7 Reacties

3 maanden geleden

Mijn zoontje heeft hetzelfde gehad, ook altijd een topslaper en ineens drama. Wij hebben toen het dutje overdag eraf gehaald en dat hielp goed (had wel een paar dagen aanpassen nodig en hij viel een enkele keer beneden nog in slaap. Daarna niet meer.) Het is het proberen waard 😀

3 maanden geleden

Hebben we hier ook een aantal weken gehad. We hebben van alles geprobeerd, wel/geen middagslaapje, eerder/later naar bed enz. Maar niets hielp. Ze is gewoon ineens weer gaan slapen 🤷‍♀️ Ook gewoon weer middagslaapje gelukkig want zonder was echt niet grappig 😬

3 maanden geleden

Hier hetzelfde! Al weken. Hij kwam er ineens een keer in de nacht uit, toen dagen niet en af en toe weer wel. Inmiddels komt hij er elke nacht uit en staat dan naast ons bed. En sinds 1,5 week komt hij er 's avonds ook telkens uit. Hij zegt dat hij niet wil slapen en bij ons wil blijven. We blijven hem consequent terug brengen en wel/geen middagslaapje maakt geen verschil. Niets lijkt tot nu toe te helpen. Hij maakt er Inmiddels zoveel kabaal bij dat hij zijn broertje er bijna bij wakker maakt Ik lees dus graag mee 😅

3 maanden geleden

Ondertussen hier zonder middag dutje geprobeerd, dat was helemaal drama. Daarna middag dutje ingekort, hielp ook niet. Nu komen er dagen voor dat hij wel doorslaapt maar 5 uur wakker is😴🥲. Het zal wel weer een fase zijn🫠

2 maanden geleden

Ja hier hetzelfde inderdaad. Ook al weken drama. Hij wordt snachts niet wakker maar om 5 uur in de ochtend wilt die niet meer slapen. Een middagdutje doet hij heel lang al niet meer. Normaal zou ik denken het is maar een fase, gaat vanzelf over. Maar hij maakt zijn zusje er ook mee wakker. En over een paar maanden krijgt hij er weer een zusje bij dus we hopen dan echt dat hij weer gewoon goed slaapt…

2 maanden geleden

Reactie op babyboy

Ja hier hetzelfde inderdaad. Ook al weken drama. Hij wordt snachts niet wak ...
hier ook inderdaad al een week om 5u a 5:30u wakker 😐 hier slaapt hij nog wel s middags ongeveer 1 tot 1,5 uur... middag slaapje skippen? om te kijken of het dan beter is?

2 maanden geleden

Fijn om te lezen dat wij hier thuis niet de enige zijn met dit probleem! Mijn meisje is in de nacht zindelijk maar met gevolg dat ze soms 2 x eruit moet. Ze slaapt daarna gelukkig gelujk wel verder. Maar ze komt ook soms om 5 uur of eerder met een boekje aanzetten.. Nu is ze elke dag om 6 uur wakker.. en niet voor rede vatbaar om even langer te blijven liggen, ze is echt wakker. In de middag slaapt ze soms nog 1,5 uur of 2 uur soms op school! Eerder wakker maken is huilen en heeft ze echt tijd nodig om te landen. In de avonden zegt ze soms rond 18.00 dat ze naar boven wil. Ze slaapt dan maximaal rond 20 uur. Wij zitten er wel bij anders gaat ze er elke keer uit, maar ook dit word al minder en korter gelukkig.