5 Reacties
2 jaar geleden
Hier is het ook weer zover, ik ben niet meer samen met de vader maar hij komt geregeld langs voor bezoek. Voorheen werd ze heel enthousiast als hij er al aan komt, nu kruipt ze weg en huilt ze. Afgelopen zaterdag wou ze helemaal niks van hem weten en is het alleen maar mama mama. Wat hij hier doet is vaak wat spelletjes spelen met haar, daardoor komt ze wat meer losser.
Natuurlijk lastig wanneer de vader er continu is en dat ze zo reageert.
Hier is het op dit moment gewoon weer aanwezig, en kan me nog herinneren dat ze dit vaker heeft gehad.
2 jaar geleden
Fijn dat er in ieder geval wat herkenning is! Voor mijn man is het heel lastig, hij voelt zich enorm afgewezen. Enig idee hoe lang deze fase gaat duren?
2 jaar geleden
Hier ook zo! Ik kan niet rustig douchen of naar het toilet. Maar wanneer ik ga werken is het weer geen probleem. Wij blijven elkaar toch veel afwisselen met uit bed halen, verschonen etc. En niet altijd toegeven aan het alleen maar mama willen. Ik heb ook mn rustmomentjes nodig!😂
2 jaar geleden
Ja, hier ook! Papa wordt inmiddels echt actief weggeduwd en geslagen. Maar fysieke aanvallen worden echt niet geaccepterd hier. Dus dat corrigeren direct. En ik geef papa dan altijd een extra dikke kus om gaan te geven hoe lief hij is en zeg dat het niet aardig is. Meestal komt er daarna wel een verzoeningsknuffel voor papa van haar kant, maar het mamamama blijft... Idd soms heel erg vermoeiend! Zou fijn zijn als papa ook weer een beetje kan helpen, maar ook hier erg groot drama... Het zijn hier vooral de verzorgingstaken die ik moet doen zoals pyjama aan, luier verschonen, uitbed halen, tillen als ze moe is... Met spelen zoekt ze hem wel actief op.