18 Reacties
3 jaar geleden
Wij zijn nog niet zover, maar had als tip een draagzak/doek gekregen. Dan is hij/zij dicht bij je maar heb je je handen alsnog vrij.
3 jaar geleden
Ik heb de oei ik groei app gekocht. Daarin staat precies wanneer er een sprong komt, hoelang die duurt en waarom ze huilen.
Misschien een handige tip?
3 jaar geleden
Krampjes zijn ook op zijn heftigst nu tot ongeveer week 8. Ik zeg volhouden, veel kroelen en niets moet.
3 jaar geleden
Herkenbaar. Ik zie hier ook dat we aan het opbouwen zijn naar de top. Onze dochter wordt heel rustig van de draagdoek. Zeker in combinatie met buiten wandelen. Da's wellicht alleen in de nacht niet echt een optie.
3 jaar geleden
Reactie op Spruitopkomst
Herkenbaar. Ik zie hier ook dat we aan het opbouwen zijn naar de top. Onze ...
Ja draagdoek is hier ook wondermiddel tot nu toe!
3 jaar geleden
Reactie op Km2020
Bij mij wil soms de afspeellijst 'witte ruis' op spotify helpen. Vanmorgen ...
Gave tip! Thanks!
3 jaar geleden
Ja, de draagdoek is ook het enige wat helpt. Enkel vervelend dat er zo niet echt een moment is om zelf te slapen. De laatste dagen werd het beter na een uitgebreide voeding om middernacht en sliep hij even wat langer. Zo haal ik toch een 5-6tal onderbroken uurtjes per nacht, maar dat blijft toch nipt...
3 jaar geleden
Reactie op Km2020
Bij mij wil soms de afspeellijst 'witte ruis' op spotify helpen. Vanmorgen ...
Stofzuigen werkt hier ook. Ook niet ideaal voor 's nachts, ik weet het
3 jaar geleden
Het belangrijkste voor elk moeilijk moment is je realiseren dat het een fase is en deze ook weer voorbij gaat. Hoe lang een fase duurt is moeilijk te zeggen. De ene keer duurt het een uurtje, soms een dag en soms een paar weken.
Mocht het je te veel worden, leg je baby weg (gevoed en verschoond) en doe de deuren dicht. Ga even in een andere ruimte muziek luisteren of tv kijken. Mocht dit niet genoeg rust even schakel hulp in van mensen die je vertrouwt met je kindje. Laat hun op de baby passen en slaap zelf wat uurtjes bij (kan ook overdag) 😘
3 jaar geleden
Misschien niet heel gezellig, maar laat je partner apart slapen dat hij zn werk kan doen en savonds thuis ook nog wat kan steunen. Neem zelf de nacht shift en kijk of er iemand overdag je kan ondersteunen door de kleine in de wandelwagen of draagzak mee naar buiten te nemen. Jij even paar uur echt rust en slapen. Kleine wordt getroost. Partner kan je ook bijstaan als hij uit zn werk is. En dan als deze fase weer voorbij is "gezellig samen" slapen en ritme van omstebeurt doen.
3 jaar geleden
Reactie op LanC
Is het ook echt zo dat je vanaf je uitgerekende datum moet tellen. Vind het ...
Nee hoor. Je kan gewoon vanaf de geboorte tellen. 😘
3 jaar geleden
Reactie op LanC
Is het ook echt zo dat je vanaf je uitgerekende datum moet tellen. Vind het ...
De mentale groei gaat in de buik gewoon door dus daarom is dat zo :)