17 Reacties

3 jaar geleden

Zou even contact opnemen met de fysio! Die kunnen je daarin waarschijnlijk wel goede tips geven en oefeningen meegeven etc

3 jaar geleden

Inderdaad direct een bekkenfysio inschakelen. Die kan je tips geven, je houding beoordelen en zonodig ook losser masseren. Dan hou je het hopelijk wat langer vol.

3 jaar geleden

Jep, bekkenfysio, anders kun je er echt blijvend last van houden! Verder met je werk overleggen of je wat minder zwaar werk kunt doen voor nu, of dat collega's wellicht tillen indien nodig?

3 jaar geleden

Sowieso nu rustiger aan doen. ARBO kruk?🤷🏽‍♀️ en de fysio. Je moet nu zeker aan jezelf en de baby denken.

3 jaar geleden

Vandaag begonnen met bekkenfysio, dezelfde symptomen wat jij ook aan geeft. Verder gaf fysio aan om een soort zwangerschaps gym mee te doen. Weet niet of het iets voor mij is maar een proeflesje zal ik zeker mee doen...

3 jaar geleden

Ik ben gisteren preventief begonnen met bekkenfysio ivm een spieraandoening. Het is écht supernuttig en kan erger voorkomen, je wilt hier niet nog jaren mee rondlopen. Daarnaast: je hebt wettelijk recht op aangepast werk, ik zou daar zeker even naar kijken, je hebt gewoon recht op een aangepaste werkomgeving/andere taken!

3 jaar geleden

Ik heb ook een staand beroep. Morgen gesprek met de arbo. Ik sta al 3 weken ziekgemeld, omdat ik zoveel pijn heb. Al 5 weken fysio. Oja ben pas 16 weken.....

3 jaar geleden

Heb hetzelfde. Ik trek het ook niet. Werk als verpleegkundige in een ziekenhuis, dus veel lopen, bukken en tillen. Maandag afspraak bij de fysio. Halverwege mn dienst kan ik amper nog lopen. En liggen daarna doet t 1e halfuur zoveel pijn. Echt waardeloos! Ik wil nog niet de ziektewet in. Zou ik me echt rot door voelen omdat t nu zo druk is. De vk zei evt een buikband? Iemand daar ervaring mee?

3 jaar geleden

Mijn werkgever gaat me bij 16 weken volledig Ziekmelden. Wel krijg ik enkele zittende taakjes. Werkgever probeer me toch meer werk te geven (ook staande taken) ik ga hier niet mee akkoord.. arbo arts staat achter me.

3 jaar geleden

Even langs de fysio/manueel therapeut. Die kan het losmaken en je oefeningen geven.

3 jaar geleden

Vanmorgen met dezelfde klachten de verloskundige gebeld. Ben momenteel 15+2 en werk in de kinderopvang. De ene dag gaat het iets beter dan de andere licht eraan of ik vrij heb, halve dag werk of een hele en hoe dit verloopt. Maar kan soms amper nog lopen van de pijn. De verloskundige zei het enige wat ik er zelf aan kan doen is aan mijn houding denken met tillen, niet de hele tijd dezelfde houding enzo. En anders inderdaad naar de fysio. Maar er zijn er dus al bij de fysio geweest? En dit heeft gebaad of???

3 jaar geleden

Even een hart onder de riem: mijn vriendin was vorig jaar zwanger en had dit ook rond de 16e week! En dat ging bij haar na een week of twee weer weg! #positivethinking #keepyourheadup 💪🏼

3 jaar geleden

Fysio afspraak maken en oefeningen doen. Schijnt te helpen.

3 jaar geleden

Bedankt voor jullie lieve berichtjes! Op het werk waren ze heel mee denkend en ik krijg nu een zittende functie (aangezien ik nu net een pinguïn ben als ik loop is dit wel een fijne oplossing 🙈)

3 jaar geleden

Reactie op Angelina4

Vanmorgen met dezelfde klachten de verloskundige gebeld. Ben momenteel 15+2 ...
Bij mn vorige zwangerschap hielp fysio zeker. Ze masseerde t weer los en plakte tape op een bepaalde manier. Dat icm oefeningen die ik thuis moest doen werkte wel aardig hoor

3 jaar geleden

Ik werk in de zorg (woonzorgcentrum) en heb ook behoorlijk last van onderrug en de bil spieren. Afgelopen donderdag bij bekkenfysio geweest en die heeft met dry needling aan een kant al wat los gemaakt. Op het moment kan ik alleen korte diensten werken in verband met mijn rug en spataders waar ik ook last van heb. In eerste instantie tijdelijk want wil wel het liefst zolang mogelijk volledig blijven werken, maar dat is afhankelijk hoe snel en of het beter wordt.

3 jaar geleden

Reactie op Bernou

Mijn werkgever gaat me bij 16 weken volledig Ziekmelden. Wel krijg ik enkel ...
Als je volledig ziek word gemeld dan zou ik geen taken gaan doen! Ze krijgen 100 procent betaald voor jou via het UWV. Dan zit je dus even gratis extra werk te doen terwijl zij gewoon iemand anders kunnen inzetten. Slaat nergens op natuurlijk. Iemand volledig ziek melden maar toch achter de schermen door laten werken met andere taken. Dan moet se je niet ziek melden maar andere taken geven. Werkgever wil van 2 walletjes eten? 🤔