9 Reacties
2 jaar geleden
Tussendoor misschien wat meer geven? Zoals gekookt eitje. Zelf gemaakte fruit/groente ijsjes.
2 jaar geleden
Kwark geven of volle yoghurt?
Misschien een loedermoeder advies maar hier ook een dunnie en ze krijgt regelmatig iets tussendoor wat iets minder gezond is.
Biscuitje, taai taai popje, klein schaaltje chipjes. Eierkoek, stukje ontbijtkoek etc.
Ze eet verder goed brood en is gek op fruit dus daarom vind ik het ook niet erg als ze af en toe wat minder gezonds krijgt.
2 jaar geleden
Ik weet niet of je er wat aan hebt maar wij kregen deze tips van de kinderdiëtiste.
2 jaar geleden
Misschien bij het brood eten tussen de middag 2 plakjes kaas geven of stukje ham of kipfilet extra erbij.
Mijn zoon is al 15 kg maar ook vrij lang hij draagt al 98 en kan soms zelfs 104 al aan hij ziet er niet dik uit, maar heb wel het idee dat ik hem extraatjes kan geven, omdat het een tornado in huis en buiten is dus dat doe ik ook gewoon 😁
Hij krijgt s' morgens 2 plakjes brood een stuk fruit dan eet hij de helft van mijn yoghurt vaak ook mee 🙈
Met wandelen 's ochtends vaak een koekje in de wandelwagen.
Tussen de middag 1 a 2 plakken brood en dan een plakje kaas ham of iets anders extra.
2 keer in de week bak of kook ik extra een ei erbij.
Tussen de middag fruit en vaak een koekje
Avond eten volledige warme maaltijd en een toetje achteraf.
'S ochtends en 's avonds nog een flesje volle melk 150 cc
Maandag mogen we weer naar het consultatiebureau dus ben benieuwd 🙈
2 jaar geleden
He laat je ook niet zot maken!!
Mijn zoon is net 2(8/11) en woog op zijn laatste controle ook "maar" 10kg en.
Zolang ze levendig is, genoeg pist/kakt.
Deamon heeft heel veel energie, drinkt genoeg, eet genoeg; heel de dag door als het moet.
Op dat vlak zal hij het van zijn vader hebben, hij is ook een smalle (en eet veel meer vettig en komt géén gram bij)
Dit is zowat ons menu
S'morgens: cornflakes (samen met mij) +eventueel een sandwich.
Smiddags: 2 sandwich met choco.
Soms fruit (heb het niet altijd in huis)
Savonds: ook vd pot en anders ook een potje. Hier is hij wel kieskeurig op 'van de pot mee eten'
Voor het slapen gaan: Groeimelk 200ml
Tussendoortjes (niet alles in 1x natuurlijk): maïs puffs, stukjes fruit, chocolaatje, koekje
2 jaar geleden
10 kg is aan de lichte kant maar is dit ook té licht? Onze dochter was iets zwaarder maar nu na ziek zijn weer rond de 10 kg. Zelf ben ik er niet zo mee bezig omdat ze verder wel groeit en er gezond uit ziet. Maar heb over 2 weken weer afspraakbij cb dus zien wat we dan te horen krijgen.
s avonds eet ze ook vaak niet goed. Wij proberen het met de lot mee eten af te wisselen met eten dat ze sowieso wel eet (pasta).