88 Reacties

3 jaar geleden

Ik ben niet zo bang voor mezelf, maar meer voor het kindje. Nu ze nog in me zit voelt het wel veilig, maar ben wel bang voor de geboorte en net daarna als het allemaal zo kwetsbaar is. Maar dat zou ik ook zijn met een ander heftig virus waar je erg ziek van kan worden. Het lastige vind ik alle mensen om je heen die geen afstand houden ook al doe je het zelf wel. En ik baal van alle maatregelen en van alle mensen die zo nodig overal schijt aan hebben, waardoor alles voor ons weer strenger wordt met controles, bezoek in het ziekenhuis en bezoek tijdens de week met de kraamzorg.

3 jaar geleden

Reactie op dasksideofpink

Oh echt? Bij ons mag er maar 1 persoon in huis op bezoek komen terwijl de k ...
Oh nee, gelukkig bij ons niet. Alleen als iemand in ons huishouden corona heeft, komen ze 3 u pd ipv volledig.

3 jaar geleden

Reactie op SaNoy

Oh nee, gelukkig bij ons niet. Alleen als iemand in ons huishouden corona h ...
Wel weer fijn dat al die regels voor iedere organisatie zo anders zijn 😜 Wij moeten de familie nog voorbereiden dat het bezoek zo beperkt is (want als het alleen s avonds is, kunnen er wat mij betreft ook niet meerdere gezinnen op 1 dag, dat lijkt me voor onszelf te vermoeiend)

3 jaar geleden

Reactie op dasksideofpink

Wel weer fijn dat al die regels voor iedere organisatie zo anders zijn 😜 W ...
Heel iritant idd! Je kunt ook een schema opstellen waarbij je je naaste laat inplannen. Soort van save the date maar dan anders 🤣🤣

3 jaar geleden

Reactie op SaNoy

Heel iritant idd! Je kunt ook een schema opstellen waarbij je je naaste laa ...
Denk dat we vooral de opa’s en oma’s moeten voorbereiden dat ze niet iedere dag even mogen komen kijken, oh ja en mijn nichtje van 12, want die had al besloten dat ze dat ging doen 🤣 (misschien moeten we dus toch een persoon aanwijzen, anders claimt zij het 🤣) dan komt wie wanneer komt wel goed denk ik

3 jaar geleden

Kom echt het huis bijna niet uit. Wil het virus echt niet krijgen.

3 jaar geleden

Hoe gaan jullie dat doen met kraambezoek? Laat je iedereen de baby knuffelen of juist nu niet? Wie wel en wie niet? Of wacht je tot de baby is ouder is ivm weerstand?

3 jaar geleden

Reactie op Marjoleinhul

Hoe gaan jullie dat doen met kraambezoek? Laat je iedereen de baby knuffele ...
Ik denk dat dit ook heel erg afhankelijk is van hoe het gaat lopen met corona. Ik ben nu nog geneigd om iedereen de baby vast te laten houden waarvan ik weet dat ze zich aan de maatregelen houden. Ik heb bijv. Een oom en tante die het niet zo nauw nemen. Die wil ik dan wel op een afstandje houden. Maar nog geen idee hoe we dat gaan doen.

3 jaar geleden

Reactie op Marjoleinhul

Hoe gaan jullie dat doen met kraambezoek? Laat je iedereen de baby knuffele ...
Vind het erg lastig, voor nu zegt mijn gevoel dat alleen mijn ouders mogen knuffelen (die gaan een maand voor de uitgerekende datum in quarantaine zodat ze zeker weten veilig zijn), maar dat voelt ergens ook oneerlijk. Mijn schoonouders nemen het totaal niet serieus (wat bijzonder is, want mijn schoonmoeder is medisch geschoold) en hebben ook aan het begin van de eerste golf gewoon op de andere kleinkinderen gepast. Die snotteren nu de hele boel bij elkaar, dus mijn gevoel zegt, ze mogen pas vasthouden als ze de andere kleinkinderen 2 weken niet dichtbij hebben gehad, maar dat gaat niet gebeuren, dus dan niet? 🤷🏻‍♀️ denk ik

3 jaar geleden

Reactie op Marjoleinhul

Hoe gaan jullie dat doen met kraambezoek? Laat je iedereen de baby knuffele ...
Voor hangt het denk ik ook van het bezoek af. Ik ga ervan uit dat mensen met milde klachten sowieso al niet gaan komen. En verder kijk ook naar wat mijn gevoel me ingeeft als ik het niet vertrouw dan niet. Sowieso vraag ik iedereen handen te wassen bij binnenkomst.

3 jaar geleden

Ik vind het wel spannend merk ik, vooral voor de bevalling. Stel dat mijn man dan verkouden is en er niet bij mag zijn..ik heb eigenlijk geen andere mensen die ik erbij wil.. Verder hou ik me rustig, blijf zoveel mogelijk thuis, werk thuis en ga niet naar restaurants enzo.

3 jaar geleden

Reactie op grace81

Ik vind het wel spannend merk ik, vooral voor de bevalling. Stel dat mijn m ...
Ik heb dit nagevraagd. Je partner mag er gewoon bij zijn maar dan met mondkapje voor

3 jaar geleden

Reactie op Marjoleinhul

Hoe gaan jullie dat doen met kraambezoek? Laat je iedereen de baby knuffele ...
Dé eerste 2 weken wil ik alleen mn naaste vrienden en familie over de vloer. Maar dat is niet corona gerelateerd. Ik wil rust regelmaat en reinheid voor mn baby en de rest van mn gezin. Mijn ouders en schoonouders mogen altijd komen. Dat is de enige uitzondering.

3 jaar geleden

Reactie op SaNoy

Dé eerste 2 weken wil ik alleen mn naaste vrienden en familie over de vloer ...
Ik ga hetzelfde doen als jou! Bij de 1e heb ik ook de geboortekaartjes pas na 1 week verstuurd

3 jaar geleden

Reactie op Marjoleinhul

Hoe gaan jullie dat doen met kraambezoek? Laat je iedereen de baby knuffele ...
Vind ik lastig, ik denk dat ik het tegen die tijd maar per persoon bekijk. En ze echt op het hart drukken niet te komen bij welke klachten dan ook.

3 jaar geleden

Reactie op Marjoleinhul

Hoe gaan jullie dat doen met kraambezoek? Laat je iedereen de baby knuffele ...
Heb met de kraamzorg afgesproken dat niemand de baby aanraakt/oppakt of er overheen gaat hangen. Maar ook zonder corona zou ik het persoonlijk niet prettig vinden om ons kindje van hand tot hand te laten gaan. In ieder geval de eerste periode niet.

3 jaar geleden

Reactie op SaNoy

Ik heb dit nagevraagd. Je partner mag er gewoon bij zijn maar dan met mondk ...
Dat hoop ik! Ik begreep dat in dit ziekenhuis in maart ook vrouwen zijn bevallen zónder partner. Ik zal het nog eens navragen.

3 jaar geleden

Reactie op Kiimmetje

Ik ga hetzelfde doen als jou! Bij de 1e heb ik ook de geboortekaartjes pas ...
Ja precies. Al dat gepluk en Ahhh & ,Ohhhs snap ik hoor. Maar laat haar eerst even acclimatiseren. 9 maanden veilig in mn buik na n wereld vol geuren, kleuren en nieuwe geluiden. En dan ook nog is al die mensen die aan je gaan plukken. Lijkt me verschrikkelijk als ik me verplaats🤣🤣 Bij de 1e had ik mn huis vol dezelfde avond nog. Maar mn mening is in de loop van de jaren wel wat veranderd 🤣🤣

3 jaar geleden

Reactie op Baarn

Zoals ik lees ben ik een schijterd🙈 ik ben er wel bang voor en ga verlopig ...
Hallo, hier nog een bange mama uit België. Zelfde probleem. Schoonouders zijn 50jaar getrouwd en willen met de kinderen en kleinkinderen op restaurant. Niet meegaan vind ik langs een kant heel onbeleefd, langs de andere kant is het wel om hun kleinkind te beschermen..

3 jaar geleden

Reactie op Moby07

Hallo, hier nog een bange mama uit België. Zelfde probleem. Schoonouders zi ...
Ik ben niet mee gegaan ook naar het familie etentje! Netjes uitgelegd en ze accepteerden mij keuze gelukkig.. het is inderdaad echt zo lastig in deze tijd omdat je niemand wil kwetsen! Maar doe vooral waar je gevoel goed bij voelt!