13 Reacties

4 jaar geleden

Hi, Ja dat kan Zeker! Ik had het ook al heel vroeg en nu na mijn 5de herken ik het nog sneller 😊 vooral lekker van genieten! Straks zijn het geen kriebeltjes meer 😅

4 jaar geleden

Ik voelde de baby al met 12 weken. Dit is mijn 3de kind.

4 jaar geleden

Ik voelde een plopje op 11w, maar m'n gynaecoloog zei dat het nog niet mogelijk zou zijn. Kwestie dat baarmoeder, placentawand en je spieren gewoon te massief zijn voor een 6 cm grote foetus om daar kracht op te zetten. Allicht eerder darmwerking :/

4 jaar geleden

Ja hoor dat kan voelde de eerste met 14 weken en dan idd van die bubbels.

4 jaar geleden

Haha leuk om te horen! Voelt toch wel heel gek en bijzonder. Ben benieuwd of deze kriebels steeds sterker worden dan weet ik ook zeker dat ik het goed voel en echt ons kindje is 😉

4 jaar geleden

Ik bij de eerste ook met 13 weken! Al bleef het bij die enkele keer toen en pas een paar weken later voelde ik het weer.

4 jaar geleden

Ik ben 12w5 van ons derde kindje en zou hoog bij laag beweren dat ik ze sinds een paar dagen af en toe voel bewegen

4 jaar geleden

Reactie op laraskillz

Hi, Ja dat kan Zeker! Ik had het ook al heel vroeg en nu na mijn 5de herken ...
en ik maar denken dat ik de enige was met een 5e zwangerschap 🙈🙊

4 jaar geleden

Bij mijn 1e voelde ik dat met 14 weken ook, het bleef wel bij die ene dag. Pas anderhalve week later, begon ik het dagelijks te voelen. Mijn 2e voelde ik rond 15 weken dagelijks. Ben nu 12+3 en ik meende gisteren ook die 'belletjes' te voelen. Maar ben er nog niet zeker van 🤷🏻‍♀️

4 jaar geleden

Hier 13+2 en af en toe ineens een gevoel belletjes/bubbeltjes inderdaad. Ik wijt het steeds aan m’n darmen, maar het voelt toch anders en is ook iets dat ik nooit eerder heb gevoeld.

4 jaar geleden

ik heb dat ook. Zwanger van de tweede en zou toch echt beweren dat ik sinds 2 weken (nu 13 weken) heel af en toe de kleine al voel. Ik dacht even dat ik gek werd. En mn man verklaart me ook voor gek 😉 Maar ik herken het echt van de eerste. Het is nog maar heel soms voelbaar, heel lichtjes ook en dan echt wel helemaal onderin de buik. Met de echo van 12 weken was de kleine ook super veel aan het bewegen en draaien. Dus dat bevestigde wel mijn gevoel 😁

4 jaar geleden

Bij 13 weken komt je baarmoeder net boven het schaambotje. Dus als je het gekriebel voelt achter je schaambotje, dan kan het zeker. Zit het hoger, dan voel je de bewegingen van je darmen. Die krijgen steeds minder ruimte en zullen ook wat bijzondere kriebels geven. Ik voelde mijn kindje al vanaf 9 weken, maar het is wel de tweede.

4 jaar geleden

Ik ben 11 weken zwanger van de tweede en het verschil tussen darmen en baby voel je dan ook wel meestal, mijn placenta ligt ook gunstig voor het voelen. Ik voelde ook met 9 a 10 weken al wat helemaal onderin de buik🥰