247 Reacties
3 jaar geleden
Ik had die kriebels eigenlijk al voor de geboorte, heel gek. Nog steeds zijn die kriebels er, maar ik hoef daar echt niet mee aan te komen bij mijn man. Zou zelf ook niet weten hoe ik het zou moeten doen, ik vind het super zwaar maar ben gewoon écht gek op kinderen. Kan echt genieten van een huis vol kindjes. Hopelijk verdwijnen die kriebels vanzelf, maar ben er bang voor.
3 jaar geleden
Toen Liam net geboren was en ik hem vast had wist ik zeker dat ik nog een wou, alleen doordat ik een spoedkeizersnede gehad heb moet ik sowieso nog 1,5 jaar wachten voor ik weer zwanger wordt. Mijn baarmoeder is tijdens de operatie ook uitgescheurd,dus die heeft wat extra tijd nodig.
Als dit niet het geval was geweest hadden wij waarschijnlijk als Liam een half jaar is ook wel weer geprobeerd 🙈
Als ik zo'n kleintje zie klapperen mijn eierstokken alweer 😂😂
Ps. Dit zegt iemand die eerst nooit kinderen wou .. niets verraderlijker dan een mens 😂😂🤣
3 jaar geleden
Reactie op Banaan
Toen Liam net geboren was en ik hem vast had wist ik zeker dat ik nog een w ...
Die eierstokken zullen altijd blijven klapperen vrees ik 🙈 Hier in de buurt worden momenteel megaveel baby's geboren, maar ze klapperen maar wat ze willen 🤣 3 is echt meer dan genoeg!
3 jaar geleden
Phoe nou dames hier boven reageerde ik nog dat manlief over een tweede wilde nadenken. Vorige week heeft hij aangegeven geen tweede te willen (ja wie weet bedenk ik mij ooit maar ik denk het niet, het voelt compleet nu). Dus nu maar een spiraaltje laten zetten want die pil werd ik weer helemaal naar van 😢😢😢 ben er zo verdrietig over en ik ben zo bang dat hij zich niet gaat bedenken. Ik zou het mijn zoontje zo erg gunnen. Hij is nu 5.5 maand dus misschien is het gewoon te snel. Maar ik ben zo bang dat het een strohalm is waar ik aan vast hou 😢
Hoe moet ik er mee omgaan. Ik heb een geweldige zoon en ben intens gelukkig met hem, maar alles in m'n lijf zegt dat ik graag een tweede zou willen.
3 jaar geleden
Onlangs reageerde ik hier dat ik het zwanger zijn wel mistte, en de kraamperiode enz. Sinds deze week kriebelt het meer dan ooit voor een tweede. Ons zoontje lag in de kliniek en de liefde en zorgzaamheid die bij me naar boven kwam was zo intens en voelde zo goed en plots zag ik in gedachte 2 kindjes rondlopen in huis. Pluszoontje gaat dan wel tegen dat baby 2 een volwaardig bed zal hebben zijn kamer opgeven maar hebben nog een zolderkamer en grote afgewerkte zolder. Maar wat ik me afvraag is hoe we het financieel gaan doen. 2 x fulltime creche is al een kost v 1000 euro. Blijft wel ni duren en aangezien baby 1 via IUI kwam zal baby 2 ook wel ni direct komen... Maar je weet nooit. Mijn vriend laat de beslissing volledig aan mij over, die vindt alles goed, wel of geen baby 2 (voor hem kind 3). Vind het zo moeilijk er alleen over te beslissen.
3 jaar geleden
Dat heb ik ook! Onze kleine man is nog geen 5 maanden en ik heb het al een tijdje 😊 Wij zitten wel op 1 lijn en willen snel een 2de dus gaan na de zomer weer proberen. Ben ook 37,5 jaar en dat vind ik ook echt super meespelen
3 jaar geleden
Reactie op Fem_x
Ik zou ook wel willen, maar moet sowieso nog zeker 7 maanden wachten ivm sp ...
Mag ik vragen hoeveel maandjes je kleine is? Mijn zoontje is 5 maanden oud en ook ik ben bevallen met een spoedkeizersnede. Mijn gynaecoloog adviseerde 6 maanden met in verwachting raken.
3 jaar geleden
Reactie op Baby Uk
Mag ik vragen hoeveel maandjes je kleine is? Mijn zoontje is 5 maanden oud ...
Mijn zoon is 25 weken. Gynaecoloog adviseerde mij minimaal een jaar te wachten. Ik heb pas sinds een paar weken minder pijn aan mijn litteken. Nog wel veel jeuk en ziet nog altijd goed rood. Als ik teveel gedaan heb is het nog erg gevoelig en pijnlijk. Ik kan nog altijd geen normale broeken verdragen.
3 jaar geleden
Reactie op Lolie84
Onlangs reageerde ik hier dat ik het zwanger zijn wel mistte, en de kraampe ...
Dat is ook lastig.
Ik dacht dat een tweede ook al financieel een gigantische strop zou zijn voor de kinderopvang. We betalen nu bijna €1500 per maand voor twee dagen in de week. Gelukkig krijgen we nu veel meer kinderopvangtoeslag, waardoor het maar ietsje duurder is dan toen we maar 1 kindje op de opvang hadden. Ik ga er vanuit dat het bij een volgend kindje hetzelfde zou zijn.
Ik zou zeggen doe wat je hart zegt en zorg dat je geen spijt krijgt.
Ik wil toch ook wel graag een derde, maar m'n man wilt het echt niet. Zelf vind ik het nog te vroeg voor nog een zwangerschap, dus hoe dan ook zal het naar verwachting niet snel gebeuren (als het ooit komt). Eerst m'n lichaam weer super sterk en slanker trainen en daarna kijk ik wel hoe m'n hoofd er dan bij staat 😘. Geef jezelf tijd, als je er nog niet 100% uit bent
3 jaar geleden
Reactie op Mx3
1500euro per maand😱 voor hoeveel kinderen? Wij betalen voor 1,5dag per wee ...
Wij betalen 1000 voor 10 dagen per maand (gemiddeld 2 a 3 dagen per week) flex contract.
3 jaar geleden
Heb al dagen (nu ong 2 weken) last van misselijkheid, vaak plassen (kan eigenlijk nog niet) en trek in dingen waar ik ook trek in had toen ik zwanger was (cola🤭). Kan pas over 7 dagen testen 😫 We zijn trouwens nog niet bezig, we wilden tot november wachten.. Wordt vervolgd 🥴
3 jaar geleden
Reactie op Kcimberly
Dat is met twee kinderen naar de opvang. Wij zitten rond 1100€, maar de oud ...
Twee kids, twee dagen opvang. De oudste heeft voor-, tussen- en naschoolse opvang en de jongste twee volle dagen kdv. Opvang is echt prijzig, gelukkig krijgen we wel een flinke smak kinderopvangtoeslag. Anders was het niet te doen financieel.
3 jaar geleden
Oke waarom een opvang niet dat ik er op tegen ben maar ik heb nu een zoontje gaat richting de 5 maand en is nog nooit naar een opvang geweest ik werk full time en sta er alleen voor me moeder past op waneer ik werk.. is het niet lastig je kindje bij vreemden achter telaten en vreemden kinderen vooral in deze gekke corona tijd? En hoeveel kost het voor jullie per maand?🥰