28 Reacties

2 jaar geleden

Hier ook een peuter die de ene infectie na de andere doormaakt. Hier al 4 keer buikgriep in 3 maanden tijd. Ook een keer corona, meerdere keren koorts en nu alweer een kindje met koorts vanaf vrijdag. Zo zielig voor hen. Ze gaat pas naar de opvang vanaf april 2021 dus is dit de eerste echte winter die ze doormaakt. Ik denk/hoop maar dat het daardoor komt. Wij tellen heel erg af naar de lente!!

2 jaar geleden

Mijn zoontje is ook al maanden ziek. Continue verkouden en hoest z'n longetjes uit z'n lijfje. Vaker drankjes gekregen maar ben daar ook helemaal klaar mee, heb zoiets van z'n lichaam mag het zelf doen dan elke keer troep erin spuiten. Heeft ook steeds koorts door doorkomende tandjes en gaat naar de opvang. Hoop dat dit gauw over gaat want het is heel sneu!

2 jaar geleden

Jep hier ook! We hebben hier alles inmiddels gehad. Hij is eerder wel verkouden dan niet. Onze zoon heeft ook continue oorontstekingen en wij hebben nu een verwijzing voor de KNO. Onze opvang gaf aan dat dit echt normaal was en dat alle kindjes dit hebben. Tegen de tijd ze naar de kleuterklas gaan hebben ze een flink immuunsysteem opgebouwd. Nu is dat echt niet leuk, maar heb het nu wel liever. We proberen het hem altijd wat makkelijker te maken met snot weg zuigen, neuspray, luuf, ui naast z'n bed, bedje voor de helft omhoog, zetpil mocht de koorts hoog zijn. Eucalyptus douchegel (Kruidvat voor baby's), neus spoelen met een zoutoplossing. (Dit niet allemaal tegelijk natuurlijk haha)

2 jaar geleden

Reactie op mama'sPrinsje

Mijn zoontje is ook al maanden ziek. Continue verkouden en hoest z'n longet ...
Aangezien ze nu honing mogen kan een lepel honing tegen het hoesten helpen 😊

2 jaar geleden

Fijn ergens dat het herkenbaar is, ondanks dat het erg sneu is voor die kleintjes. Hebben jullie kindjes dan ook die opgezette lymfeklieren zo lang?

2 jaar geleden

Reactie op Carly90

Fijn ergens dat het herkenbaar is, ondanks dat het erg sneu is voor die kle ...
Geen idee. Ik ga er niet vaak mee naar de dokter.

2 jaar geleden

Reactie op Carly90

Fijn ergens dat het herkenbaar is, ondanks dat het erg sneu is voor die kle ...
Kan je hier geen verwijzing voor vragen? Lijkt me zo lang niet goed 😕

2 jaar geleden

Kan je hier geen verwijzing voor vragen? Lijkt me zo lang niet goed 😕
Ja, de huisarts wil dat best doen. Hijzelf geeft als reden dat het komt door de infecties. Het duurt dan weken voordat zo’n knobbel weg is en als er dan weer een nieuwe infectie overheen komt dan blijft die bobbel dus in z’n hals zitten. Ik twijfel heel erg. Ene kant wil ik niet een overbezorgde moeder zijn, maar andere kant zit ik ook met de gedachte ‘stel dat..’ . Vandaar mijn vraag eigenlijk of meerdere kindjes dit ook hebben ☺️

2 jaar geleden

Reactie op Carly90

Ja, de huisarts wil dat best doen. Hijzelf geeft als reden dat het komt doo ...
Extra checken is niet erg toch! Ik had het ook altijd als ik erg ziek was vroeger. Met m'n amandelen weghalen was het over. Heeft je zoontje er ook last van?

2 jaar geleden

Extra checken is niet erg toch! Ik had het ook altijd als ik erg ziek was v ...
Dat is waar ☺️ Hij zit veel aan z’n hoofd en oren, maar of ie echt last van die knobbels heeft weet ik niet

2 jaar geleden

Pp op

2 jaar geleden

Misschien kan je bijhouden hoe vaak en hoe lang je kindje ziek is? Helaas is ons zoontje ook heel vaak ziek. Niet vreselijk (verkouden, oorontsteking, longontsteking, virus?), maar wel wekelijks meerdere dagen koorts en er dan ook echt last van hebben. De huisarts noemde het ook wel erg vaak en inmiddels al aan de 9e antibiotica 😒 en dat is niet normaal! Dus houden ook zo'n tijdlijntje (koortslijntje) bij. Tussen half november en half januari 4 dagen koortsvrij 🙄. Heeft 19 januari buisjes gekregen en neusamandel geknipt en ging daarna 1,5 week goed. Maar helaas sindsdien weer foute boel. Zijn voor controle bij de kno arts geweest, want naast koorts ook rood rondom buisjes maar de buisjes zitten goed. Hij heeft ons doorgestuurd naar de kinderarts voor verder onderzoek 🤷‍♀️ 2 maart aan de beurt. Hopen dat we er wat aan kunnen doen.

2 jaar geleden

Och zo herkenbaar! 1e jaar was hij heel vaak ziek, alles in zijn hoofd ontstoken enzo met hoge koorts. Net voor kerst nuesamandelen eruit en buisjes. En toen was hij na een paar weekjes een nieuw mannetje! Mama en papa helemaal blij, geen snot en geen gedoe meer... Toen kwam die bmr prik :( 1e week hangerig omdat ie dat altijd heeft na de vaccinaties. En na 6 a 7 dagen kreeg ie last van alles door die stomme bmr prik. Duurde meer dan een week, 1x naar de opvang..waterpokken!!! En ziek, ziek dat ie daarvan was. Nu ben ik er klaar mee.. op hoop van zegen. Even die stomme korsten weg en graag weer een blij kindje

2 jaar geleden

Reactie op Mimmie80

Och zo herkenbaar! 1e jaar was hij heel vaak ziek, alles in zijn hoofd onts ...
Wat is BMR-prik? Dochtertje heeft vorige maandag meningokokkenvaccin en combinatievaccin tetanus, polio en nog veel meer gehad en is sinds vrijdag ziek. Koorts en weinig eetlust.

2 jaar geleden

Reactie op jmv-24

Misschien kan je bijhouden hoe vaak en hoe lang je kindje ziek is? Helaas ...
Aahw jeetje, wat heftig allemaal en ook voor jullie kleine man.. 😕 Hopelijk kan de kinderarts snel tot een oplossing komen.

2 jaar geleden

Reactie op Kathds

Wat is BMR-prik? Dochtertje heeft vorige maandag meningokokkenvaccin en com ...
Hier die voor hersenvliesontsteking (dat is de menigokokken dacht ik) En die andere was Bof Mazelen Rodehond. Ze zeiden door die menigo normaal last net als anders. En die bmr kunnen ze 5 tot 7 dagen na de prik heel ziek van zijn (Zijn volgens mij 2 topics over)

2 jaar geleden

Mijn zoontje is ook heel veel ziek geweest sinds geboorte, komt echt door de opvang en alles waar ze doorheen gaan (prikjes, tandjes, enz) ik zou wel aandringen op verwijzing vanwege die aanhoudende lymfeklieren en zijn verschrompelde vingertoppen. Beter 1 x teveel gecheckt dan 1 x te weinig 💙. Moeders voelen zich snel overbezorgd of een zeur maar echt zet het van je af want het is jou kind en jij kent hem het beste!

2 jaar geleden

Mijn zoontje is zijn eerste 14 maanden ook erg vaak ziek geweest. Is in totaal al 4x opgenomen geweest in het ziekenhuis en was elke maand wel een week thuis van de opvang. Sinds nu bijna 1.5mnd gaat het steeds beter. Heeft hij eindelijk tijd om wat weerstand op te bouwen. Ik ben bij hem ook begonnen met het gebruiken van prebiotica om z'n weerstand te ondersteunen. En ook dat schijnt zijn vruchten af te werpen. Hij is nog niet helemaal overal vanaf en er komen nog wat ziekenhuis bezoeken aan maar voor nu ben ik blij met de adempauze die ik heb gekregen. Heel veel sterkte en het komt uit eindelijk allemaal goed! En belangrijkste is dat je altijd je intuïtie volgt. Dan vinden ze je maar een overbezorgde moeder. Soms moet je even net een andere arts treffen die wel naar je verhaal luistert en met je mee wilt kijken.

2 jaar geleden

Pffff hier ook hoor.. mijn dochter is 15,5 maand. Ook zoooovaak ziek… ik word er soms helemaal moedeloos van. Ze eet en drinkt dan ook niet wat mij nog extra zorgen geeft omdat ze al niet de dikste is😭😟

2 jaar geleden

Reactie op bloempje1

Pffff hier ook hoor.. mijn dochter is 15,5 maand. Ook zoooovaak ziek… ik wo ...
Aahw sneu hè! En je kan dan ook amper wat doen voor ze 😔 Ik hoop echt dat ze er snel doorheen zijn.