32 Reacties

2 jaar geleden

Flesje net nog gegeven. Ze vind het nog lekker dus prima.😊. Zat er wel aan te denken om te kijken of ze ook kan slapen met minder melk ( afbouwen dus). Krijgt nu 180ml.

2 jaar geleden

Ja hoor, we zijn nu het laatste blik aan het opmaken. Overdag krijgt ze al gewone volle melk (koemelk) en savonds 120+4 of meer als ze heel weinig gegeten heeft. Als het blik op is, dan krijgt ze savonds ook gewone volle melk. Ze vind het zo lekker en het is zo'n lekker momentje samen in de avond.

2 jaar geleden

Oh ik wilde daar dus net wat over plaatsen in #club wakker. We zijn al maanden bezig met 'afbouwen' in ons geval verdunnen. Maar ze had elke keer gewoon dorst en elje keer was er ook wel wat... Overdag drinken en of wat anders dan melk ging tijden lang ook moeizaam maar sinds dat dus goed gaat we de melk aan het verminderen zijn en ze ziek is geweest, lijkt ze heb nu toch echt over te slaan en is ze ook niet super verdrietig als ze wakker wordt sochtends. Dus lang verhaal kort in ons geval had ik me niet druk hoeven maken en is hij waarschijnlijk vanzelf wegevallen en had/hweft ze hwm soms nog nodig... Al met al een hoopvol verhaal denk ik

2 jaar geleden

Ow sorry, verkeerd begrepen mijn dochter werd wakker rond 23u, voor een fles 🙈

2 jaar geleden

En nachtvoeding gebeurd dat nog bij jullie? Mijn zoontje van 1 drinkt nog 1x per nacht. Niet elke nacht maar toch wel vaak. Moet ik dat ook laten wegvallen of hem gewoon volgen?

2 jaar geleden

Reactie op meliah

En nachtvoeding gebeurd dat nog bij jullie? Mijn zoontje van 1 drinkt nog 1 ...
Nou dan is mn bericht toch vab toepassing, onze avondfles belande ook regelmatig in de nacht omdat wij haar niet wakker maken en die is dit vanzelf weggevallen nu

2 jaar geleden

Ja hier nog standaard een flesje voor t slapen om 18.30. Hoort echt bij ons ritueel voor t slapen. Verschonen, pyjama aan, slaapzakje aan en dan in de stoel op haar kamer de laatste fles en dan slapen. Nachtvoeding hebben wij al heel lang niet meer. Wij zijn onwijze bofkonten, onze dochter sliep met 7 weken door van 23.00 tot 7.30. En met 5 maanden ging de fles van 23.00 er ook af.

2 jaar geleden

Hier geen flesje meer in de avond, met z'n verjaardag eigenlijk mee gestopt. Toen zo moe van die dag en zonder flesje naar bed gedaan. Avonden er na nog aangeboden,maar dronk ie minimaal.. dus toen besloten te stoppen.. Wel een dingetje dat m'n zoontje echt heel weinig drinkt en dat we daar echt goed mee bezig moeten om hem voldoende vocht binnen te laten krijgen..

2 jaar geleden

Ja hier nog standaard een flesje voor t slapen om 18.30. Hoort echt bij ons ...
Ah ja hier ook ongeveer! Met 6 weken oud van 2200 tot 700 of 800 en met 5 maand van 1900 tot 700 of 800.. nu bijna 14 maand en we hoeven er eigenlijk nooit naar toe snachts!

2 jaar geleden

Tussen 19u en 20u fles en dan naar bedje

2 jaar geleden

Ja, wij doen een melkfles of papfles voor het slapengaan. Ze moeten volgens het CB 300ml aan melk hebben, dus wij doen in de ochtend 150ml en in de avond.

2 jaar geleden

Hier krijgt ze voor het slapen gaan ook nog 1 ben inmiddels wel aan het mengen met normale melk en dan langzaam zo afbouwen. Ze lust het nog al te graag en als ik alleen normale melk doe laat ze het staan. Hoort bij ons slaap ritueel

2 jaar geleden

Reactie op Lotje6

Hier geen flesje meer in de avond, met z'n verjaardag eigenlijk mee gestopt ...
Hier precies hetzelfde.. ook rond haar eerste verjaardag mee gestopt, maar drinkt ook veel te weinig overdag.. ze haalt wel de 250/300 ml melk op een dag.. maar ze krijgt bij lange na geen 1 liter vocht binnen

2 jaar geleden

Reactie op meliah

Alleen als ie ziek is met bijvoorbeeld koorts ofzo. Of als ie veel hoest.. dan geef ik hem nog wel eens wat vocht als ie wakker wordt. Maar in principe geen nachtvoeding meer.

2 jaar geleden

Hier ook tussen 1930-2000 zijn laatste flesje (slaapritueel) Maar soms heb ik het gevoel dat hij toch niet toekomt met 210+7. Al ga na deze pot geen meer bijhalen. Dan zal ik wss overstappen naar brikken Groeimelk; geen klonters meer! Yay!

2 jaar geleden

Reactie op meliah

Hier vaak alleen wanneer ze in haar sprongetje zit dan komt ze vaak nog wel eens in de nacht

2 jaar geleden

Reactie op Mb14

Hier precies hetzelfde.. ook rond haar eerste verjaardag mee gestopt, maar ...
Nee lastig hè! CB zei tegen mij 700ml per dag drinken en dan maximaal 300ml zuivel.. Dat haal ik wel want hij is gek op yoghurt en dat is ook vocht.. Ik probeer van alles, overal verschillende flesjes met verschillende soorten drinken neer te leggen.. en CB zei ook minimaal 4 plasluiers per 24 uur.. Dus dat kun je ook in de gaten houden! 😁

2 jaar geleden

Phil is nu 1 jaar en krijgt nog steeds een late pap. Ze geven het zelf aan wanneer ze geen late pap meer willen 😊

2 jaar geleden

Reactie op Kyuubi

Hier ook tussen 1930-2000 zijn laatste flesje (slaapritueel) Maar soms heb ...
Brikken groeimelk.... wat is dat?🧐 Heb ook nooit klontjes trouwens...

2 jaar geleden

Wij hebben nog flesje voor het slapen. Rond 17.30 eten we (verschilt hoeveel ze eet van niet tot heel goed). Ze drinkt ook best wat water bij het eten. Dan meestal rond 19 uur flesje. Wel al afgebouwd naar 120 ml. Hoe stop je hiermee. Ze slaapt nog erg slecht (geen flesje s nachts). Vind het ook gewoon fijn momentje 😊 insmeren, in slaapzak, flesje, tandenpoetsen en slapen.