247 Reacties

3 jaar geleden

Oke waarom een opvang niet dat ik er op tegen ben maar ik heb nu een zoontj ...
Niet iedereen heeft iemand in de buurt die op kan/wil passen. Ik heb geluk met een schoonmoeder die 3 dagen per week oppast maar als ik haar niet had was het ook opvang geworden 🤷🏻‍♀️

3 jaar geleden

Reactie op Fem_x

Ik zou ook wel willen, maar moet sowieso nog zeker 7 maanden wachten ivm sp ...
I heb ook een keizersnede gehad maar mocht van de gynaecoloog gewoon weer zwanger worden na 6 maanden

3 jaar geleden

Ik vind een kinderopvang belangrijk omdat hij in mijn ogen zo meer leert met andere kindjes te spelen, te wachten op zijn beurt, ritme en regelmaat anders dan thuis, flexibel te zijn, weerstand opbouwt tegen de duizenden virussen daar. Niks tegen ouders die iets anders kiezen hoor iedereen moet doen waar hij of zij zich prettig bij voelt. Het is wel prijzig zo'n 100 euro per dag ex kinderopvangtoeslag. Ik vond het aan 't begin wel lastig hem achter te laten maar ze gaan zo liefdevol met hem om en hij is altijd vrolijk als ik hem ophaal.

3 jaar geleden

Reactie op Wondercadeau

I heb ook een keizersnede gehad maar mocht van de gynaecoloog gewoon weer z ...
Dit is wat mijn gynaecoloog zei. Mss is de ene sectio de ander niet.

3 jaar geleden

Dit weekend getest omdat het misschien toch wel eens zo kon zijn en jawel hoor! Dochterlief was gisteren 20 weken dus het gaat iets sneller dan we gedacht hadden. We zijn zelf inmiddels wel gewend aan het idee dat onze kindjes straks maar ongeveer 13 maanden schelen als alles goed mag gaan, maar gisteren kwam toevallig ter sprake dat onze ouders het echt nog te vroeg zouden vinden. Nu maar afwachten wat ze er straks echt van vinden😬

3 jaar geleden

Omdat ik m'n schoonmoeder niet vertrouw en m'n moeder te ver weg woont (en ook absoluut niet wilt). Corona is idd wel lastig (gevoelsmatig), maar met 1 kind op de basisschool loop je dat risico toch. Ik mag en wil hem ook niet thuishouden. Dat is niet goed voor zijn ontwikkeling. Achter laten bij vreemden is het voor mij niet. M'n oudste zoontje heeft daar gezeten en het zijn nog dezelfde leidsters. Dus ik ken ze goed en ze zorgen erg goed voor de kinderen. Maar alle eerste keren is lastig hoor, ook bij een tweede. Nu gaat onze kleine meid ook heel blij kijken als ze de leidsters weer ziet, dus dat zit wel snor 😇😁

3 jaar geleden

Reactie op Kcimberly

Dat is met twee kinderen naar de opvang. Wij zitten rond 1100€, maar de oud ...
En een gastouder? Is goedkoper en klein schaliger

3 jaar geleden

Reactie op MijnDraakjes

En een gastouder? Is goedkoper en klein schaliger
Volgens mij krijg je dan ook minder kinderopvangtoeslag. De overheid compenseert dat. Er zijn best veel regels voor die toeslag. Per saldo zal je mss niet zoveel goedkoper uitkomen

3 jaar geleden

Niet iedereen heeft die luxe helaas. Ben mijn beide ouders verloren, mijn moeder net voor mijn dochtertje geboren werd en mijn schoonfamilie werken zelf fulltime en wonen niet in Nederland. Wij zien schoonfamilie ook maar hooguit 1x in de maand. Verdere familie werken ook fulltime helaas.

3 jaar geleden

Lorena Corine ik heb precies het zelfde me meissie van vandaag 5 maanden en zelf ben ik 36 het is nu of nooit wil Zelf niet te oud zijn maar vind het oh zo spannend twee snel na elkaar word wel zwaar pffffffff word gek van het denken

3 jaar geleden

Reactie op Cooking Baby Nr3

Volgens mij krijg je dan ook minder kinderopvangtoeslag. De overheid compen ...
Nee hoor, dat valt wel mee. Per saldo scheelt dat echt wel. Er is namelijk een maximaal bedrag waar je kinderopvangtoeslag over mag aanvragen. Namelijk 6,49€ per uur. Gastouders zitten rond dat bedrag en kinderdagopvang vaak daarboven. Boven het bedrag van 6,49€ wordt geen toeslag over berekend.

3 jaar geleden

Nee want de oma’s zijn hier echt oma’s en en geen opvoeders 😊 Dat is mijn gastouder wel. We vertrouwen haar volledig. Betalen nu voor 3 dagen €1500 voor twee kinderen, maar krijgen 50% aan toeslag voor kind 1 terug en 90% voor kind twee. Tweede en derde kinderen zijn best voordelig als je even puur kijkt naar opvangkosten en toeslag 🤪

3 jaar geleden

Reactie op Fem_x

Dit is wat mijn gynaecoloog zei. Mss is de ene sectio de ander niet.
Gynaecoloog vertelde mij dat 6 mnd wel mag en niet verhoogt risico is op meer pijn of complicaties. Echter is het algemene advies (ook bij vaginale bevallingen) om een jaar te wachten zodat je je lijf ook de rust gunt 😊

3 jaar geleden

Reactie op NovemberBabyLin

Heb al dagen (nu ong 2 weken) last van misselijkheid, vaak plassen (kan eig ...
Hier ook. Pffff. Ik heb wel getest maar negatief. Maar ik heb het ook de hele tijd in mijn hoofd. Wordt er een beetje raar van. Ik wil minimaal wachten tot ons huis in ieder geval bijna verbouwd is. Zo geen zin in zwanger zijn met een dreumes en een verbouwing. Maar mijn hart roept de hele tijd kom maar dooooor met die baby. 🤪🤪🤪🤪

3 jaar geleden

Reactie op Wondercadeau

I heb ook een keizersnede gehad maar mocht van de gynaecoloog gewoon weer z ...
Bij mij zeiden ze dat ik minimaal 1,5 jaar moest wachten omdat mijn baarmoeder uit is gescheurd tijdens de keizersnede.. ik vind dat zo lang 🙈

3 jaar geleden

Reactie op Banaan

Bij mij zeiden ze dat ik minimaal 1,5 jaar moest wachten omdat mijn baarmoe ...
Eerste zwangerschap was een keizersnede en was met 10 maanden weer zwanger🥰

3 jaar geleden

Reactie op Skybles

Nee want de oma’s zijn hier echt oma’s en en geen opvoeders 😊 Dat is mijn ...
Mijn moeder voed mn zoontje ook niet op hoor maar woon nog thuis ben 19 en ze doet het graag ik ben zelf ook nooit naar een opvang geweest daarom de vraag bedankt dames voor de reactie wanneer hij ouder is en kan praten zal ik hem zeker eens dit willen laten proberen 🤗😘

3 jaar geleden

Ik heb ook kriebels naar een tweede, maar dit komt misschien omdat ik de zwangerschap en kraamperiode mis. Dit was echt de mooiste tijd ooit! Ik ben heel trots op mijn zoontje, maar ze groeien echt veel te snel ;). Maar ik moet eerst mijn master afmaken, dit is al pittig met 1 baby, laat staan 2..

3 jaar geleden

Reactie op Cooking Baby Nr3

Volgens mij krijg je dan ook minder kinderopvangtoeslag. De overheid compen ...
Nee hoor je krijgt gewoon toeslag gastouder is goedkoper dan kinderopvangs maar toeslag het zelfde gaat om wat inkomen is van beide ouders of ouder. Ik heb 2 kids bij gastouderopvang gehad en was toen wel alleen staant, kosten me uit eigen zak maar 30€ per maand rest werd vergoed. Ze gingen 2 dagen heen.

3 jaar geleden

Ik wil ook, maar manlief niet. Ook omdT we dan weer via icsi het moeten gaan proberen. Mijn man vond dat een te zware belasting voor ons gezin. En ik weet dat hij gelijk heeft maar toch Voel me soms echt zo zeurende peuter, ik wil t ik wil t ik wil t🤣