23 Reacties
2 jaar geleden
Ik geef zo af en toe 0% suiker chocomel.
Ik leng het altijd aan met gewone melk.
2 jaar geleden
Ik geef soms een paar slokjes optimel. Maar chocomel doe ik persoonlijk niet. Vind ik nog niet nodig.
2 jaar geleden
Reactie op Sannecl92
Kindjes van 15 maanden mogen in principe heel veel. Of het goed voor ze is ...
Vet is geen probleem voor kindjes hè? Ze hebben juist de calorieën nodig om te groeien. Moedermelk is ook heel vet. (Gezonde) vetten zijn juist nodig bij kleine kindjes
2 jaar geleden
Reactie op Sannecl92
Helemaal mee eens! Maar in chocomelk zitten naar mijn mening geen gezonde v ...
Wij geven het ook niet hoor, maar wel volle yoghurt enzo, juist geen half vol of mager daar
2 jaar geleden
Reactie op Sannecl92
Helemaal mee eens! Maar in chocomelk zitten naar mijn mening geen gezonde v ...
Vet van chocomelk is van de melk dus niet perse ongezond. De suikers is het ergste denk ik. Hier krijgt ze ook niet zolang ze gewoon melk water en thee drinkt. Mooi zo laten 😊 maar goed in de meeste koekjes zitten ook wel suiker en dat krijgt ze wel af en toe.
2 jaar geleden
Reactie op Voldemort
Ik geef inmiddels zo'n beetje alles. En dus ook chocomel met suiker. Dat is ...
Bedoel je hier mee dat je wel “gewone” frisdrank geeft?
2 jaar geleden
Reactie op Sannecl92
Volgens mij zit er ook een kilo suiker in diksap..
Fruitsuiker is gewoon suiker natuurlijk, dus wat dat betreft zie ik weinig verschil. Alleen bij diksap zit er vaak geen andere rotzooi bij in, behalve een conserveermiddel.
Maar ik geef zelf de voorkeur aan suiker boven kunstmatige zoetstoffen, ik weet niet of die zoetstoffen slecht zijn of niet maar van gewone suiker ken ik tenminste de risico's en van zoetstof niet.
2 jaar geleden
Reactie op Voldemort
Fruitsuiker is gewoon suiker natuurlijk, dus wat dat betreft zie ik weinig ...
Suiker is gewoon puur gif. Je lichaam heeft het totaal niet nodig en kan er ook niks mee.
Over zoetstoffen loopt er altijd een discussie, maar voor alles geldt; met mate.
https://npokennis.nl/longread/7533/zijn-zoetstoffen-onschuldig. Beste zoetstof die er is, is volgens mij Stevia want die is plantaardig en dus natuurlijk product.
Ik heb mij er toevallig in verdiept omdat ik zelf nu bezig ben met afvallen en dus veel minder suiker eet.
2 jaar geleden
Reactie op Carly90
Suiker is gewoon puur gif. Je lichaam heeft het totaal niet nodig en kan er ...
Toevoeging; het is natuurlijk niet letterlijk gif en alles met mate. Ik bedoel maar dat suiker gewoon erg slecht is en wat ik lees uit wetenschappelijke onderzoeken ook iets (niet veel) slechter dan zoetstoffen.