25 Reacties

3 jaar geleden

Hoi! Ik heb nou precies hetzelfde. Heb net ook de fysio gebeld. Afgelopen zwangerschap ook pas last van ischias tegen de 30 weken aan en nu al vanaf 10 weken.. ook 10x zo erg nu. Ik lees even mee.

3 jaar geleden

zou geen fysio nemen maar een manuele! deze pakt de oorzaak aan en niet alleen het probleem! een fysio is t probleem gebied aanpakken en manuele is echt de oorzaak aanpakken veel doeltreffender

3 jaar geleden

Ik heb het ook. Bij de eerste vanaf 25 weken. Nu begon het al weer in week 8. Bij mij werd juist geadviseerd niet te veel te rusten. De bekkentherapeut heeft me een aantal oefeningen gegeven om te gaan doen. Ik denk dat het goed is om met je fysio te overleggen wat het beste is. Bij de vorige heb ik op het laatst ook op hele drukke dagen een Buikband gebruikt. Dat verlichtte de pijn ook wat. Maar dat was ook in overleg met de fysio.

3 jaar geleden

Ja ik moet vandaag afspraak maken. Ik moet wel in beweging blijven maar op werkdagen om de 2/3 uur en half uur plat. Zodra ik big fysiotherapeut ben geweest kan zij me adviezen geven

3 jaar geleden

Ik ook precies hetzelfde! Nu 11,5 week en al ruim 2 weken flinke klachten. Ben zelfs al voor 50 % ziek gemeld op mn werk hierdoor. Ik heb straks een telefonische intake met een bekkenfysiotherapeut,hoop dat ik hier iets aan heb!

3 jaar geleden

zou geen fysio nemen maar een manuele! deze pakt de oorzaak aan en niet all ...
De oorzaak is dat je door de hormonen tijdens de zwangerschap lossere banden hebt, dus dat lijkt me niet iets wat je kan aanpakken he.

3 jaar geleden

Hier al vanaf de 4 weken. :-( dinsdag mag ik eindelijk naar de masseur. Bij de vorige zwangerschap had ik het ook op het laatst.

3 jaar geleden

Reactie op Hhanne

De oorzaak is dat je door de hormonen tijdens de zwangerschap lossere bande ...
niet altijd! stand van je bekken en heupen spelen ook enorme rol houding

3 jaar geleden

Bij mij zijn de klachten ook al begonnen met 9 weken en sinds vorige week halve dagen aan het werken. Bij mijn eerste had ik pas klachten vanaf 22 weken. Al onder behandeling nu bij bekkenbodemtherapeut, oefeningen gekregen, rust en activiteit afwisselen. Ook een wiebelkussen aangeschaft ovv therapeut voor op het werk en thuis aan tafel. Je houding corrigeert meteen en je traint meteen je spieren hiermee.

3 jaar geleden

Misschien eens een bezoekje aan een osteopaat brengen? Wel even voorzichtig: niet alle osteopaten zijn even goed bekend met bekken en heup klachten. Hier helaas ook veel klachten, maar komt voort uit een ongeluk een paar jaar geleden: scheve bekken en scheur in mijn heup dus ben ook heel benieuwd wat deze eerste zwangerschap met zich zal meebrengen voor mij...

3 jaar geleden

Ja helaas ook veel ervaring mee. Ik loop bij een manueel therapeut. Voor mezelf, heb ik samen met de manueel therapeut een soort plan gemaakt. 1. Spieren (schuine buikspieren/bilspieren/bovenbenen) zo sterk mogelijk houden. 2. Balans oefenen doen. 3. Opletten met zithouding (bekken een beetje naar voren kantelen). 4. Niet te zwaar worden (ik was bij m'n eerste 23 kg zwaarder aan het eind. Niet echt bevorderlijk voor m'n bekken). 5. Tussendoor, bij pijn, plat liggen (5-10 minuten). 6. Conditie trainen. Heel veel sterkte

3 jaar geleden

Hier ook! Bij een eerdere zwangerschap al vanaf 4 weken dag ik krom liep (toen kreeg ik een mk met 8wk). Heb nu een steek door m’n linkerbil heen. Gelukkig dinsdag direct een afspraak. Ze kan heel veel doen met massage en tape. Hopelijk start mama fit ook weer. Oh ik heb een ergonomische kruk besteld bij mijn baas voor thuis. Want mijn keukenstoelen helpen niet echt mee op moment 🙈

3 jaar geleden

Reactie op Skybles

Hier ook! Bij een eerdere zwangerschap al vanaf 4 weken dag ik krom liep (t ...
Ik heb maandag ook overleg met mijn leidinggevende. Hoop dat ik tijdelijk een swopper kan lenen. Stoel bij mij thuis is ook niet de beste

3 jaar geleden

Bij de eerste zwanger opt laatste. Tweede was een hel... Heb gewerkt tot 36 weken maar daarna kon ik zelf niet meer met de auto rijden. Ik moest mijn benen met mijn handen van pedaal verplaatsen . Was echt niet verantwoord. Ik heb last gehad tot mijn dochter ruim anderhalf was. Nu 14 weken en merk enkel s ochtends dat ik heel stijfb' ben rond mijn bekken .. hou mijn hart vast ...

3 jaar geleden

Reactie op 10e3

Bij de eerste zwanger opt laatste. Tweede was een hel... Heb gewerkt tot 36 ...
Meen je.. Wat een ellende. Ik hoop dat het je bespaart blijft deze keer!

3 jaar geleden

Reactie op Kelly_fn

Ik heb maandag ook overleg met mijn leidinggevende. Hoop dat ik tijdelijk e ...
Wat is een swopper?

3 jaar geleden

Reactie op Kelly_fn

Oh ja die hebben we ook op het werk. Maar opzich hoeft die niet perse want met m’n zoontje van nog geen 2 ben ik een beetje bang op schade 🙈🙈🤔

3 jaar geleden

Reactie op Skybles

Oh ja die hebben we ook op het werk. Maar opzich hoeft die niet perse want ...
Hier ook een peuter van 2. Maar heb gelukkig een aparte kamer waar meneer niet komt vind de prijs ook belachelijk mja misschien helpt het

3 jaar geleden

Ik heb enorm pijn aan me onderrug (linkerkant bij die twee botjes/stuitje) is dit de pijn die je hebt met bekkenproblemen? Het is zo erg dat me vriend me soms moet optillen (in de avond) omdat ik gewoon niet van de bank kan afkomen. Ik weet niet wat ik moet doen, ervaring? Of fysiotherapeut bellen?