4 Reacties
één jaar geleden
Ik zou om een doorverwijzing naar een psychiater vragen bij de huisarts. Ik heb niet dit gehad, wel postpartum depressie en ik weet dat mn psychiater en de kliniek ook angststoornissen behandelen. Er is ook medicatie voor, dat kan je echt de goede weg op helpen.
Maar zoek echt hulp, hier kun je niet zelf uit komen 😘❤️ Heel veel sterkte en liefde jouw kant op!
één jaar geleden
Helaas super herkenbaar, ik heb een traumatische jeugd gehad en daardoor cptss. Hier door struggle ik langere periode met agorafobie, socialeangst en hypochondrie. Ik heb voor mijn eerste kindje regelmatig rustgevers voorgeschreven gekregen door dat ik eigen altijd spanning ervaar. Inmiddels nog wat diagnoses rijker en nog steeds op zoek naar de juiste behandelaar maar het gaat al veel beter. Ookal ben ik nu nergens onder behandeling ben ik zelf wel door gegaan met de exposure therapie. Ik had een hele fijne particuliere psycholoog maar haar kunnen we helaas niet meer betalen. Mocht je een ruim budget hebben zou ik je echt adviseren om daarnaar opzoek te gaan, hier heb je geen verwijzing voor nodig.
Ik ben met mijn huisarts in gesprek gegaan en opzoek gegaan naar een psycholoog helaas was ggz geen match met mij en de volgende zorg instelling ook niet. Maar dat is niet erg, het gebeurt wel vaker dat het even duurt voor je bij de juiste bent dus laat je niet uit het veld slaan. Ik heb lang "ambulante begeleiding" ontvangen, dit was iemand die langs kwam bij mij thuis waar mee ik in gesprek kon en mijn hart bij kon luchten. Dit vond ik zelf er prettig. Er zijn echt veel opties en vaak is je huisarts van bijna iedere instantie op de hoogte, ik zou daar beginnen.
Ook zijn er mind fullness trainingen en homeopathische manieren waar je naar zou kunnen kijken als het andere voor jou een stap te ver is.
Wil je echt op je hart drukken dat je niet alleen bent, je het niet alleen hoeft te doen en je alle zorg en hulp waard bent. Je komt hier door heen💜
Mocht je er behoefte aan hebben kan je me een VV sturen, mijn inbox staat altijd open.
Veel sterkte 🥰
één jaar geleden
Ik heb een angst/paniekstoornis gehad, vrij ernstig. Ik durfde eigenlijk de straat niet meer op, laat staan naar sociale gelegenheden/ etentjes/ de supermarkt en voelde me altijd ziek van de stress. Ik heb mezelf bewust gedwongen altijd toch te gaan en heb EMDR gedaan, wat echt wonderen doet. Daarnaast met een psycholoog cognitieve gedragstherapie gedaan en helende reizen (in het onbewuste) om trauma's en negatieve gedachten te verwerken. Ik moet zeggen dat ik voor 90% er vanaf ben nu en daar ben ik erg dankbaar voor.
Ik zou je graag willen adviseren om hulp te zoeken bij een psycholoog voordat het erger wordt. De weg terug wordt dan alleen maar langer. Succes en sterkte!