17 Reacties
3 jaar geleden
Bij ons werkte om de hoeveelheid melkpoeder scheppen te verlagen. En dan weer beetje het water. Zo krijgt ze minder voeding binnen en bouw je af. Dus 150 cc is dacht ik 5 scheppen. Doe er paar dagen 4 in en dan 3 en dan verlaag je het water weer.. en doe je daar ook weer een schep minder poeder in.
Succes ik hoop voor je dat dit werkt.
3 jaar geleden
Gaf je sowieso al een nacht voeding of ben je hier mee begonnen sinds ze steeds wakker is?
3 jaar geleden
Eerder naar bed zou ook nog kunnen helpen. Winterslaapzak met mouwen aandoen, deken sowieso weglaten, veels te gevaarlijk.
3 jaar geleden
Lijkt me de 12 maands slaapregressie... Dat ze niet goed meer willen slapen tijdelijk. Even volhouden! Dit gaat weer over.
3 jaar geleden
Hier ook nog (steeds) nachtvoeding na een jaar. Precies hetzelfde, tussen 01:00 en 03:00. Alleen slaapt mijn zoontje na flesje 120 ml direct weer door. Ik heb er ook vaak over nagedacht of ik er iets aan moest doen, of überhaupt kon doen. Maar ik heb besloten dat ik het laat en accepteer. Ik heb ook dorst ‘s nachts, behoefte aan een knuffel, of ik moet plassen. Dus, ik verwacht niet meer dat een kleine baby altijd maar doorslaapt. Hij slaapt heel soms een nacht of paar nachten door. Ze zijn maar zo kort klein.
Als ik het nu even niet trek, vraag ik hulp aan mijn partner of mijn zoontje gaat een nachtje uit logeren bij opa en oma. Dan kun je weer een beetje opladen. Op een dag zal ze vanzelf nachten door gaan slapen, zonder fles. En ook dan zal ze nog wel eens wakker worden en gewoon even een knuffel willen van mama.
Voor de kou zou ik inderdaad gewoon een slaapzak met mouwen aandoen. Dat maakt heel veel verschil. En een lekkere pyjama, wollen sokjes. De slaapzakken van Lodger zijn heel fijn en warm.
2 jaar geleden
Eerder naar bed zou ook nog kunnen helpen. Winterslaapzak met mouwen aandoe ...
Welke winterslaapzak hebben jullie?
2 jaar geleden
Gaf je sowieso al een nacht voeding of ben je hier mee begonnen sinds ze st ...
Nooit sinds maandje iedere nacht..
2 jaar geleden
Welke winterslaapzak hebben jullie?
Ik heb ze van Kruidvat en van Meyco.
2 jaar geleden
Nooit sinds maandje iedere nacht..
Dit zou ik dus niet doen maar ben bang dat je al te laat bent omdat je dit al een maand doet. Zo leer je een nieuwe slaapassociatie aan. Oftewel gewenning.
Krijgt ze savonds genoeg eten? Met een volle maag naar bed? Zou toch proberen om de nachtfles weer af te bouwen, zal afzien zijn maar toch.
2 jaar geleden
Hier ook een jongetje die vaak in de nacht nog komt en niet gaat slapen zonder fles.
Ik maak Savonds een grote fles klaar en als hij wakker wordt en niet meer wil slapen doe ik 120 in z’n fles en dan slaapt hij zo weer.
Weet ook wel dat het niet goed is maar ook ik heb m’n rust nodig om de volgende dag een leuke moeder te zijn.
2 jaar geleden
Hier ook nog (steeds) nachtvoeding na een jaar. Precies hetzelfde, tussen 0 ...
Brrr sokjes vindt die van ons verschrikkelijk, hier in de romper in een puckababy slaapzak en dan alleen de winter voering. Hier al sinds dat ie 1 maand is in een slaapzak (geen inbaken zak btw) en zonder dekens. Wordt ie hier echt woest van.
2 jaar geleden
Helaas worden kindjes soms gewoon wakker en hebben ze iets nodig van mama/papa voor ze verder kunnen slapen. Ik werd zelf vroeger ook altijd wakker voor een slokje water nog heel lang blijkbaar 🤷♀️ Mijn dochtertje word ieder uur minstens wakker (en ja dat is altijd al zo ruk geweest). Ik zou dolgelukkig worden van 2/3 nachtvoedingen. 🙈