23 Reacties

4 jaar geleden

ik kreeg er 1 van mn moeder bij onze eerste zwangerschap wat helaas een mk werd. ik wacht gewoon rustig met invullen tot ik gezien heb dat alles goed is met onze rooie rakker.

4 jaar geleden

Hoi! Ik had bij mijn vorige zwangerschap ook zo’n boekje ingevuld vanaf het moment dat we positief testte. Helaas is dit een miskraam gewordenbij 8 weken... zonde van het boekje eigenlijk. Nu ben ik gelukkig weer 4,5 week zwanger en ga ik iets langer wachten met invullen! Als ik jou was zou ik idd wachten tot de eerste echo, dan kan je zien hoeveel weken en of alles goed is! :)

4 jaar geleden

Snap ik! Ik ben al wel begonnen met schrijven, puur omdat ik het ook niet kon laten.. Ik ben nu bijna 7 weken, dinsdag de eerste echo, spannend! Ik heb een 9maanden boek onder andere met vragen van de datum van de zwangerschapstest en wie ik het als eerste heb verteld. Dus die zijn los van hoe ver ik ben... die heb ik dus al beantwoord. De datums van de weken heb ik nog niet ingevuld. Daar wacht ik mee tot de echo 😊

4 jaar geleden

Als je nu toch al wat wil invullen pak dan een schriftje of n kladblokje. Dan kan je toch alvast wat "invullen" en mocht het helaas misgaan dan kan je het schriftje bewaren of weggooien dat is dan niet zo kostbaar als t boekje zelf

4 jaar geleden

Hoi! Hier wel vast begonnen met invullen. We hebben het er samen over gehad hier thuis en op het moment dat het wel mis gaat stoppen we met invullen en bewaren we het boekje. Indien we dan weer zwanger mogen raken kopen we een nieuw boekje. Vooralsnog is dit mijn eerste zwangerschap en ben nu 7+5.. maar vind het heel fijn om mijn gevoelens van me af te kunnen schrijven.❤ Heb alleen de datums nog niet precies ingevuld bij de weken. Daar wacht ik nog even mee. Als ze straks niet kloppen dan irriteer ik me er aan. 😂 doe wat je zelf fijn vindt. Je zou ook vast een leeg a4 kunnen pakken en kunnen opschrijven wat je voelt. Het boekje dan echt invullen als het allemaal goed gaat.

4 jaar geleden

Ik heb bij mijn eerste 2 zwangerschappen gelijk een 9 maanden dagboek ingevuld, eigenlijk zonder erbij na te denken dat het misschien "te vroeg" zou zijn😊. Nu fijn om allemaal terug te kunnen lezen want ben heel veel dingen alweer vergeten! 🤭 Nu heb ik nog geen 9 maanden dagboek, 7w zwanger, maar binnen 2 weken heb ik er zékerrr 1 👌🏼😄

4 jaar geleden

Ik ben er bij onze dochter ooit in begonnen maar ik vond ze zo onpersoonlijk. Toen ben ik gewoon gaan schrijven, een soort dagboek maar dan over de maanden van de zwangerschap, bevalling tot aan haar 1e verjaardag. Toen ben ik in een nieuw boek begonnen. Daar zitten ook kaartjes, tekeningen, en hand en voetafdrukken in van klein naar groot

4 jaar geleden

Om te voorkomen dat ik iets vergeet, schrijf ik nu alles in een kladblok. We hebben afgesproken na de 1e echo alles over te gaan nemen in het boek 😊

4 jaar geleden

Ik ga er een kopen na de eerste echo Voor nu heb ik een andere zwangerschapsapp daar schrijf ik elke dag op wat ik voel

4 jaar geleden

Ik wil ook beginnen aan een 9 maanden boek, maar "durf" er nog niet zo goed aan te beginnen. Daarnaast kan ik ook nog niet echt een keus maken welk boek te gebruiken 😆 Het zijn er zoveel 🤯 Dus, welk boek gebruiken jullie? Ik neig nu naar het zwangerschaps boek van Studio Ins&Outs. Gebruik daar ook de normale jaarboeken van.. Eenheid ga ik wel goed op, dus da's een plus 😅

4 jaar geleden

De negenmaandenboek van Pauline Oud heb ik gekocht (voor al mijn vier zwangerschappen). Week 1 is je eerste dag van je laatste menstruatie.

4 jaar geleden

Ik had bij mijn zoon 1 van Pauline, op de negen maanden beurs was een stand met boeken van haar die ze zelf persoonlijk signeerde, ik wist toen nog niet dat ik zwanger was. Maar vond dat zo leuk! Dat ik het nieuwste boek van haar heb gekocht. Hij ligt naar me te loeren steeds, maar inderdaad ik weet nog niet hoeveel weken ik ben dus vanaf donderdag ga ik beginnen! Dan hebben we de eerste echo.. (mega onregelmatige cyclus) zelf denk ik dat ik nu 7 weken ben maar zouden er ook al 9 kunnen zijn 🤔

4 jaar geleden

De negenmaandenboek van Pauline Oud heb ik gekocht (voor al mijn vier zwang ...
Dat boekje heb ik ook, zo leuk! Ik maakte een typfoutje bij de weken, dus bij mij zijn de data ook doorgekrast en vervangen voor de goede data 😂

4 jaar geleden

Ik houd in een ap een soort dagboek bij en als ik dan de eerste echo heb gehad kan ik het overschrijven

4 jaar geleden

Reactie op Anna | Moderator

Dat boekje heb ik ook, zo leuk! Ik maakte een typfoutje bij de weken, dus b ...
Ja en dan neem je nog zo voor om het hééél netjes in te vullen.. 🙈

4 jaar geleden

Ik heb eergisteren twee gekocht: When We Became Three (Jill Weiner) en The Nine Pregnancy Countdown (Kelly & David Sopp). Vond het ook moeilijk om een keuze te kunnen maken maar wil zo graag alles onthouden van deze tijd...hoe ik me voel, wat wij denken als stel (en ouders!), is er iets kleins maar schattigs gebeurt - zoals mijn man voor het eerst mijn buikje aanraken. Totdat de boeken aankomen (online besteld) gebruik ik 280 days app om opmerkingen te schrijven, maar er zijn ook veel andere! Succes! 😊

4 jaar geleden

Ik heb de oei ik groei versie. Eigenlijk ook al meteen in gaan schrijven.. mijn theorie is ook: ik ben nu zwanger. Natuurlijk kan het nog mis gaan. Maar nu op dit moment ben ik zwanger. Plus, ik ga van het positieve uit. Mocht het misgaan. Dan heb je deze herinnering ook... dan gaat ie naar zolder.

4 jaar geleden

Ik heb dit boek gekregen en al doorheen gebladerd, echt een aanrader!! Maar ik wacht ook nog even met invullen, ben nu 7+5 weken en wel al een goede eerste echo gehad maar toch.

4 jaar geleden

Anders vul je de vragen alvast in op een ander blad en vul je het later in... dan kan je dingen toevoegen of weg laten.

4 jaar geleden

Ik heb dit boek. Ik was van plan pas te schrijven na de eerste echo, zeker omdat ik in januari pas een miskraam had, maar ik kon toch niet laten om erin te beginnen schrijven. Ik vind het heel leuk dat het elke week andere vragen zijn en dat er veel plaats is om te schrijven.