9 Reacties

2 jaar geleden

Geen ervaring want ik heb nooit borstvoeding gegeven, maar dit lijkt me echt loodzwaar en niet vol te houden! Wij hadden het geluk met nachtvoeding (fles) dat hij gewoon van de een op de andere dag zijn flesje snacht weg duwde en aangaf het hoeft niet meer, dit is nu zo'n 2 maand geleden. maar als het langer door was gegaan zou ik er ook een week gehuil voor over hebben gehad om weer iets van nachtrust te hebben, want je breekt zo op. maar dat is misschien makkelijk gezegd dan gedaan van mijn kant. Veel succes in ieder geval

2 jaar geleden

Ik heb ook geen tips. Maar je bent niet de enige mama die dit ervaart. Wij zitten in hetzelfde schuitje. Soms worden we 2x in de nacht wakker gemaakt en soms 10x voor vaak maar een paar slokjes of zelfs even sabbellen. Geef ik niet toe dan is het schreeuwen, wat door merg en been gaat.

2 jaar geleden

Zelf trok ik het niet meer. Dus ik heb hem laten huilen in de nacht en elke 10 min even kijken. Dit heeft een paar nachten geduurd. Toen was het over en nu geef ik hem nog 1 keer voor het slapen en 1 keer in de ochtend maar niet eerder dan half 5. Als hij nu snachts wakker wordt dan zeg ik dat het te vroeg is om te drinken. Dan jammert hij even maar slaapt snel weer verder.

2 jaar geleden

Ik heb dit probleem ook maar dan met flesvoeding

2 jaar geleden

Reactie op mommyJoyandYared

Zelf trok ik het niet meer. Dus ik heb hem laten huilen in de nacht en elke ...
Dit en wat hier goedwerkt is voor haar bedje zitten en haar een beetje negeren maar dat je er wel bent... Geen bv maar halfvolle melk hier... We zitten in de buikrampen fase sinds gisteren dus niet representatief maar misschien helpt het.

2 jaar geleden

Bij mij was de grens bereikt met 11,5 maand. Ze was toen nog wel een stuk kleiner. We haalden haar wel uit bed bij wakker worden in de nacht. Even rustig worden in onze armen en dan weer in bed leggen. Man hielp mee. Hij ging de eerste 2x wakker worden en ik de volgende keer. Toen had ze door dat er bij mij ook geen melk meer ging komen ging ze eerst een tijd lang liggen woelen op m'n schoot. Na een tijdje viel ze heel onhandig op m'n schoot in slaap. In bed proberen terug te krijgen en sliep weer verder. Dit heeft 2 nachten geduurd en toen sliep ze door. Nu als ze huilt snachts (wat eigenlijk nooit meer voor komt), ga ik 1x troosten (even knuffelen en geruststellen aan het bedje, neerleggen knuffel weer geven) en kom dan daarna niet nog een x terug. Soms huilt ze nog wel een tijdje, maar dit is duidelijk. In de nacht gaan we lekker slapen.

2 jaar geleden

Ps: als het echt helemaal escaleert in de nacht (als ze na ruim een uur nog niet slaapt en hard blijft huilen oid) gaat ze soms wel een nachtje bij mij in bed en m'n man naar de logeerkamer, maar dit komt dan bvb bij kiezen die doorkomen of koorts oid, dan is ze gewoon niet lekker

2 jaar geleden

Ik zou een slaapcoach inschakelen die je kan helpen de slaap associatie af te leren. Ze heeft duidelijk een slaap associatie met borstvoeding, puur gewenning. Zou daar echt advies bij vragen.

2 jaar geleden

Bedankt nog voor jullie reacties en het delen van ervaringen! Het gaat gelukkig beter nu. We dienen minder vaak uit bed te gaan in de nacht, dus we gaan zo door.