19 Reacties

3 jaar geleden

Dat is het nadeel van een doppler 😏 Het is tot wel 35 weken normaal dat de hartslag schommelt of dalingen laat horen. Dit komt doordat het zenuwstelsel nog niet rijp is. Probeer het straks nog eens te zoeken, of morgenochtend weer.

3 jaar geleden

Heb zelf ook een doppler maar daar was mijn verloskundige helemaal niet blij mee. Juist om de reden die jij nu ook aan geeft. Zou je er dus vooral niet te druk om maken en misschien op een ander moment nog eens proberen. Verloskundige zei ook tegen mij: als je het gaat gebruiken en je hoort niks, raak niet in paniek. Bij deze dus ook voor jou.... Al begrijp ik je wel hoor, zou het ook eventjes verontrustend vinden. Komt vast goed!!

3 jaar geleden

Door, proffesionals laten doen. Die hebben beter materiaal en verstand van zaken.

3 jaar geleden

Goed onderin zoeken en rustig aan veel gel gebruiken. Succes 👍 komt goed. Vertrouwen houden....

3 jaar geleden

Mijn VK heeft woensdag 2 a 3 min gezocht naar het hartje. Dus blijkbaar is die niet zo eenvoudig te vinden (zelfs niet door deskundigen). Laat je niet gek maken en vertrouw op je lichaam 😊.

3 jaar geleden

Weet iemand hoe hoog de hartslag dient te zijn van de baby?

3 jaar geleden

Reactie op Magalie98

Weet iemand hoe hoog de hartslag dient te zijn van de baby?
Volgens mij is een hartslag vd baby rond de 140/160

3 jaar geleden

Na goed overleg met mijn man hebben wij besloten geen doppler te kopen. Als je een keer het hartje niet te pakken krijgt dan raak je in paniek. Ik ben nu voor de 6e keer zwanger alles gaat deze keer goed. Wij hebben geen kinderen nog. De verloskundige raadde het ook af. Mocht ik twijfelen of bang zijn mag ik bellen en luisteren we naar het hartje daar. Zij heeft met 15 weken het hartje laten luisteren en had deze gelijk .

3 jaar geleden

Ik vermoed dat je uw eigen hartslag gehoord hebt en je kindje zich verstopt heeft.😉

3 jaar geleden

Daarom wil ik dus geen dopller. Anders zit je alleen maar in de stress.

3 jaar geleden

ik heb de luvion ook.. leg hem op ke eigen hart en kijk wat ie aangeeft... ik ken je wel zeggen hij geeft de gekste dingen aan.. met gel er op smeren springt ie al naar de 80 op t scherm😂

3 jaar geleden

Je moet heel erg laag zijn met de doppler. Boven het schaambeen. Daardoor konden wij de eerste weken het hartslagje ook niet vinden. Wij zaten veelste hoog

3 jaar geleden

Hallo , ik heten ook Luvion deluxe. De ene dag hoor ik het en de andere dag niet. Ik moet ook nogal laag luisteren op de buik en wat durven duwen op de buik omdat de tonen van een doppler thuis heel wat lager zijn. Eenmaal je weet waar de baby zich bevindt en het hartje dan vind je het snel terug. De hartslag moet om en rond de 160 zijn. Al de rest eronder zoals jij zegt 97/99 is jou hartslag. Je moet ook een mooi geklop horen als je meer het ruisen hoor dan is het het bloed in de navelstreng. Dat zei mijn Vroedvrouw toch tegen mij ;)

3 jaar geleden

Reactie op Magalie98

Weet iemand hoe hoog de hartslag dient te zijn van de baby?
Gisteren bij verloskundige geweest en die zei tussen de 120/160 is goed

3 jaar geleden

Voor mij ook de reden om er niet aan te beginnen!!

3 jaar geleden

Hoi! Ik heb vorige week dezelfde Doppler aangeschaft en vond ook geen hartje. Ik was toen 15w4. Sindsdien heb ik het niet meer geprobeerd. Ik denk dat ik vooral niet laag genoeg zat om te zoeken en ook geen idee hoe dat precies werkte 😊. Dinsdag mag ik terug op controle, zal nu wel wachten tot dan

3 jaar geleden

Vandaag met 13+1 toevallig heel snel het hartje met doppler gevonden. Voorheen vond ik vaak mijn eigen hartslag. Ik heb met mezelf afgesproken, ik gebruik de doppler alleen als ik mezelf er niet gek mee maak aangezien ik geen deskundige ben. Je moet namelijk ook echt laag zoeken, wel flink drukken, en HEEL VEEL geduld hebben. Misschien heb je er iets aan? .

3 jaar geleden

Ik heb laatst ook een doppler aangeschaft, ik ben er wel heel blij mee, op onzekere momentjes even luisteren doet me goed. In het begin vond ik hem niet, toen ook met mezelf en vriend afgesproken om me niet gek te laten maken. En als dat wel gebeurde zouden we hem gelijk de deur uit doen. En na paar dagen weer geprobeerd, en toen het hartje gevonden. Ik wil ook alleen maar luisteren als mijn vriend erbij is. Hij weet beter waar te zoeken, en mocht ik ff bang worden, kan hij me gelijk weer met beide benen op de grond duwen ;)

3 jaar geleden

Daarom moet je die dingen ook niet aanschaffen. Lekker aan de professional over laten