28 Reacties

4 jaar geleden

Reactie op Inaminie

Doe je dan de 20 weken echo ook niet?
Daar twijfel ik over! Ze zijn dan verplicht het te melden wanneer ze afwijkingen zien. Ik wil graag de baby nog een keer zien met 20 weken maar ik weet niet of ik het wil weten wanneer er iets "mis" is... Gelukkig heb ik nog 11 weken om daar overna te denken. 😊

4 jaar geleden

Bij me eerste 2 niet gedaan toen was ik 18 en 20 nu ben ik 27 Ik ben nog wel jong.. maar twijfel nou of ik het nu wel ga doen. want mijn vriend is 38 en zijn half zus, haar dochter heeft wel syndroom van down.. zegt niks natuurlijk maar wel dichterbij dan eerst..

4 jaar geleden

Wij kiezen bewust wel voor de nipt. Wij willen namelijk de zwangerschap afbreken als het kindje patau of edwards heeft. Dat willen we niet als het syndroom van down heeft. Het blijft spannend of je kindje gezond is tot het onderzocht is na de geboorte. Maar wij willen dit wel weten.

4 jaar geleden

Reactie op Suuzzerd

O ja bij mijn vorige zwangerschap ook niet gedaan, precies om die reden. En ...
Ik precies het zelfde idee!

4 jaar geleden

Reactie op mmje

ik begrijp het heel goed als mensen ervoor kiezen de nipt wel te doen. Wij ...
Zo staan wij er ook in 💕

4 jaar geleden

Hallo, wij hebben wel een nipt test laten doen tot ik zwanger was van mijn eerste kindje.. Nu ben ik terug zwanger ongeveer 7 weken Maar ik doe zeker terug de nipt test. Kan geen kwaad om te doen. En zo weet je wat je te wachten staat mocht het de down syndroom hebben. En je weet al wat het geslacht kan zijn voor dat de gynaecoloog je het kan meegeven. En nipt test is niet duur. Maar ik ben ook 33 jaar vorige was ik 32 jaar. Maar ieder zijn mening erover.. Moet doen waar je goed bij voelt. Ik geef enkel mijn ervaring en mening.

4 jaar geleden

Wij hebben er ook bewust voor gekozen dat we t niet willen , al ben ik op leeftijd ( 39) en we hebben 3 gezonde kids en geen down syndroom in de familie , ook al was dat wel t geval , dan nog gaan wij t niet doen , de reden voor is : ik heb me moeder verloren na een ziekte bed , de dag nadat zij overleden is , kwamen wij er achter dat we zwanger zijn , ik zie t als een cadeau van me moeder , en een stukje van haar bij ons , en we hebben genoeg liefde te geven ook al mocht t wel down syndroom hebben , om die reden gaan wij t niet doen

4 jaar geleden

Ik doe hem wel. Veel mensen lijken te denken dat je het alleen doet voor downsyndroom, maar je test op 3 syndromen, niet op 1. Bij die andere twee is de kans dat je kindje binnen de eerste maand na de geboorte overlijdt extreem hoog. Zo'n lijdensweg zou ik mijn kind echt willen besparen. Ik doe hem dus wel, ookal is er bij ons in de familie geen verhoogde kans. Zou het mezelf niet kunnen vergeven anders.