15 Reacties

3 jaar geleden

Ik heb hier hetzelfde! Normaal gesproken om de 6 weken naar fysio om mijn nek los te masseren. Ivm corona kon dit niet sinds prille begin van de zwangerschap. Gelukkig sinds een week weer aan de slag met oefeningen en komende week durft ze voor het eerst weer los te masseren. Ik heb ook iedere dag hoofdpijn en moet dan echt minstens een uur liggen om het iets te verminderen. Ik word er ook een beetje hopeloos van! Ik wil ook niet elke dag paracetamol slikken..

3 jaar geleden

Door een whiplash opgelopen bij een auto ongeluk in 2018 heb ik helaas ook wekelijks deze klachten. Wat bij mij soms helpt is ice power gel smeren. De rand masseren met me vingers. De chiropractor ze werk laten doen en als het echt niet meer gaat paracetamol en naar bed. Soms is dat dagelijks en dan weer dagen niet ik heb het geaccepteerd en paracetamol kun je veilig slikken..

3 jaar geleden

Ik krijg maandag dry needling behandeling! Hooo echt dat het werkt want die hoofdpijn is echt wel beetje kut

3 jaar geleden

Ben je nu toevallig ook veel aan het thuiswerken door Corona? Misschien een wat minder ergonomische werkplek dan normaal. Veel naar beneden kijken naar telefoon of laptopscherm past ook bij deze klachten. Ik loop momenteel ook bij fysio voor dezelfde klachten. Ik heb een kussentje met pomp en metertje meegekregen om kleine nekspieren mee te oefenen en verder advies gekregen om met tennisbal tegen de muur te rollen. Laptop staat nu hoger op stapel boeken en muis en toetsenbord aangesloten. Het wordt daardoor al beter.

3 jaar geleden

De fysio is voor mij al gepasseerd station (te veel behandelingen, te weinig resultaat). Ik ben gisteren bij de osteopaat geweest met nekpijn. En wat bleek: het komt voort uit mijn stuitje en maag/darm regio, en stukje kaakspanning. Alles losgemaakt en ben er gelijk van af. Ook tevens stuitje beter laten zetten als voorbereiding voor de bevalling (veel vrouwen weten dat niet dat een scheef stuitje dus voor zwaardere bevallingen kan zorgen, zonder dat je weet dat het scheef staat/spanningen rondom). Absoluut wel vermelden dat je zwanger bent! Na week 30 mag je dus ook absoluut niet meer behandeld worden omdat behandeling weeën opwekkend kunnen zijn! En vraag iemand om mee te rijden, je weer van te voren nooit wat een osteopaat behandeld: gisteren ook behandeld aan schedel/slapen, en de doorbloeding komt ineens zo snel op gang dat zelf rijden niet verantwoord is...

3 jaar geleden

Ik had het ook. Bij mij hielp een goed kussen heel erg sinds dien is het veel minder.

3 jaar geleden

niet t zelfde maar wel maanden met onsteking in mn voet gelopen . verschillende fysios gehad allemaal pakte ze de voet aan.. ik ben uiteindelijk naar een manuele therapeut gegaan en wat bleek.. de onsteking kwam vanuit me heup en rug.. na 10 behandelingen was ik van de pijn af!

3 jaar geleden

en van de onsteking! meestal pakken ze de verkeerde delen / gebieden aan.. en komt pijn vanuit een uitstraling ergens anders in het lichaam ik kan je echt een manuele therapeut aanbevelen

3 jaar geleden

Reactie op Suus196

Ik had het ook. Bij mij hielp een goed kussen heel erg sinds dien is het ve ...
Wat voor kussen gebruik jij nu? Loop hier tegen aan.

3 jaar geleden

Reactie op Skybles

Ik krijg maandag dry needling behandeling! Hooo echt dat het werkt want die ...
Ik ben hier niet zo fan van😳 maar dat is persoonlijk

3 jaar geleden

Misschien naar een osteopaat? Ben er voor mezelf nog nooit naartoe geweest.. maar ons dochtertje heeft ze paar weken na geboorte enorm goed geholpen!

3 jaar geleden

Hier hetzelfde! Had het eerder ook wel eens, maar dat was echt niet vaak. Sinds ik zwanger ben is het keer op keer. Is de ene kant net genezen, schiet het er aan de andere kant wel weer in. Vraag me ook af hoe dat komt🤔 Heb ook vanalles geprobeerd en het enige dat het iets verlicht is tijgerbalsem en een thaise olie. Maar goed echt wondermiddel is het ook niet.

3 jaar geleden

Stress en mss een verkeerde werkhouding? Hou je idd aan de oefeningen e.d. dan gaat het wel weer over.

3 jaar geleden

Reactie op RachelYvette

Wat voor kussen gebruik jij nu? Loop hier tegen aan.
Ik durf niet te zeggen waar het van is. Maar met een stevige balk in de nek. Ik ben naar een goede beddenzaak gegaan waar ik ook het kussen mee naar huis mocht om uit te proberen

3 jaar geleden

Hier ook veel nek klachten gehad. Ver voor m’n zwangerschappen Maar wat bij mij super geholpen heeft is een osteopaat. Fysio en alles gehad maar niks hielp. Toen eindelijk naar osteopaat gegaan en na 5/6 behandelingen was ik zo goed als pijn vrij. Zat bij mij ook hoog in de nek. Paar x kraken en klaar. Lijkt en klinkt eng maar voelt fantastisch na de tijd.