88 Reacties

3 jaar geleden

Angst zaait de mensen. Nee ben niet bang en ga ook niet bang worden , ik be ...
Blij dat er meer mama's zo denken!🙏

3 jaar geleden

30 weken zwanger.. En Ondanks dat ik voorzichtig ben geweest en al 3 weken in de ziektewet zit ivm met andere ziekte klachten. Heb ik gister te horen gekregen dat ik corona heb. Enige plek waar ik ben geweest is het winkelcentrum bij mij. Of ik daar spijt van heb.. Nee zeker niet en ben ook zeker niet van plan om na de quarantaine periode weer binnen te blijven. Het is vervelend dat ik ziek ben en dat het corona is wat ik heb, maar het voelt in mijn geval niet anders dan een zware griep die ik zelf eens per jaar een keer heb. Ik baalde enorm toen ik hoorde dat ik het had. En was ook mega verdrietig. Maar eigenlijk omdat ik nu nog langer alleen thuis moet zijn (mijn vriend woont ergens anders en is ook in quarantaine) Dat in combinatie met de hormonen was even niet te doen. Maar corona is er en zal er nog wel even zijn maar ik laat me niet meer angstig maken door iets als dit.

3 jaar geleden

Ik begrijp jouw twijfel heel goed. Zelf probeer ook zoveel mogelijk drukte te vermijden. Ik werk in het voortgezet onderwijs, maar durfde niet voor de klas na de zomervakantie. Nu werk ik thuis, scheelt toch weer zo'n 180 leerlingen per week waar ik niet bij in de buurt kom. Naast dat je zelf ziek kunt worden, en niet weet hoe jij of de baby daarop reageert, vind ik het ook geen fijn idee om in quarantaine te moeten. Het contact met de verloskundige zal toch anders zijn, of inderdaad bij de bevalling misschien toch wat beperkingen. Ook de cursus samen bevallen wil ik graag in z'n geheel volgen en niet thuis hoeven blijven vanwege een (mogelijke) besmetting. Dus ja, ik ben wel voorzichtig en vermijd drukte, houd me aan de regels.

3 jaar geleden

Ik ben vooral bang dat ik door toedoen van een ander besmet raak... ik zie zoveel mensen om mij heen die zich totaal niet meer aan de regels houden. En je kan ook maar zo ver van iemand weglopen. Laatst werd ik op het werk bijna letterlijk in een hoek gedrukt door twee kletsende collega’s, ik kon er op 1,5 meter niet fatsoenlijk meer langs. Dat voelt wel heel vervelend, juist omdat ik zelf zo voorzichtig ben. (Ben deel van de risicogroep door astma) Als jij het niet fijn vind, moet je niet gaan. Zolang je denkt dat het veilig gaat kan het prima. Wat mij vooral stoort is dat de regels niet eens zo moeilijk zijn en dat mensen dat zelfs niet meer kunnen opbrengen... Gewoon 1,5 meter uit elkaar blijven, mondkapje op in OV en handen wassen. Zo ontzettend beperkt ben je dan niet in je vrijheid 🤷🏻‍♀️ Die vrijheidsbeperking wordt juist veel erger als sommige mensen nu zo doorgaan als ze doen.

VRIEND

3 jaar geleden

Ik ben vooral bang dat ik door toedoen van een ander besmet raak... ik zie ...
Herkenbaar. Voor mezelf en kindje denk ik dat het wel los loopt (hoewel ik laatst toen directe collega het bleek te hebben toch ook wel even paniekbuitje had). Wij houden ons goed aan de regels. Wat betreft met groepen en drukte in openbare ruimte ook strikter omdat wij ons daar niet prettig voelen, etentje met zo'n groep slaan wij nu dan ook over. Ben ook vooral bang dat ik mogelijk mijn grootouders of ouders (met zwakke gezondheid en longziektes) aansteek. Tijdens de 1e golf zijn ook al operaties van naasten uitgesteld door overbelasting ziekenhuizen, zij zijn inmiddels geholpen. Voel me verantwoordelijk om me aan de regels te houden niet voor mezelf maar ook voor anderen (mensen met zwakkere gezondheid, zorgpersoneel etc).

3 jaar geleden

Ik ben niet echt bang voor het virus zelf. We houden ons zo goed als het gaat aan de regels en voor mijn gevoel doe ik daarmee genoeg om mijn gezondheid en die van mijn kindje zo veel mogelijk te beschermen. Waar ik wel een beetje angstig voor ben is dat er misschien tegen de tijd dat de kleine zich meldt, er maatregelen zijn waardoor de bevalling en kraamperiode heel anders zijn dan ik graag zou willen. Maar goed, dat kan wel een compleet ongegronde angst zijn. Die heb ik deze zwangerschap wel meer 🤦‍♀️

3 jaar geleden

Ik ben vooral bang voor de aangescherpte regels in het ziekenhuis. Ik wil naast mijn partner ook zo graag mijn moeder erbij hebben.. Nu kan het nog maar straks in november weet ik dus niet hoe de situatie is.

3 jaar geleden

Angst zaait de mensen. Nee ben niet bang en ga ook niet bang worden , ik be ...
Als je dit werkelijk denkt dan raad ik je de documentaire aan over het bernhoven ziekenhuis in Corona tijd. Dan denk je, hopelijk, wel anders. Want dat Corona een griepje is, is natuurlijk echt (bewezen) de grootste onzin.

3 jaar geleden

Reactie op LFM96

Ik ben vooral bang voor de aangescherpte regels in het ziekenhuis. Ik wil n ...
Heb precies het zelfde 😅 woon in Rotterdam, dus houdt mijn hart al vast dat het niks gaat worden..

3 jaar geleden

Ik vermijd de drukte, nu het weer oplaait, we kunnen het ons niet veroorloven om nu ziek te worden, geldt ook voor partners en zo.. Ik heb mijn partner ook op het hart gedrukt kom niet in de buurt bij mensen die verkouden zijn..nu werkt hij met paarden maar toch!

3 jaar geleden

Ik ben ook rustiger aan gaan doen, zo veel mogelijk drukte vermijden.

3 jaar geleden

Ik maak me niet heel druk. Ik hoop vooral dat opa's en oma's mogen komen tegen die tijd ipv een raam bezoek als begin dit jaar.

3 jaar geleden

Ik ben niet perse bang maar sta nu ook zeker niet te springen om het te krijgen... als ik bevallen ben ga ik mijn klein ukje zeker niet van arm naar arm laten gaan. Ik wil geen risico’s nemen

3 jaar geleden

Als je dit werkelijk denkt dan raad ik je de documentaire aan over het bern ...
Hou op toch werk zelf in het ziekenhuis corona is NIKS anders dan een virale infectie zoals de griep! Waarvan de griep zelfs meer uitzaaiingen heeft kwa mutaties Hoef er echt geen propaganda docu over te zien hoor 🤣 denk dat er eens een document gemaakt moet worden met waarheden en leugens. Kan je namelijk goed vertellen dat de griep seizoen MEER DODELIJKE slachtoffers produceert dan de corona!

3 jaar geleden

De toon gaat weer lekker bij sommigen.🤦🏼‍♀️

3 jaar geleden

Snap je angst maar als je zelf gewoon beetje oplet op eigen hygiëne zoals Handen wassen voor iets eten, of gewoon tussen door even en als.je naar openbaar wc gaat even wc papier op de wcbril leggen. Etc Uit eten kan verder echt geen kwaad en in de horeca wordt er echt wel opgelet. Geniet vn je etentje met familie😊

3 jaar geleden

Hoi allemaal, Houd het svp respectvol en begripvol tegenover elkaar. Meningen mogen verschillen, maar houd het bij jezelf en veroordeel een ander niet. Let op de toon :) Groetjes, Roos

3 jaar geleden

Ik ben een beetje angstig voor elke griep periode/ virus uitbraak. Doordat koorts voor mij letterlijk de dood kan betekenen, hartaandoening en koorts wekt een ernstige ritmestoornis op. Ik ben tot nu toe in de zwangerschap niet ziek geweest en hoop natuurlijk dat ik dat ook niet word. Ben nu 34+2 en merk wel dat ik voorzichtiger ben dan anders. Volgende week zaterdag ga ik nog uit eten met mijn schoonfamilie. We zijn dan met 7, ik wil hier wel heel graag heen. Toch wel een beetje spannend.. Ga maar gewoon proberen er van te genieten want de hele winter als een kluizenaar leven dat zie ik ook echt niet zitten.. die afweging heb ik gemaakt. Wat als ik al die dingen niet meer doe? Heb ik dan een leven? Grotere groepen zou ik trouwens niet doen nu, mijn schoonfamilie zie ik normaal ook gewoon.

3 jaar geleden

helaas ben ik vandaag getest op corona!!! morgen de uitslag

3 jaar geleden

Nou ik kan je vertellen dat als je het moet krijgen je het gewoon krijgt, ik ben ander halve week geleden positief getest op corona. Ik kom vrij wel nergens anders als in het ziekenhuis of openbaar vervoer, verder zie ik vrij weinig mensen en zijn de mensen die ik heb gezien negatief getest. Nooit verwacht dat ik dan positief zou testen maar het is toch gebeurd. Nu na ander halve week kan ik nog steeds niet proeven/ruiken, en sinds ik de afgelopen 2 dagen naar buiten ben geweest omdat ik dan ook klachtvrij ben. Merkte ik toch dat er iets niet lekker zat aangezien ik al 2 keer onwel ben geworden op straat