26 Reacties

4 jaar geleden

waarvoor?🙈

4 jaar geleden

Ja, ik gebruik het inderdaad nu ook een week. Dit ivm een Intra-uteriene vruchtdood bij 36 weken bij mijn vorige zwangerschap.

4 jaar geleden

ja ik ascal.. ivm mijn bekende hoge bloeddruk en hartslag.. ik gebruik t in combi met labetalol

4 jaar geleden

asprine is de bijnaam voor ascal

4 jaar geleden

Reactie op ZOJ

waarvoor?🙈
zwangerschapsvergiftiging

4 jaar geleden

Ik heb ook Ascal voorgeschreven gekregen ivm een hogere kans op zwangerschapsvergiftiging. Moet het slikken van week 12 tot week 36.

4 jaar geleden

Ik gebruik het idd ook op advies van de gynaecoloog (vanaf week 8 tot week 36) i.v.m. hopelijk goede groei van placenta. Bij vorige 2 zwangerschappen was deze nl erg klein...

4 jaar geleden

Ja klopt. Heb ik ook. Ivm zwangerschapsvergiftiging eerdere zwangerschap. 2 tabletten van 80 mg

4 jaar geleden

Ik ook ivm pre eclampsie vorige zwangerschap.

4 jaar geleden

Ik gebruik ascal vanaf 12 weken. Vanwege pre eclamsie eerder zwangerschap

4 jaar geleden

Ja ik heb het net opgehaald! Ivm eerste kindje en hoge bmi.

4 jaar geleden

Klopt ik heb deze ook voorgeschreven gehad! Ook omdat ik een hoge bmi heb. Slikken van week 12 tot week 36. Vroeg het mijn schoonzus of ze deze toen ook moest slikken maar is pas sinds een tijdje dat ze dit vaker voorschrijven. Is en blijft eigen keuze natuurlijk. Ze adviseren het alleen

4 jaar geleden

Ik heb t ook ivm hoge bloeddruk en hoge bmi.

4 jaar geleden

Ik ben het nu vanaf 12 weken aan het slikken. Heb bij de 1e pre-eclampsie en het hellp syndroom gekregen en heb op het randje gelegen. Aangezien ik een zeer hoge herhalingskans heb (is uitgebreid onderzoek voor gedaan), slik ik nu graag asperine km de kans te verkleinen!

4 jaar geleden

Nog nooit van gehoord waarvoor is dit ?

4 jaar geleden

Ik heb ook Ascal voorgeschreven gekregen ivm een hogere kans op zwangerscha ...
hier precies hetzelfde

4 jaar geleden

Ja ik heb met 8 weken 2 tabletten van 80mg Acetylsalicylzuur (aspirine) voorgeschreven gekregen tot 36 weken zwangerschap. Vanwege een hart en vaat aandoening bij mij, hierdoor is het risico dat de placenta zich minder goed kan vormen/gedragen en dit zorgt ervoor dat dat allemaal goed en soepel hoort te verlopen.

4 jaar geleden

Neehor

4 jaar geleden

Ik slik het ook, ivm laag geboortegewicht 1e kindje.

4 jaar geleden

ivm laag geboorte gewicht van 2 van mijn kinderen slik ik ook ascal tm 36 weken. (Oudste dochter met 34 week geboren 895gram en jongste dochter 40 week 2700 gram)