16 Reacties
2 jaar geleden
Hier is de vega smeerworst van kips en smeerkaas het enige succesvolle hartige beleg.
2 jaar geleden
Hier eet ze veel geprakte baan op brood, baby pasta, soms zuivel of groentespread. Ik ben het gevecht gestopt. Als ik er iets op doe wat ze niet kent of niet lekker vindt dan spuugt ze het uit en dan bij het volgende stukje (ookal zit er dan bijvoorbeeld zoet beleg op) dan hoeft ze helemaal niks te eten meer, dan duwt ze het alleen maar weg en doet ze haar mond niet meer open. Hier dus veel geprakte banaan of inderdaad zoetig beleg, het is niet anders, komt vast vanzelf. Soms eet ze ook een broodje met bijvoorbeeld alleen wat boter als ze er echt niks op wilt. Soms moest ik 4 verschillende broodjes smeren, omdat ze het allemaal niet wilde, behalve dan dat wat ze gewend is/was. Daar ben ik dus mee gestopt 😂
VRIEND
2 jaar geleden
Hier eet ze veel geprakte baan op brood, baby pasta, soms zuivel of groente ...
Haha, klinkt erg herkenbaar!
Soms 4 broodjes gesmeerd.
Inderdaad, denk dat ik mij er voor nu bij neer moet leggen.
Wel blijven aanbieden, maar als hij het niet wilt, dan wat anders aanbieden.
2 jaar geleden
Heb mijn dochter vanaf begin af aan altijd hartigs op brood gegeven en van zoet wil ze dus nu ook totaal niks weten. Heb dit verder niet bewust gedaan maar haar voorkeur gaat daar gewoon echt naar uit. Vooral eiersalade die ik zelf maak, zuivelspread, smeerkaas en kipfilet zijn hier een succes. Ze vind het ook altijd fijn om een plakje kipfilet zo te eten zonder de brood, mischien is dat een idee om er aan te wennen.
2 jaar geleden
Reactie op Bipedsole
Haha, klinkt erg herkenbaar!
Soms 4 broodjes gesmeerd.
Inderdaad, denk da ...
En verder houdt ze trouwens helemaal niet van zoete dingen, behalve op brood dus. Van sapjes en zoete tussendoortjes moet ze niks weten! Wel grappig hoe dat werkt 😂 En op de opvang hoor ik dat ze jam eet en weet ik het wat allemaal, heb inmiddels werkelijk álle soorten jam en beleg geprobeerd die ze daar eet, maar thuis hoeft ze het allemaal echt niet op brood 😂
2 jaar geleden
Hier s ochtends een boterham met zuivelspread of hütenkäse en dan nog beetje fruit. En dan tijdens de lunch 2 boterhammen, 1 met hartig (zuivelspread, kipfilet, omelet oid) en 1 met zoet (pindakaas, appelstroop, mango/pompoen spread). Kipfilet en omelet snoept ze er vaak als eerste vanaf, probeer wel dat ze tussendoor dan nog wat stukjes brood eet. En dan na t brood nog wat gedroogd fruit (tutti fruti) in reepjes.
Hier dus gelukkig geen issue met dat ze of alleen hartig of alleen zoet wil
2 jaar geleden
Smeerkaas, leverpastei (maar vanwege de hoge vit A krijgt ze dat bijna nooit), eiersalade, zalmsalade gaat er zo in. Kaas of plakjes vlees niet, dat eet ze van het brood af en dan hoeft ze het brood niet meer 🤣
Qua zoet, ze was echt STAPEL op appelstroop, maar sinds een week niet meer. 🤷🏼♀️
Jam, pasta, hagelslag, gaat prima.
En gebakken ei, daar zat ze echt bij te kokhalzen...
2 jaar geleden
Wij doen nu dun besmeren met die van de kleintjes keuken pompoen/mango. Is echt veel minder zoet dan appelstroop en ze eet het wel graag hier. Verder plakje worst... Verder komen wij ook niet ;)