6 Reacties

3 jaar geleden

Oh en wanneer laten jullie je kindje zelf leren slapen? 馃

3 jaar geleden

Ik heb eergisteren geprobeerd om hem een hele nacht niet in te bakeren, nou heb geen oog dicht gedaan. Vannacht weer ingebakerd en sliep van 00.30 tot 08.30. Zoontje is 7 weken. Ik lees mee voor de tips.

3 jaar geleden

Ik oefen nu op dutjes in het bedje met een vast ritueel. Hij ligt wakker in bed, soms aai ik hem in slaap. Meestal enkel nodig tot hij rustig is en dan verlaat ik de kamer. Ik tel tot 100 aan de deur en als ik hem dan niet hoor kan ik naar beneden gaan. Hij slaapt wel maar 45 minuten. Ik hoop dat ik steeds rapper de kamer kan verlaten. Pas daarna probeer ik zonder tuutje, pas daarna inbakeren. Tuutje is namelijk vervelender als slaapassociatie, want dan weent hij er op de duur ook om als hij snachts niet meer in slaap geraakt en zijn tuut uitvalt. Van inbakeren heb je minder last ;) Dat moet je wel afgebouwd hebben tot ze rollen, maar dat zien we dan wel weer. Ik baker ook in met een hydrofiel snachts (overdag steviger met velcro). Dat maakt de overgang mss ook soepeler omdat het niet z贸 strak is.

3 jaar geleden

Ps: Inbakeren echt afbouwen zou ik stapsgewijs doen. Vb 1 armpje eruit. Maar nu zit hij wel in een heel beweeglijke periode en de mororeflex is er nog heel sterk, dus ik zou nog even wachten

3 jaar geleden

Ik heb gisteren geprobeerd overdag niet in te bakeren. Dat lukte alle keren, op de avond na. Zelfs vannacht geslapen zonder in te bakeren, zonder witte ruis en zonder speen, maar hij kreeg dan ook met moeite zijn flesje leeg, zo moe was hij. Meneer sliep door tot 6 uur vanochtend, dus is eigenlijk heel goed bevallen. 馃槒 Maar ik denk dat het ook geluk hebben is want vanochtend moest ik hem toch inbakeren met witte ruis om hem te laten slapen.

3 jaar geleden

En vanaf wanneer laten jullie je kindjes zelfstandig slapen? 馃榿 want ik wil dit wel gedaan hebben voordat hij naar het kdv gaat. Hij is nu 7 weken en gaat wel 3 maanden naar het kdv