64 Reacties

3 jaar geleden

Ik lees even mee. Bij mij gaan ze haar draaien als ik 36+5 weken ben. Ben er ook erg benieuwd naar.

3 jaar geleden

Mijn baby ligt ook in stuit, maar ik wil absoluut geen versie. Ik ken te weinig succesverhalen. Een vriendin van me ging bijna out van de pijn en toen ze weer bijgekomen was en het zkh uit liep, voelde ze de baby alweer terugdraaien. Als hij zelf niet draait, tja dan maar een geplande ks. Of heel misschien een stuitbevalling, als hij gunstig genoeg ligt. Tis mijn 3e, dus de boel is toch al opgerekt 😅

3 jaar geleden

Ik heb mijn dochter van inmiddels 5 jaar laten draaien bij 36 weken. En geslaagd!!!! De nacht na de versie wel pijn aan mijn buik gekregen alsof ik bont en blauw was. Maar dat trok na 1,5 dag weer weg. Inmiddels 33 weken zwanger van ons 2e dochter en ligt weer in stuit. Ben wel van plan om de versie weer te proberen.

3 jaar geleden

Ik heb zelf geen ervaring, maar sprak toevallig van de week collegas die dat hadden gedaan en bij alle 3 was de draaipoging gelukt (maar later ging baby zelf weer terug draaien) of mislukt.

3 jaar geleden

Schijnt niet pijnlijk te zijn, maar wel erg oncomfortabel. Dus wellicht krijg je krampen/harde buiken naderhand

3 jaar geleden

Kan je er ook voor kiezen om niet te draaien?? Aangezien ze vaak weer terug draaien. Als ze echt niet goed gaat liggen ( ik ben nu 30 weken) Kies ik liever voor een geplande keizersnede omdat het ook de eerste is dus een stuitbevalling durf ik ook niet aan. Aan mijn lijf geen polonaise..

3 jaar geleden

Ik lees even mee. Nu 34+3 weken en de kleine ligt ook in stuit. Draait nog wel om z’n as, maar net niet die duik naar beneden. Dinsdag controle bij vk en als de kleine dan nog in stuit ligt, dan waarschijnlijk wel naar het ziekenhuis voor een versie. Vind het wel spannend merk ik!

3 jaar geleden

Ik heb 4 jaar geleden een versie gehad. Zelf vond ik het naar en best pijnlijk, ze hebben het 2x geprobeerd maar mocht niet baten, ze had duidelijk een voorkeur.. :) en inderdaad een heel beurs gevoel hierna. Je krijgt van tevoren een infuus aangebracht met een goedje erin dat je hart heel snel doet gaan kloppen, hoor je helemaal in je oren, echt vreemd, dat was even wennen maar niet pijnlijk of heel eng. Dit is om de baarmoeder te ontspannen anders kunnen ze de versie niet doen. 39+4 is dochterlief met een keizersnede gehaald. Nu 33 weken zwanger van een jongen, maar als hij in stuit ligt zal ik het persoonlijk niet meer laten doen.

3 jaar geleden

Geen ervaring met een versie.maar mij werd door de bekkenbodemfysio geadviseerd om voor de versie Moxa therapie te proberen. Daar zijn heel veel succesverhalen bij. En baadt het niet dan schaadt het niet. Proberen waard zou ik denken.

3 jaar geleden

Mijn eerste zoon is met 35 weken gedraaid in het ziekenhuis. Verliep ontzettend soepel. Ik had de verhalen gelezen dat het niet fijn was maar ik heb er geen nare ervaring van gehad. Vaak staan de positieve verhalen niet op internet. Daarna is hij goed blijven liggen en niet teruggedraaid. Ik zou het zeker proberen. Geen pijn. Even ongemakkelijk maar ja, ze draaien dan ook een baby in je buik 😉

3 jaar geleden

Reactie op suzannelelie

Kan je er ook voor kiezen om niet te draaien?? Aangezien ze vaak weer ter ...
Ik denk dat het wel zonde is als je het niet probeert. Keizersnede lijkt mij ook geen pretje en juist een behoorlijke polonaise aan je lijf. Zelf zou ik een stuitbevalling ook niet willen.

3 jaar geleden

Ik lees even mee.. Hier 33 weken, bij 28 weken lag hij nog goed en nu bij 32 weken in stuit! Als dat met 36 nog zo is ga ik wel de versie proberen, om keizersnede of stuitbevalling te voorkomen... Maar geen ervaring mee.

3 jaar geleden

Had het zelfde met mijn vorige dochter en zei is met 38 weken gedraaid en ik moet je eerlijk zeggen het was heel naar en pijnlijk daarna echt een beurs gevoel gehad maar het was het wel waard ze is goed blijven zitten en is met 39+1 dag geboren dus het kan ook allemaal goed komen succes

3 jaar geleden

Hier is de kleine afgelopen dinsdag zelf gedraaid. Was een bijzondere ervaring om zo bewust mee te maken. Hij ligt al bojna hele zwangerschap met zijn kont in mijn bekken en mijn bekken is net een emmer. Het was een zeer intens gevoel met zo af en toe wel erg veel druk maar pijnlijk was het niet. Vooral veel proberen te ontspannen

3 jaar geleden

Reactie op Momoffive

Hier is de kleine afgelopen dinsdag zelf gedraaid. Was een bijzondere ervar ...
Wat goed!! Ik hoop dat die kleine dat hier ook gaat doen!

3 jaar geleden

Ik heb ook een versie gehad met 36 weken vond het niet heel pijnlijk maar meer oncomfortabel de versie is wel gelukt Maar heb uiteindelijk alsnog een keizersnede gehad want me bekken waren te smal kwamen ze achter na 36 uur weeën en 2 uur persen

3 jaar geleden

2x keer gedaan bij mijn 1e kindje maar mocht niet baten was nu een kz geworden. Hoop dat deze dame goed ligt wil graag bevallen op natuurlijke wijze. Blijf rustig door ademen hielp mij viel echt reuze mee, anders nooit 2x laten doen bij 36 en 37 weken. Succes

3 jaar geleden

Ik heb ook een kindje ineens in stuit... Vanavond eerste moxa sessie en dan hopen dat ze zelf gaat draaien anders ook laten draaien bij verloskundige

3 jaar geleden

Vandaag echo gehad met 32 weken en hij ligt in de stuit, heeft nog 4 weken om zelf te draaien , anders word er besproken wat de mogelijkheden zijn...

3 jaar geleden

Bij nr1 en nr2 een versie gehad. Beide mislukt, bij allebei hebben ze het twee keer geprobeerd. Ik vond het naar en pijnlijk, maar ik denk echt dat iedereen dit anders ervaart. Van de medicatie heb ik geen last gehad. De volgende dag voelde mijn buik nog wat beurs, maar kon ik prima uit de voeten. Heel veel succes morgen!!! Hopelijk lukt de versie en wordt een keizersnede voorkomen. 🍀