39 Reacties

3 jaar geleden

Ik vond dat heel fijn, heb een ocean Reef bad gekocht, vorige keer ook, was prima en goedkoper dan de originele. Voor mij nam de heftigheid van de weeën af en kon ik beter ontspannen.

3 jaar geleden

Reactie op Suusjee

Ik vond dat heel fijn, heb een ocean Reef bad gekocht, vorige keer ook, was ...
Ohh mag dat? Wil heel graag een badbevalling, maar vond de kosten zo hoog! Zie dat dit reuze mee valt. Maar dan moet je denk ik nog wel extra dingen aanschaffen, of niet?

3 jaar geleden

Reactie op LISAXX

Ohh mag dat? Wil heel graag een badbevalling, maar vond de kosten zo hoog! ...
Ja, mijn verloskundige raadde die aan, ik heb bij de oerbron een pakket met slangen, pompen enzo gekocht toen, die heb ik nu nog, dus die kan ik weer gebruiken. Van die lange handschoenen heb je nodig, ook van bijvoorbeeld de oerbron. Ik had een zeil op de vloer en daar het bad op, dat vond ik wel een goede tip van iemand. Verder een stapel handdoeken (evt oude) voor als je tussendoor er even uit wil of moet plassen Heb je specifieke vragen?

3 jaar geleden

Ik lees graag mee want ik ben me er ook net vandaag in aan t verdiepen. Mijn aanvullende verzekering vergoed niets bij een thuisbevalling maar wel bij ziekenhuisbevalling waar ik eerst voor dacht te gaan kiezen. Huren is bijna net zo prijzig als kopen.. Bedoel je dit badje? Kon je wel lekker over de rand leunen? En hoog genoeg om lekker in t water te zitten met jouw buik?

3 jaar geleden

Ik heb er 1 gehuurd via de verloskundigepraktijk. Scheelt enorm in de kosten met de online aanbieders.

3 jaar geleden

Ik lees graag mee want ik ben me er ook net vandaag in aan t verdiepen. Mij ...
Ja, rand is wel breed. Ik heb een hele tijd op m'n knieën gezeten en geleund op de rand. Bad is volgens mij 60 cm hoog, volgens mij een echt bevalbad ook, dus dat maakt geen verschil.

3 jaar geleden

Ik wil ook voor een badbevalling gaan (als het kan uiteraard). Ik wil graag in het geboortecentrum bevallen: daar hebben ze baden en kun je dus laat minute besluiten of je dit wil of niet. Als ik er wel voor kies, krijg ik achteraf een factuur van de huur.

3 jaar geleden

Reactie op Houtje

Ik heb er 1 gehuurd via de verloskundigepraktijk. Scheelt enorm in de koste ...
Voor hoeveel

3 jaar geleden

Reactie op Suusjee

Ja, rand is wel breed. Ik heb een hele tijd op m'n knieën gezeten en geleun ...
Dat klinkt goed. En er tegenaan zitten ging ook? Had je iets zachts onder de bodem gelegd?

3 jaar geleden

100 euro. Alles zit hierbij. Geen bezorgkosten etc.

3 jaar geleden

Ik vroeg eigenlijk gewoon wat jullie ervaringen zijn voor degene die al eerder ooit een badbevalling hebben gehad. Niet hoe duur het is, waar je een bevalbad moet halen etc. Graag benieuwd naar ervaringen dus.

3 jaar geleden

Ik heb bij mijn vorige bevalling 2 keer 1,5 uur ofzo in het bad gezeten, maar werd zoooo slaperig/soezerig ervan 😅 viel steeds tussen de weeen door in slaap. Op zich ontspande het warme water me dus wel, maar de weeen stagneerden er wel door dus het werkte voor mij een beetje te ontspannend haha. 😉

3 jaar geleden

Reactie op Eshet

Ik heb bij mijn vorige bevalling 2 keer 1,5 uur ofzo in het bad gezeten, ma ...
Uiteindelijk ben ik dan ook niet in bad bevallen, maar op handen en knieën op bed.

3 jaar geleden

Reactie op Eshet

Ik heb bij mijn vorige bevalling 2 keer 1,5 uur ofzo in het bad gezeten, ma ...
Bedankt voor het delen! Ja, ik heb bij de eerste uren lang weeënstorm gehad en wist niet meer waar ik t moest zoeken met steeds 20 seconden tussen de weeën. Zou dus opzich fijn zijn als het net iets ontspannend voor me werkt. Heel benieuwd, het lijkt me zo een mooie manier.

3 jaar geleden

Ik wil ook herl graag, lijkt me ultiem. Ik wil geen chemische pijnstilling dus dit lijkt me een top alternatief.

3 jaar geleden

Reactie op Eshet

Uiteindelijk ben ik dan ook niet in bad bevallen, maar op handen en knieën ...
Ja ik sta er wel redelijk nuchter in dat het zomaar kan zijn dat ik uiteindelijk toch liever echt in bed beval. Hoop gewoon dat ik door het bad iniedergeval kan ontspannen.

3 jaar geleden

Waar ik wil bevallen (een geboortecentrum in Rotterdam) is het vanwege corona helaas niet meer mogelijk om in bad te bevallen. Het is wel mogelijk om in de badkuip de weeën op te vangen dus doen we dat maar zo lang mogelijk. Jammer maar is helaas niet anders..

3 jaar geleden

Reactie op Hiyou

Waar ik wil bevallen (een geboortecentrum in Rotterdam) is het vanwege coro ...
Hoi Hiyou, is dat in het Sofia geboortecentrum?

3 jaar geleden

Reactie op emma234

Hoi Hiyou, is dat in het Sofia geboortecentrum?
Ja klopt Sofia

3 jaar geleden

Dat klinkt goed. En er tegenaan zitten ging ook? Had je iets zachts onder d ...
De bodem vul je ook met lucht, dus daar zit je prima