247 Reacties

3 jaar geleden

Zwanger zijn vond ik vreselijk🙈 maar zou wel heel graag snel weer voor een 2e proberen. Ivm keizersnede is dat alleen nog niet zo'n goed idee helaas ze is nu 4,5 maand dus nog maar eventjes paar maandjes uitstellen😅

3 jaar geleden

Reactie op Innemieni

Echt niet.. Zwanger zijn is niet mijn ding. Daar komt bij dat ik nu al moe ...
Hier ook hetzelfde. Ben vandaag wat ziek, misselijk en met flashback naar de eerste 3 maand zwanger vorig jaar. Gelukkig kan het helemaal niet zijn nu zwanger, en dat stelt me enorm gerust dus duidelijk ook niet klaar voor. Al moet ik ook vaak horen "als er dan nog eentje is", "alle, het gaat toch goed"...

3 jaar geleden

Ik heb soms ook van die kriebels, terwijl ik überhaupt twijfel of ik wel een tweede kindje wil. Alles is dan nog meer regelen en rekening houden met. 🙈 Maar als ik nu een newborn zie dan zou ik het zo weer doen. Mijn zwangerschap was fysiek niet zwaar maar ik maakte me veel zorgen waardoor ik er niet volop van genoot. Het is denk ik meer een les om juist van het nu te genieten.

3 jaar geleden

Reactie op CocoNina

Ik heb soms ook van die kriebels, terwijl ik überhaupt twijfel of ik wel ee ...
Bij de eerst had ik ook dat ik me veel zorgen maakte. Inmiddels is de 2e al bijna 4 maanden en ik merk dat ik bij haar veel minder zorgen maak omdat ik het van de eerste allemaal nog herken

3 jaar geleden

Erg herkbaar!! Ik ga kan ook echt niet wachten 🥰 Ik ben 33 en mijn man 35 dus willen niet te lang wachten. Gelukkig wil hij ook. Van onze dochter was ik de eerste maand na het stoppen met de pil gelijk zwanger. Hopelijk gaat het nu weer zo snel maar het kan zomaar veel langer duren. Je weet het nooit! Onze dochter is nu 4,5 maand en lijkt me super als ze zo weinig schelen. Wel lijkt het me heel lastig om 2 kleintjes in de luiers te hebben, een duo kinderwagen, alles x 2 etc. Hoe kijken jullie daar tegenaan? De mensen om ons heen veklaren ons voor gek om zo snel voor een volgende te gaan.. Momenteel bezig met het opzetten van een nieuwe bedrijf en nog een puberzoon van 13. Dus wat dat betreft ben ik nu al zo druk😅 En ik twijfel ook weleens of het lichamelijk wel slim is om zo snel weer zwanger te worden. Wat denken jullie?

3 jaar geleden

Reactie op NOVEMBER MAMA

Erg herkbaar!! Ik ga kan ook echt niet wachten 🥰 Ik ben 33 en mijn man 35 ...
Mijn verloskundige gaf aan dat het in principe 9 maanden op en 9 maanden af is, maar dat het na 6 maanden wel prima was om weer zwanger te worden. Ik heb zelf een makkelijke zwangerschap en snel herstel gehad, dus maak me niet zo druk om het lichamelijke gedeelte. Dat het druk zal zijn met twee kleintjes, daar zit wel wat twijfel. Onze kleine komt elke nacht nog voor een voeding bijvoorbeeld. Lijkt me vreselijk vermoeiend als je zwanger bent.

3 jaar geleden

Mijn vriendin haar baby is 5 maanden bijna en zei is alweer 14 weken zwanger . Ze wilde wel door maar schrokken dat het zo snel kon . Zelf wille wij wachten tot hij 1 jaar is . Maar we hebben het er wel steeds over alleen is het praktischer om nog even te wachten. Heb altijd gezegd 1 kindje is ook prima want ik haat zwanger zijn maar ik heb het er voor over 😍

3 jaar geleden

Herkenbaar had bij de eerste vooral. Maar heb bij iedere kind 1,5 jaar kunnen wachten. Zodat het niet te druk zou zijn, mijn lichaam goed herstelt was en ik vollop van de baby kon geniete Nu bij de vierde is dat gevoel er gelukkig niet haha

3 jaar geleden

Ik wil heel graag nog een 2e (en wie weet 3e) kindje, maar dan wel over een paar jaar! Ik wil nu nog eerst genieten van mijn dochtertje. Ik vind de babytijd heel speciaal en mijn gevoel zegt dat je dit bij een 2e minder bewust mee maakt. Zodra mijn meisje wat zelfstandiger wordt gaan we wel weer 'aan de slag' voor een 2e

3 jaar geleden

Ik was degene die riep ik word nooit meer zwanger, ik haatte het! 😅 Voelde me zo dik en zwaar en slecht En nu Amelie er is fantaseer ik zoveel over een broertje of zusje voor r, of misschien zelfs 2 😅🙊 M’n vriend echter wilt maar 1 kindje, ik heb al aangegeven dat een 2e wel een must is, ik wil dat ze iemand heeft om mee op te groeien. Wij gaan er niet eeuwig zijn. Hoe minder ze schillen hoe liever dus als het aan mij ligt begin ik er meteen aan... helaas is mijn job nu 4/5e en geen giga inkomst, ik ben nog bezig met een studie af te ronden en wil daarvan m’n vaste inkomsten kunnen maken... wanneer ik ook een groter bedrag opzij heb is het goed voor m heeft hij aangegeven... dus, sparen sparen sparen, ik wil een 2e 🥰🥰

3 jaar geleden

Ik was degene die riep ik word nooit meer zwanger, ik haatte het! 😅 Voeld ...
Go for it ! Volg je gevoel en liefde en financieel komen jullie er best wel uit 😊 mn moeder zei altijd 1 bordje meer of meer maakt ook niet uit! Vind het altijd een bijzondere reden waarom mensen zeggen tja een derde financieel dit en dat.. puur gevoel als je ziet hoe gelukkig sommige gezinnen zijn met 4 kids op een flatje met zn alle in een kamer gepropt aandacht en liefde 🥰 als die er maar zijn dat is in mijn ogen het belangrijkste mooie vakantie puur luxe geen must;)

3 jaar geleden

Reactie op Lindseeey

Ik ben ook in mn hoofd al best veel bezig met een 2e. Toch ben ik ook bang ...
Ben ik ook heel erg bang voor. We hebben een super lief kindje, maar wauw wat is het ouderschap soms zwaar. Mijn man en ik werken ook beide. Tweede kindje is bij mij heel erg gewild maar ben soms zo blij dat mn kleine eindelijk slaapt, het idee dat er dan nog een kleintje is die mn aandacht wilt.. Ivm spoedkeizersnede is ook mij aangeraden minstens een jaar te wachten, dat haalt voor mij wel de korte termijn keuze weg :) Over een jaar nog maar eens overwegen. Al denk ik zelf dat 3-5 jaar mooi zou zijn tussen mn kindjes, ondanks dat ik al 31 ben.

3 jaar geleden

Go for it ! Volg je gevoel en liefde en financieel komen jullie er best wel ...
Heb hem dit duidelijk aangegeven en zijn antwoord was vandaag ik kan en wil dit echt niet, 1 is mij genoeg en nu zeker... kan wel janken 😢 Als die er een zou willen is het misschien binnen 3-4-5 jaar.. hij begon zelfs al over een knipje (ik pak mijn pik niet en hij weet dat ik “een ongelukje” niet zou wegdoen.. ja ik ben aan het balen 😭

3 jaar geleden

Go for it ! Volg je gevoel en liefde en financieel komen jullie er best wel ...
Niet helemaal mee eens. Een kind is duur denk ook aan studeren enz. Je kunt veel liefde en aandacht geven maar financiëel kunnen bijdragen aan hun toekomst vind ik ook belangrijk. Als je 4 kinderen hebt die alle 4 willen studeren kom je op duizenden euro's per jaar. Tuurlijk kunnen je kids dat zelf betalen dmv studiefinanciering en werken maar zij zullen dan eindigen met een grote studieschuld.

3 jaar geleden

Hier gister een positieve test in handen van 2de kindje in aankomst. En onze kleine is vandaag 5 maanden.

3 jaar geleden

Reactie op Chanty027

Hier gister een positieve test in handen van 2de kindje in aankomst. En onz ...
Gefeliciteerd!!

3 jaar geleden

Laatst zag ik een newborn en dacht ik ik wil ook wel weer z’n kleintje. Dat was het eerste moment sinds dat de 2e er is dat ik dat dacht. Omdat ik nu 2 kids best wel dicht op elkaar heb (1 jaar en 10 maanden) heb ik zelf gezegd dat ik voorlopig nog geen 3e wil. En dan vooral de zwangerschap voorlopig nog niet. Ook heb ik dat ik het met mijn 2 kids nu vooral allemaal alleen doe (mijn vriend kan niet met de jongste zitten, hij werkt en wanneer hij thuis is zit hij bijna de hele tijd met zijn telefoon 😔). Mijn vriend kookt wel en doet de was. Dat komt vooral omdat hij nooit iets doet met de jongste en weinig doet met de oudste waardoor ik niet aan dat soort dingen toe kom. Als ik meer steun had gehad met de kids was ik direct voor een 3e gegaan 😍. Maar nu wachten we tot de jongste minimaal 1 is.

3 jaar geleden

Nee. Mijn 3e zwangerschaps was mn laatste! Mijn lichaam kan het niet meer aan. Ook niet terwijl er zoveel jaar tussen zat. Ik heb nu 3 gezonde kinderen 18,12 jaar en 5 maand. Morgen word ik eindelijk geopereerd aan mijn rug. De laatste zwangerschaps en bevalling was de genadeklap voor mijn bekken (beide kanten) en mijn rug. Ook vind ik het mooi geweest. Heb er 3 en word volgende maand 38 🤣

3 jaar geleden

Reactie op Chanty027

Hier gister een positieve test in handen van 2de kindje in aankomst. En onz ...
Super!! Gefeliciteerd 🥳 en wat fijn!!

3 jaar geleden

Ik snap je helemaal! Ons zoontje is nu bijna 5 maanden en alles gaat prima. Lichamelijk ben ik ook weer goed hersteld. Ik ben nu gestopt met de pil en kijken het rustig aan. Het duurde ong een half jaar om in verwachting te raken en ik ben er toen achter gekomen dat ik PCOS heb. Had de ene x een cyclus van 65 dagen dan weer 45 dagen. tis alsnog snel gegaan dan met een half jaartje en PCOS maar we willen niet teveel leeftijdsverschil tussen de eerste en tweede hebben dus vandaar liever maar optijd beginnen nu en er verder niet te “gefocused” mee bezig zijn. Liefs