11 Reacties

3 jaar geleden

Niet exact jouw verhaal, maar toen ik zwanger was van m'n dochter had ik een aantal namen in m'n hoofd. M'n man had echter hele andere namen in gedachte. We kwamen er maar niet uit en uiteindelijk kwam mijn man met Hailey. Ik vond het maar niks en kon er niet aan wennen, maar toch bleef het hangen. Het kwam ook steeds weer terug in gesprekken erover en ik bleef twijfelen. Ik vond 't lastig, ook in combinatie met de achternaam, en had veel associaties, ik moest steeds aan Heel of Helikopter denken😅 En toen ze geboren was, was het gewoon haar naam, het paste bij haar😅 Klinkt heel zweverig maar zo ging het wel. We hebben toen nog wel haar 2e naam geschrapt omdat we dat dus helemaal niet vonden passen, dit was "gewoon Hailey". Ze is nu anderhalf en nooit meer spijt gehad, deze naam past bij haar en kan me niet voorstellen dat ze Anna of Olivia of iets dergelijks had geheten 😂

3 jaar geleden

Bij ons eerste kindje hadden we meteen een meisjes naam maar hebben lang getwijfeld over de jongens naam tot we de naam tijden kwamen en dan weet je gewoon. Ja dit klopt. En toen kregen we een zoontje. Hij is ondertussen 1 jaar oud en hebben absoluut geen spijt. Nu krijgen we een meisje dus de keuze was snel gemaakt. Niet druk over maken. De moment dat je de naam hoort voelt het gewoon goed!

3 jaar geleden

Ik denk eerlijk gezegd, dat je nooit over de naam van je eigen kind gaat twijfelen later. De naam is gekoppeld aan jouw kindje, en die zal altijd jouw mooiste/liefste zijn.

3 jaar geleden

Ik weet precies wat je bedoelt, schrijf zelf ook veel (op Quizlet) en voor mezelf. Zo’n naam kiezen is ook heel persoonlijk, net als voor een kindje. Was er ook bang voor dat ik zou gaan balen achteraf... maar wij hebben nu een jongens en een meisjes naam gekozen die echt gewoon perfect voelde. Dít zijn ze. Zonder twijfel. Dat gevoel krijg jij vast ook nog! Komt goed meid!

3 jaar geleden

Misschien 1tje kiezen die je dan al jaren mooi vind ;) of een afleiding van een naam van een persoon bij wie je een goed/warm gevoel krygt en altyd blij van word

3 jaar geleden

Ik droomde al vanaf mijn 7 jaar over een meisje die lottendra noemde . elke keer andere dromen maar telkens kwam ze erin voor. We hebben naam gezocht en niemand was ooit geregistreerd met die naam in de wereld dus hebben we besloten om ons meisje zo te noemen. Later vertellen we haar die verhaal maar ze is nu nog maar 5

3 jaar geleden

Mijn dochter noemt Hanne-lore was het een jongen was het Jelle, Jarne of Jasper geweest. De papa van haar vond dat een véél te lange naam. Toen ik 1 week wist dat ik zwanger was liet hij mij staan voor een andere vrouw. Toen was mijn keuze heel snel gemaakt. Het was thans een moeilijke keuze geweest was het een jongen. Mijn 2 de was een zoontje. Mijn ex wilde hem Jani noemen maar dat vond ik afschuwelijk. En brak ook ineens al mijn namen met een j af dus lieten we zijn oudere zussen kiezen van toen 10 en 12. Het werd Matteo welke ik meer dan goed vond bij deze zijn mijn kinderen ondertussen ook 10 en 12 maar gaan we toch zelf de keuze maken en komen er heel goed mee overeen. Bij een meisje is het Emma en bij een jongen is het Pieter.

3 jaar geleden

Jaren geleden won Emmelie DeForest het songfestival, destijds zaten mijn man en ik nog volop in een traject om uberhaupt zwanger te mogen worden. Maar toen ik die naam hoorde en tevens de spelling ervan (in het Engels vind ik de naam namelijk niet mooi geschreven) wist ik meteen dat dat er 1 was om te onthouden. Mocht ik ooit een dochter krijgen ... en toen ik eenmaal zwanger was en we hoorden dat het een meisje was, opperde ik de naam bij mijn man, meteen enthousiast en keuze snel gemaakt. Toen kwam er een nieuwe reeks van 4 handen op 1 buik, met deelneemster Isalyn. Wat een leuke naam, dacht ik. Stel dat we ooit nog een dochter mogen verwelkomen ... Ik onthield hem weer. Stom toevallig kwam ik erachter dat zowel mijn man, ik en onze 1e dochter 7 letters in de naam hebben. Ik werd zwanger van wederom een meisje, maar ja Isalyn is maar 6 letters. Nou vond ik Lynn ook altijd superleuk (maar top 10 in dat jaar, een persoonlijke no-go voor mij). En het kwartje viel, ik maakte er Isalynn van, 7 letters. Manlief was dit keer niet meteen enthousiast, maar na een tijdje toch wel. Namen zijn een ding, heel persoonlijk. Moeten matchen met achternaam, niet rijmen op een scheldwoord en in mijn geval 7 letters hebben en als beginletter een klinker. Maar niet 1 die we al hebben (lastig met post, dat je niet meteen weet voor wie als er alleen een voorletter gebruikt wordt). Nu dus de 'zware' taak om een jongensnaam met 7 letters te vinden, met een A, O of U 🙄🙈 #somseenbeetjeneurotisch Lang verhaal kort, als je dé naam tegenkomt, dan weet je het gewoon. En ik heb van beide namen nooit 1 seconde spijt gehad ❤

3 jaar geleden

Ik schrijf ook, en herken je probleem! Wat bij mij hielp bij de keuze was te gaan voor een niet te aparte naam, en iets wat ik al langere tijd mooi vind. 👍

3 jaar geleden

je kiest met schrijven een naam voor een karakter. Kies nu een naam voor je kindje. Die past bij jullie voornamen, jullie achternaam en die past bij hoe jullie in het leven staan. Ik vind heel veel namen mooi. Maar niet voor mijn kindje. Wij zijn zelf mensen met een simpele ziel dus kozen ook voor een simpele naam. Maar als je een Amerikaanse achtergrond hebt of uit Friesland komt (ik noem zomaar wat) Zal je toch voor een andere naam gaan voor jullie kindje. Het gaat niet alleen om een mooie naam maar om een naam die bij jullie past. En als de kleine er is zal je je niet voor kunnen stellen dat de kleine een andere naam zou dragen. X

3 jaar geleden

Wat fijn om te lezen dat dat gevoel bestaat, van 'yes, dit is hem!'. Ik hoop dat ik dat ook nog ga krijgen en wat jullie zeggen klopt natuurlijk, als het je eigen kindje is dan past het gewoon, dat is jouw kind. Ik hoop zo dat de onzekerheid een keer verdwijnt en ik het ook weet. Gelukkig heb ik nog even!