39 Reacties

3 jaar geleden

Ik had ook een enorme weeënstorm en toen ik in het bad ging nam dat af en kon ik het veel beter opvangen. Ontsluiting ging toen ook heel snel.

3 jaar geleden

Reactie op Suusjee

Ik had ook een enorme weeënstorm en toen ik in het bad ging nam dat af en k ...
Fijn om te lezen! Dankjewel

3 jaar geleden

Reactie op Hiyou

Ja klopt Sofia
Hiyou, het is wel mogelijk om een bevalbad te huren en zelf mee te nemen! Ik heb hierover gebeld en ga het zo doen bij het Sophia!

3 jaar geleden

Reactie op Suusjee

De bodem vul je ook met lucht, dus daar zit je prima
Bedankt Suusjee! Fijn dat jij zo’n prettige ervaring had in t bad. Ik ga deze ook bestellen😊

3 jaar geleden

Ik heb als verloskundige een heel aantal badbevallingen begeleidt en mijn ervaring is dat dit hele mooie bevallingen oplevert! Ouders kijken eigenlijk altijd goed terug op deze bevallingen omdat het uit zichzelf al een hele serene setting is. Ik merk wel dat niet alle collega’s vertrouwd zijn met badbevallingen, dat is soms heel jammer want dan word je mogelijk eerder uit had gehaald dan nodig. Heb je deze optie al besproken in de praktijk waar je loopt en doen zij vaker dit soort bevallingen? Door de warmte gaat de scherpte vd ww af en je bent mobieler in water, dat helpt vaak ook met het opvangen vd ww. Bij de geboorte zijn de kindjes vaak heel rustig, zelden krijsen ze als ze boven water komen maar dat betekent juist dat de overgang zo mooi rustig is verlopen. De placenta kan ook in bad geboren worden, ik laat die dan vaak in een vergiet in het water dobberen. Daarna ga je meestal pas uit bad en op bed.

3 jaar geleden

Vraagje, mag het ook in je eigen bad? Wij hebben een badkamer grenzend aan de slaapkamer (beide beneden) en wil graag gewoon in mn eigen bad bevallen.. Verloskundige kan ruim aan de voorkant erbij, maar verder niet.. Tis een groot hoekbad..

3 jaar geleden

Reactie op Houtje

100 euro. Alles zit hierbij. Geen bezorgkosten etc.
Waar had je gehuues

3 jaar geleden

Reactie op Blue93

Vraagje, mag het ook in je eigen bad? Wij hebben een badkamer grenzend aan ...
Kun je beste met je eigen vk overleggen. Kan namelijk van persoon tot persoon verschillen of ze daarvoor open staan.

3 jaar geleden

Reactie op Blue93

Vraagje, mag het ook in je eigen bad? Wij hebben een badkamer grenzend aan ...
Dat zou je met je verloskundige moeten bespreken. Onze verloskundige doet het iig niet

3 jaar geleden

Reactie op BabyGirl1

Dat zou je met je verloskundige moeten bespreken. Onze verloskundige doet h ...
Volgens mij willen ze eromheen kunnen komen aan alle kanten

3 jaar geleden

Ik wil ook het liefst een thuis bevalling in bad. Wij kunnen ook voor €100 er eentje huren met alles er op en er aan. Nu hopen dat we “groen licht” krijgen voor thuis bevallen

3 jaar geleden

Ik wil ook wel graag een bad bevalling. Alleen lijkt 37 graden mij zo koud.. 😱Het is dan eind november (koud buiten) en normaal gesproken douche/badder ik mega heet. Het liefst zo heet mogelijk. Nu in de zwangerschap natuurlijk niet, maar zeker wel warmer dan 37 graden. En stel je wil (bad)bevalling in het ziekenhuis.. heb je dan zelf controle over de thermostaat in de kamer? 🙊

3 jaar geleden

Bij ons worden er in het ziekenhuis geen badbevallingen meer gedaan ivm Corona.

3 jaar geleden

Hallo! 1ste keer zwanger en ik ga ook thuis in een bevalbad bevallen. Hoor alleen maar positieve effecten. Enige waar ik nog over loop te piekeren.... Wat trek je aan in dat bad tijdens de bevalling? Helemaal naakt wil ik niet. Maar wat is handig, je gaat er hoogstwaarschijnlijk in en uit het bad. Iemand hier al ideeën over? :)

3 jaar geleden

Reactie op Roow89

Hallo! 1ste keer zwanger en ik ga ook thuis in een bevalbad bevallen. Hoor ...
Same here! Volgens mij wordt er meestal een bikinitopje gedragen. Kijk maar eens naar mijn eerdere link met filmpje. Een halve tankini of hempje kan natuurlijk ook. Ik ga zelf een bikinitopje dragen denk ik. Doordat de rand hoog is, voelen we ons hopelijk minder naakt. En hopelijk lukt t dan thuis met zo min mogelijk ‘pottenkijkers’ 😉

3 jaar geleden

Same here! Volgens mij wordt er meestal een bikinitopje gedragen. Kijk maar ...
Thaanks! 😊 Dacht namelijk eerst aan een simpel zwart bevaljurkje, maar na zien van dat filmpje zal dat niet heel handig zijn nee haha. Ik denk dat zo een bikini top of bustier achtige bh met desnoods een kort mouwloos hempje het beste is👌 en dan maar een fijne badjas er naast leggen om gauw aan te doen als je eruit moet voor wat dan ook. (en nou maar dromen/hopen dat de bevalling net zo gaat als in dat filmpje🤭)

3 jaar geleden

Ik heb simpele katoenen hempjes, 3 stks. Als ik dan tussendoor toch er even uit wil, kan ik daarna een droog hempje aan doen.

3 jaar geleden

Reactie op Roow89

Thaanks! 😊 Dacht namelijk eerst aan een simpel zwart bevaljurkje, maar na ...
Bh of hempje is ook prima idd. Ik denk dat t op dat moment allemaal niet veel meer uitmaakt. Belangrijkste is dat je je er zelf prettig in voelt en dat t lekker zit. Als t nat wordt en koud wil je t uitdoen lijkt me😅 of je hebt t dan zo warm van inspanning dat t lekker verkoelend werkt: geen idee! De verloskundige heeft alles al gezien schat ik zo in dus voor haar hoef je je niet op je mooist te kleden. En je partner is sowieso apetrots als je zijn kind baart😉 Goed idee van de badjas! Wel fijn om snel wat om te kunnen slaan als je er plots uit wilt. Idd die badbevalling wil ik ook! Ik moet telkens huilen als ik t filmpje zie: zo mooi!