9 Reacties

8 maanden geleden

Mijn zoontje zegt ook regelmatig dat hij een beetje bang is, of dat iets spannend vind, maar hier is het niet echt een fase maar eigenlijk altijd zo geweest. Hij is wel erg gevoelig, ook als het gaat om omgaan met emoties van anderen of dingen zien/weten die een ander niet ziet. Maar ook nieuwe dingen als van de glijbaan gaan of voor het eerst op de trampoline is hij absoluut geen held, en wil hij alleen in vertrouwde omgeving en gezelschap uitproberen. Ik merk hier dat de angst groter is wanneer hij bijvoorbeeld erg vermoeid is. Wat de beste manier is om hiermee om te gaan geen idee, maar ik erken zijn gevoel en probeer hem veiligheid te bieden, maar misschien is dat te veel pamperen en maak ik hem een softie😅

8 maanden geleden

Hier precies zo. Ineens bang voor vliegen, andere honden, harde geluiden, stofzuiger etc. Hij wordt sinds een paar weken ook in de nacht wakker(?) in paniek. Wij denken ook dat hij nachtmerries heeft. Hij was al niet een dare devil, maar nu ineens veel eng. Hij benoemt dat dan ook als "beetje spannend" of "beetje eng". Ik neem zijn angst serieus, ik troost hem en ben er voor hem. Ik forceer enge of spannende dingen niet en geef aan dat het oké is om bang te zijn. Ik denk dat dit ook echt bij de leeftijd hoort.

8 maanden geleden

Hier ook! Viel me inderdaad op! Grappig dat meer kindjes dat hebben. Weer een ontwikkeling in het koppie dan waarschijnlijk 🥰 mooie mini mensjes.

8 maanden geleden

Ik herken het ook bij mijn dochter, we zijn sinds 4 weken verhuist naar een nieuwe woning en de eerste weken kon je echt aan haar merken dat het een hele verandering voor haar was. Wou met licht slapen, veel nachten aan het spoken, zelfs slaapwandelen, praten in haar slaap. Ze heeft altijd wel gehad dat ze voor bepaalde dingen bang was, vooral als mensen gingen boren dat ze echt in paniek schoot, maar nu benoemd ze dit ook echt. En ja wat ik er aan doe, ik benoem het vaak dat ze niet bang hoeft te zijn. Maar die laatste weken vond ik wel erg lastig, vooral de nachten dat ze echt aan het om spoken was.

8 maanden geleden

Heel toevallig hier ook gisterenavond voor het slapen gaan. Keek ze naar de gang en vertelde ze dat ze bang was 😅

8 maanden geleden

Hier ook opeens voor dingen bang waar die eerst niet bang voor was. Alles is "een beetje spannend"

7 maanden geleden

Mijn zoontje heeft dit ook sinds een maand ongeveer. Is ineens bang in het donker en voor ‘de beer’ die in huis is. Die sturen we nu iedere avond en ochtend samen de deur uit. Ik merk dat dat helpt daarna gaat hij weer rustig spelen.

7 maanden geleden

Herkenbaar, vooral onverwachtse harde geluiden. Man die even moet boren, wasmachine die gaat centrifugeren, maandelijkse sirene op maandag om 12 uur. Idd precies wat ze zegt; mama herrie, beetje spannend, soms tot huilen aan toe. Hebben haar vorige week bewust meegenomen naar de feestweek hier in het dorp. Lichtjes optocht met fanfare, kermis met lawaai, vuurwerk. Open dag van de hulpdiensten (sirenes) Dit ging gelukkig wel goed.

7 maanden geleden

Ja onze held is laatste tijd ook bang. vooral voor opeens hard of vreemd geluid dan komt ze direct mama wat is dat? Eng.. of pas op tv een spook en nu denkt ze bij elk onverklaarbaar(volgens haar) geluid dat het een spook is. Ik leg wel uit waar het geluid vandaan komt en dat het geen spook is. Maar pas als je haar afleid met iets leuks waait het bang zijn weer over. Slapen gaat gelukkig nog wel goed