42 Reacties

één jaar geleden

Wij hebben gisteren de controle gehad. Wij moesten van te voren een formulier invullen en die meenemen. Die zijn we langs gegaan, over ontwikkelingen, financiën , gezin etc. En natuurlijk wegen en meten. Stond zo weer buiten en meneer is weer door de keuring😊.

één jaar geleden

Wij hebben gisteren de controle gehad. Wij moesten van te voren een formuli ...
Oh daar weet ik niks van!

één jaar geleden

Oh huh is dat altijd een controle bij 2 jaar? Want wij hebben daar nog helemaal niks over gehoord en ze zijn in oktober 2 geworden

één jaar geleden

Reactie op Ann1994

Oh huh is dat altijd een controle bij 2 jaar? Want wij hebben daar nog hele ...
Ja ik geloof dat het vrij standaard is maar misschien ligt het aan de gemeente

één jaar geleden

Ja gisteren geweest, ging prima behalve dat ze dan verwachten dat hij als aapje op commando zijn kunsten gaat vertonen, dus dat was een duidelijke 2 is nee😂 Maar geen vaccinaties alleen meten wegen, wat vragen en dus wat oefenen met blokjes stapelen en lichaamsdelen aanwijzen op een pop. Dat laatste wou meneer dus niet want die wou verder met de blokken spelen.. dus kregen we een kleine berisping of we thuis wel genoeg oefenen😅

één jaar geleden

Mijn man gaat morgen met dr

één jaar geleden

Ik heb ook nog geen oproep gehad 😅. Nu je het zegt staat me inderdaad wel iets vaags bij dat ze zeiden: de volgende controle is rond z’n 2e verjaardag. Ik vind best, hoor wel als ik weer moet🫣

één jaar geleden

Reactie op labelle

Oh daar weet ik niks van!
Ik las ook al hier op het forum dat niet iedereen dat heeft gehad. Zal wel per gemeente verschillen! Lees hier ook dat er kindjes blokjes moeten stapelen etc. Dat hoefde bij ons ook niet. Overal is het toch weer een beetje anders 😊

één jaar geleden

Wij! Meten en wegen. Hij moest blokjes stapelen, lopen, iets oprapen vanuit hurkzit, bal gooien en schoppen, paar woordjes zeggen, lichaamsdelen aanwijzenop een pop.

één jaar geleden

Reactie op Fem_x

Wij! Meten en wegen. Hij moest blokjes stapelen, lopen, iets oprapen vanuit ...
Hier precies zo! Ze had alleen geen zin om de bal op te pakken en vond dat de buik alleen een buik was als het shirt omhoog ging. 🤣

één jaar geleden

Nou ik ben benieuwd, moet om 16.00 uur. Toen ze 14 maanden controle had kreeg die vrouw bijna een rolberoerte toen ik vertelde dat mijn kind nog niet liep en ze kan het nu nog niet dus dat wordt leuk😂😂😂

één jaar geleden

Hier de afspraak ook gehad. Inderdaad blokjes stapelen, lichaamsdelen aanwijzen op de pop, balletje gooien/schoppen/oppakken. Dat ging prima, maar toen moest ze zich uitkleden om te wegen.. Groot drama, wilde ook niet gewogen worden en gemeten. Jammer genoeg nam de vpk er ook niet echt de tijd voor want de volgende stond alweer te wachten.. Nu bleek ze te zwaar te zijn!! Ik geloof het eigenlijk niet omdat het zo moeilijk ging, we moeten over een half jaar terugkomen.. zal mij benieuwen. Ze eet goed, maar nooit snoep/koek/limonade, en ze ziet er ook niet dik uit..

één jaar geleden

Reactie op Linndaa

Hier de afspraak ook gehad. Inderdaad blokjes stapelen, lichaamsdelen aanwi ...
Ik had dit laatst ook op de klaagmuur gedeeld. Maar door een eerste foute meting zou mijn zoontje ook veel te zwaar zijn woord obesitas lieten ze zelfs vallen! Omdat ik het niet kon geloven (mooi in verhouding qua lichaam en lengte kwam totaal niet overeen met kledingmaat) een liggende meting gedaan ipv staand. Verschil van 4(!!)cm. Van eerst 87 cm staande meting naar 91 cm liggende meting. En wat denk je, precies op de juiste lijn met zij gewicht (beide bovenlijn) Laat je dus niet gek maken door cb hiermee! Deze kids zijn zo beweeglijk dat het 4 cm kan schelen en die paar cm kan dus ook verschil zijn perfect gewicht en obesitas (wat tot minimaal 4-6 jaar niet eens genoemd zou mogen worden ivm snelle groei in mijn mening)🤦🏼‍♀️ On topic: inderdaad hier wat metingen etc wat trucjes laten zien. Maar eigenwijze peuter hier laat maar de helft zien. Ze geloofde mij wel op mijn woord wat ik zei dat hij kon (lichaamsdelen bij een pop aanwijzen doet hij bijv niet, maar wel bij zichzelf en ons). Op meting na verder weer een goede ervaring gehad bij cb.

één jaar geleden

Even frustratie hoor.. zegt de vrouw van cb ze praat niet echt goed ze klinkt meer als een babytje. Ze praat altijd supergoed ze kan 3 en 4 woord zinnen maken. Kent heel veel woorden. Maar ze zei bijna niks in dat lokaal en heeft nu ook heftige keelontsteking. Zelfs toen ik zei nee ze praat goed dan voel ik bij die vrouw twijfel. Dan denk ik hallo ik ga hier niet liegen

één jaar geleden

Reactie op labelle

Even frustratie hoor.. zegt de vrouw van cb ze praat niet echt goed ze klin ...
Niks van aantrekken, het is geen examen. Je weet zelf beter. Mijn zoon zegt best veel woordjes. Behalve als er anderen bij zijn. Dan is hij verlegen en zegt ie niks meer. Ik denk dat je als ouder wel weet wat aandachtspunten zijn bij je eigen kind. Consultatiebureau is er om de ontwikkeling in de gaten te houden en om tijdig ondersteuning te bieden. Het maakt soms wel uit welke medewerker je er treft, maar sta er lekker boven!

VRIEND

één jaar geleden

Krijgen ze bij deze afspraak ook prikjes?

één jaar geleden

Reactie op KnR

Krijgen ze bij deze afspraak ook prikjes?
Nee geloof pas met 4 jaar weer?

één jaar geleden

Reactie op Fem_x

Nee geloof pas met 4 jaar weer?
Klopt!

VRIEND

één jaar geleden

Reactie op labelle

Klopt!
Geruststelling! Thanks!

één jaar geleden

Hier was ze enkel wat te licht. Maar ze heeft net een buikgriep en een keelontsteking achter de rug, oftewel een paar weken amper gegeten. Moeten nu over een maandje opnieuw komen wegen. 11,4 kilo, 91cm en qua ontwikkeling was alles bovengemiddeld. Ze heeft de oren van de arts af gekletst 🤣