17 Reacties
2 jaar geleden
Mijn dochter vind dit ook nog wel eens moeilijk, ontbijt gaat inderdaad hier ook vaak prima en eet ze helemaal op. Avondeten heeft ze minder geduld voor en wil dan al snel van tafel.
Tegenwoordig gaat het hier wel wat beter nu ze op een grote mensen stoel mag zitten 🤭 voorheen wou ze altijd op de stoel zitten waar ik zat en nu ze zelf mag zitten daar op vind ze het interessant.
En gaat het avondeten echt minder en eet ze niet goed dan zet ik het eten gewoon op de andere tafel en dan gaat het vaak tijdens het spelen er nog wel in (dit doe ik vroeg in de ochtend ook met haar fruit en stukje brood)
2 jaar geleden
Wij hebben een riempje in de stoel gedaan. Dat was niet per se omdat ie van tafel wilde, meer omdat hij gewoon van klimmen en staan op je stoel houdt 😬😆 Misschien is dat een idee? Hij is er inmiddels ook zo aan gewend en luistert nu wel met zitten blijven, dat we het riempje eigenlijk nog zelden gebruiken.
Ik zou voor nu zeggen: vooral consequent blijven (met alles). Ze proberen je echt uit, hoe ver kan ik gaan. En ja, als ze van tafel gaat en jullie laten haar gaan... ik zou ook gaan 😂 Regel is dat we aan tafel blijven zitten tot iedereen klaar is. Dus even wachten nog.. En ja dat is heel moeilijk voor zo'n kleintje, maar moeten ze leren vind ik zelf. 😊💪🏻
2 jaar geleden
Wij maken er geen strijd van. Geven haar eten en is ze het na 10 min zat mag ze lekker gaan spelen. Soms komt de dan tijdens het spelen nog een hapje halen.
Als ze nog een toetje wil zetten we haar wel weer even in de stoel. Wij hebben gewoon geen stilzitter en ik denk dat je dit op deze leeftijd ook nog niet kunt afdwingen.
2 jaar geleden
Sem speelt ook nog wel graag in de stoel met een autootje of zo. Of eventjes een liedje of filmpje op de tablet. Zo blijft hij zitten tot het tijd is voor het toetje. Maar even ergens anders spelen en terug komen zou ik ook geen probleem mee hebben☺️
2 jaar geleden
Hij zit vaak wel langer dan 10 min, maar sowieso is bij ons de regel dat hij gewoon van tafel mag, maar dat zijn eten blijft aan tafel, dus als hij nog iets wil, moet hij weer gaan zitten.
2 jaar geleden
Wij maken er ook geen strijd van. We gaan aan tafel zitten en hij eet hoeveel ie wil. Hij geeft zelf aan dat ie klaar is door zijn bord op tafel te zetten (zijn bord staat op de playtray) en legt netjes zijn lepen en vork erbij. Dan maken wij m schoon en mag ie van tafel. Hij leert het vanzelf en we hebben het wel geprobeerd, maar dan hebben we strijd en eten wij ook niet meer haha.
2 jaar geleden
We zijn van jongs af aan al begonnen met aan tafel eten en samen eten. Dit heeft er denk ik wel voor gezorgd dat ze nu blijft zitten. Gaat niet altijd van harte maar als ik haar uitleg dat iemand nog niet klaar is en we nog moeten wachten accepteert ze dat vaak wel. Het helpt ook wel door haar af te leiden om te kletsen over de dag oid.
2 jaar geleden
In de kinderstoel 5 minuten, maar op een normale stoel zo'n 20 minuten. Als ze van tafel gaat en niet meer wil zitten om te eten, dan gaat het eten weg. Ze mag wel tussentijds van tafel om naar de wc te gaan.
2 jaar geleden
Pelle moet van ons blijven zitten tot we klaar zijn. Mits we een keer echt langer tafelen. Maar een normale avond zit hij erbij tot wij ook klaar zijn. Als hij klaar is en goed heeft gegeten krijgt hij al wel vast een toetje (,dat eten wij niet) en hij mag evt even met een autotune aan tafel spelen of kleuren als het echt heel lastig is. Maar hij snapt het goed en kan ook best goed wachten.
2 jaar geleden
Wij maken geen strijd, als hij van tafel wilt mag hij van tafel. Soms blijft hij zitten tot z’n eten op. Soms zit hij langer en speelt hij wat door op tafel te trommelen of z’n vork te verstoppen. En soms is hij na 5 happen klaar. Hij voelt het beste hoeveel honger hij heeft.
Als hij niet aan tafel wilt laat ik het. Dan zeg ik: helemaal goed; je eten staat hier aan tafel, papa en mama gaan wel eten. En dan zit hij binnen een minuut toch aan tafel haha.
Ons zoontje is over het algemeen echt een goede eter dus dat maakt het denk ook wat makkelijker om er zo in te staan. Ik vind hem nu nog te jong om van hem te verlangen dat hij aan tafel blijf zolang wij aan tafel zitten. In restaurants geef ik hem overigens toch uiteindelijk wel vaak een tablet om de tijd aan tafel wat te rekken. 🫣 Maar thuis krijgt hij geen speelgoed aan tafel.
één jaar geleden
Ik kom niet er niet vanaf dat ze op schoot wil zitten tijdens het eten , zeg me please dat het een fase is🙈 ze wil wel op haar stoel zitten om bijvoorbeeld te puzzelen dus tis niet dat ze het niet snapt. Ze begint al te huilen als we naar de tafel lopen. Als ik haar niet laaf eet ze dus niks, dodelijk vermoeiend en zeer onpractisch met mn dikke buik.
VRIEND
één jaar geleden
Reactie op Miertje08
Ik kom niet er niet vanaf dat ze op schoot wil zitten tijdens het eten , ze ...
Ow goshie.. kan me voorstellen dat het niet zo handig eet nee... staat haar stoel naast jou? Of kan ze misschien al op een "volwassen stoel" naast je zitten? Misschien kunnen jullie afspreken wanneer ze wel bij je op schoot mag zitten? Hier dwingt mijn zoon dat ook af en toe op hoor, lijkt op interressen hoe mijn bord er uit ziet etc. Laat hem even kijken (slechte eter, dus hoop dan op een poging tot proeven van iets haha) maar na 5 min is het ongeveer genoeg en gaat hij mijn mn eten prutse haha. Dan zet ik hem weer neer en vertel hem dat hij al klaar was en hij mag gaan spelen. "Mama gaat nu nog eten". Even teleurgesteld natuurlijk. Ik combineer het ooit met hem. Hij wil dan dat ik even een balletje gooi, dat vind ik wel oke, zolang ik kan blijven zitten. Of soms komt hij met wat speelgoed toch terug om in de keuken te spelen.
Heel verhaal haha, wie weet heb je er iets aan...
VRIEND
één jaar geleden
Reactie op november11
Wij maken geen strijd, als hij van tafel wilt mag hij van tafel. Soms blijf ...
Hier zelfde! Hij is een slechte avond eter, maar brood en fruit overdag eet hij heel goed. Maak me daar dus niet zo zorge over als hij wat minder eet aan tafel. Hier mag hij als hij klaar is met eten, wel met een autotje ofzo spelen aan tafel.
één jaar geleden
Reactie op Miertje08
Ik kom niet er niet vanaf dat ze op schoot wil zitten tijdens het eten , ze ...
Ze heeft haar tweelingzus ook aangestoken. 🥺
één jaar geleden
Reactie op KnR
Ow goshie.. kan me voorstellen dat het niet zo handig eet nee... staat haar ...
Hier eet ze best goed van haar eigen bord 🙈 en laat dat van mij redelijk met rust, begalve de pip = kip. Igg ben ik niet de enige dat is fijn. Ze wil soms wel op de stoel naast me of bij mn vriend op schoot, vaak een combinatie van die 3
.
één jaar geleden
Reactie op Firstbaby20
We zijn van jongs af aan al begonnen met aan tafel eten en samen eten. Dit ...
Hier ook, als newborn al erbij aan tafel. Volgens mij weet ze ook niet beter want ze vraagt nooit om van tafel te mogen. Wel als we lang tafelen tijdens bijv. Feestdagen maar dan verwacht ik ook niet dat ze lang blijft zitten en mag ze gaan spelen. Dan eet de rest ook een stuk rustiger 🤭