10 Reacties

één jaar geleden

Nou vandaag is hij zn speen ergens kwijt en ik twijfel of ik een nieuwe moet halen of niet.. wat is jullie ervaring hiermee

één jaar geleden

Doorzetten, ja bij wordt onrustig en zal de eerste dagen wat meer gaan huilrn want hij is nu afhankelijk. Wanneer je doorzet zal dit steeds minder worden

één jaar geleden

Ja, doorzetten! Mijn dochter (2,5) had alleen met slapen nog een speen. Donderdag kon ik em nergens vinden, dus kon ie niet mee naar de opvang. Bij het middagslaapje bleek dat geen enkel probleem. Als ze er naar vroeg, zeiden de leidsters dat ze nu een grote meid is en geen speen meer nodig heeft. Dus heb het thuis meteen doorgezet (ook al had ik de speen alweer gevonden). Donderdagavond vroeg ze er geregeld naar, maar gezegd dat ik niet weet waar de speen is en dat ze een grote meid is. Gisteravond vroeg ze er maar 1x naar, weer gezegd dat ik niet weet waar de speen is. Dus so far so good. Had eigenlijk bedacht om haar bewust afscheid te laten nemen van dr speen (bijv op de post doen voor andere baby's of samen weggooien). Maargoed, zo werkt t ook. 😅

één jaar geleden

Reactie op NadiaH

Nou vandaag is hij zn speen ergens kwijt en ik twijfel of ik een nieuwe moe ...
Nee tuurlijk niet! Gewoon hup meteen weg ermee. Leg hem uit dat spenen voor babys zijn en dat hij een grote jongen is. Even doorzetten nu.

één jaar geleden

Ja, zelfde advies. Bij mijn zoon was het in het begin ook even wennen, maar het werd steeds minder. Nu merk je er niks meer van. Even doorzetten dus :)

één jaar geleden

Als je in het buitenland bent voor vakantie zou ik persoonlijk wel een nieuwe halen. Maar na de vakantie een poging doen. Ik zou zelf niet (weer) zo doodmoe van vakantie terug willen komen omdat mijn zoontje totaal niet kan slapen. Zo niet is het een mooi moment om door te zetten

één jaar geleden

Reactie op Marielleolthof

Als je in het buitenland bent voor vakantie zou ik persoonlijk wel een nieu ...
Hij slaapt wel zonder speen vandaag maar ik denk omdat hij te moe was. Hij is wel hele nacht aan soort van zuigen en hij praat af en toe dus wel echt gewend aan de speen. Ja ik dacht ook het is niet slim om nu weg te laten we gaan morgen terug met de vliegtuig reis van 3.5 uur dan geef ik hem normaal speentje want hij is dan heel onrustig.

één jaar geleden

Oh als je ook nog zo'n lange reis voor de boeg hebt, zou ik idd toch nog wel even een speentje kopen en het thuis dan gaan afbouwen. Ook wel zo prettig voor de andere mensen in het vliegtuig... 🙈

één jaar geleden

Reactie op NadiaH

Hij slaapt wel zonder speen vandaag maar ik denk omdat hij te moe was. Hij ...
Eentje kopen maar niet geven. Enkel voor als het echt niet gaat. Een dan ook echt volhouden en niet meteen bij het eerste huiltje toegeven. Wie weet kan hij makkelijk zonder

één jaar geleden

En hoe is het gegaan zonder speen?