dat helpt wel iets! Ze lag er gisteren stipt om zes uur in en ze is nu net vijf min wakker. (Wel om tien voor vijf even wakker maar toen viel ze weer zelf in slaap.) Vrees dat dit er deze periode een beetje bij hoort... 😮‍💨

2 jaar geleden

Herkenbaar! Mijn zoontje is 18 maanden en sinds dat we een vaste bedtijd hebben en 1 slaapje doen is hij rond 5 uur/ half 6 wakker. Het resultaat: om 10 uur al kneiter moe. Hoe doen jullie dat met het slapen overdag? En moet ie dan idd vroeger op bed?

2 jaar geleden

Oh en we hebben maar 1 kindje, dus die tips heb ik niet. Wij nemen ons zoontje ook in bed maar ik denk dat dat averechts werkt. We beginnen de dag in ieder geval pas om 6 uur, standaard.

2 jaar geleden

Reactie op Carly90

Herkenbaar! Mijn zoontje is 18 maanden en sinds dat we een vaste bedtijd ...
Wij leggen dan haar nog een keer op bed om 10 uur want 1 slaapjes dan is het van 4 tot de bedtijd echt niet meer tedoen. Dus slaap ze over dag 2 keer ander half uur.

2 jaar geleden

Reactie op Carly90

Herkenbaar! Mijn zoontje is 18 maanden en sinds dat we een vaste bedtijd ...
Wij doen geen slaapje om 10.00 uur.. hij moet wel even doortrekken tot 11.30 dan na bed tot 13.45 uut ivm ophalen zus.. Maar ons zoontje is ook nooit meer moe om 10.00 uur.. ook al staat ie om 05 uur op.. dat scheelt wel.. Maar in avond gaat ie nu rond 1815 uur na bed

2 jaar geleden

Reactie op Sannecl92

Hier ook dat probleem.. Kan met slaapregressie te maken hebben. Ik leg Bibi ...
Ja hier gaat ie ook rond 1815 uur na bed... en ene dag is het half 5.. dan 5 uur.. nu 4 uur.. ben ook bang dat slaapregressie is... alleen ben bang dat we nu gewoon gewoont gaan aan leren waar we moeilijk vanaf komen 😬😬 wij starten iig niet voor 6 uur met ochtend ritme idd.. dan pas praten en eten

2 jaar geleden

Reactie op Joy88

Wij doen geen slaapje om 10.00 uur.. hij moet wel even doortrekken tot 11.3 ...
Ah oké, dat scheelt al haha. Ik vind het zo lastig om daar een weg in te vinden voor hem. Als m’n zoontje een slechte nacht heeft of zo vroeg wakker is gaat ie ook rond 18.30 uur naar bed. Zal dat vanavond ook weer doen en hopen dat ie dan weer een beetje bij trekt. Zou het ook die slaapregressie kunnen zijn?

2 jaar geleden

Reactie op Joy88

Ja hier gaat ie ook rond 1815 uur na bed... en ene dag is het half 5.. dan ...
Hier ook geen ochtendslaap meer. Ze is vaak wel moe tussen tien en twaalf maar dan ga ik met haar naar buiten. Kwart over twaalf/half één naar bed!

2 jaar geleden

Reactie op Sannecl92

Hier ook geen ochtendslaap meer. Ze is vaak wel moe tussen tien en twaalf m ...
Same en ook die vermoeidheid is vanzelf weggegaan na een tijdje, ze moest ook gewoon wennen

2 jaar geleden

Eventueel een gids voor vroege vogels van een slaapcoach? Heeft bij ons enorm geholpen, van opstaan om 4u30, 5u naar 7u. Het zit soms in kleine dingen.

2 jaar geleden

Hier was hat vandaag ook 4.30 ofzo. In ieder geval voordat mijn wekker afging (4.50, owv vroege shift) Gisteren was het niet en sliep hij door tot na 6u, is was vergeten mijn wekker te zetten;dus alsook te laat opt werk) Het is wel "telkens" in mijn vroege-werkweek. Met de late gebeurt dit eigenlijk zelden tot niet.

2 jaar geleden

Herkenbaar. Hier sliep die eerst tot 08.00 uur. Nu voor 6 wakker... 8 uur is luxe dat weet ik maar 7 uur zou wel lekker zijn weer. Ik zit te denken om de middagslaap in te korten (nu 1.5 uur a 2 uur) misschien helpt dat. Heb geen idee. Tis vermoeiend.....

2 jaar geleden

Wij hebben ook al een dochter van 3 maar als hij om 4 uur gaat huilen dan word ze er niet wakker van als het tegen 6 uur is wel. Dan halen we hem eruit. Ik geef meestal nog een keer drinken als hij wakker word rond half 5 ( borstvoeding) als hij eerder gaat huilen in de nacht dan laten we hem huilen en gaan steeds elke 10 min er even naartoe. Merk als ik hem eruit haal dat hij dat door heeft en dan de volgende nachten ook weer komt.

2 jaar geleden

Reactie op mommyJoyandYared

Wij hebben ook al een dochter van 3 maar als hij om 4 uur gaat huilen dan w ...
Dat was in het begin zo trouwens. Als hij nu wakker word dan zeg ik dat het nog te vroeg is om wakker te worden en dan gaat hij bijna altijd gelijk weer verder slapen als het nog voor half 5 is

2 jaar geleden

Reactie op mommyJoyandYared

Dat was in het begin zo trouwens. Als hij nu wakker word dan zeg ik dat het ...
Ja klopt... wij deden ook 10 minuten regel... en hielp altijd .. maar nu komt ie steeds vroeger... en als die om 4 uur gaat huilen word helaas onze dochter wel wakker... ook al heeft zij White noise aan staan ... en nemen hem nu ook maar in bed.. ook al wil ik dat het geen gewoonte word... maar ja m'n dochter zo vroeg makker is ook niet goed... ach...en denk niet dat ie tot z'n 18e bij ons ligt in de ochtend 🙄😬😬🙈😆😆 maar handig is anders

2 jaar geleden

Wij lopen hier ook tegenaan. Ik heb geprobeerd het middagdutje max tot 3 uur te laten duren. Maar heb het idee dat het averechts werkt. Ik laat hem nu op de dagen dat hij thuis is (zijn er maar 2) slapen tot hij zelf wakker wordt. Deze week mee begonnen dus misschien toeval maar maandag sliep ie tot kwart over 6, toch een kwartier langer en ging ook sneller slapen ‘s avonds. Dit is dag 2 dus ben benieuwd naar vanavond en morgenvroeg.

2 jaar geleden

Reactie op Joy88

Ja klopt... wij deden ook 10 minuten regel... en hielp altijd .. maar nu ko ...
Haha nee dat denk ik ook niet hoor😉 ik snap als ze er wakker van word dat het dan een ander verhaal word

2 jaar geleden

Hier net om 5 uur. Meestal neem ik haar mee naar ons bed, maar nu toch geprobeerd haar in haar eigen bed terug te leggen. Is er vlakbij haar raam keihard een vogel aan het roepen. Zodra die weer stil was sliep ze verder. Misschien is ze daardoor elke keer zo op tijd

2 jaar geleden

Nacht van woensdag op donderdag was complete ramp! Hij schreeuwd wakker geworden en niet meer willen slapen. Ik weet niet wat uur hij uiteindelijk weer in slaap gevallen was maar ik had nog maar <4u over om te slapen met een vroege shift.. 😴 Afgelopen nacht was het dan weer zoals anders 1x wakker worden. (Rond half1)