13 Reacties
2 jaar geleden
Je bent helemaal geen strenge mama. Wij doen hier hetzelfde, met exact dezelfde visie.
Er komt wel een moment dat het een keer gebeurd dat de kleine wat anders dan melk, thee of water krijgt. Dit moment willen wij zo lang mogelijk uitstellen. Maar we zijn ons heel erg van bewust dat het gaat gebeuren.
2 jaar geleden
Hier hetzelfde en eigenlijk drinkt onze dochter van 3,5 dit ook thuis. Die mag heel af en toe als er andere kindjes zijn die siroop of sap drinken, ook een bekertje. Maar verder ook alleen thee en water en ze lust het erg graag.
Ik vind het zelf niet streng. Het is gezonder en als ze het goed drinken, is het prima toch! Ik snap ook dat als je kindje het niet drinkt dat je op zoek gaat naar een ander alternatief trouwens.
2 jaar geleden
Nee, zeker niet de enige. Vind het zelf ook onzin om op deze leeftijd al zulke dranken aan te bieden. Als ze ouder zijn, zullen ze dat nog vaak genoeg doen.
En net als de vorige reactie: onze oudste van 4,5 krijgt ook nog voornamelijk water en melk, en als ze al appelsap mag, dan lengen we het enorm aan 🤪 (1/6 sap, rest water, zoiets)
Denk ook dat je beter nu kunt leren water te drinken, dan later moeten afleren om alleen sap te drinken?
2 jaar geleden
Ben hier niet perse ‘streng’ in. Ze krijgt wel eens een slokje chocomelk en op de opvang hebben ze sap geprobeerd, maar ze wilt het allemaal niet. Ze drinkt hier dus ook alleen melk (borstvoeding), thee en water. Ben er wel blij mee eigenlijk.
2 jaar geleden
Thuis krijgt hij alleen water melk en thee. Op de opvang krijgt hij heel af en toe een bekertje roosvicee, maar mag van mij niet elke dag dat hij daar is. Vorige week waren we uit eten en toen heeft hij een bekertje ranja gekregen. M’n tante wou hem zondag fristi geven, heb dat wel geweigerd. Dus op andere plekken mag hij (met enorme mate) best wel eens wat anders
2 jaar geleden
Hier ook nog steeds voornamelijk water, thee en melk soms in een beker water iets van 4 druppels appelsap voor het idee als we bijv. Een dagje op pad zijn. Ik drink zelf eigenlijk ook vooral water en mijn vriend idd ook heel veel suikers dus ook daarom net als jij let ik daar zo op ja.
2 jaar geleden
Onze opvang is kwa voeding erg streng. Dus alleen water, thee en melk. Normale melk lust hij niet, dus het is voornamelijk thee en water. Gelukkig drinkt hij dat thuis ook heel graag.
Ik heb zelf gehad dat ik echt liters frisdrank dronk en ben daar nu gelukkig vanaf. Hij heeft wel laatst een beetje verse sinaasappelsap gedronken die verlengt was met water. Maar na drie slokken was het van nou dit is wel weer prima.
2 jaar geleden
Neehoor je bent geen strenge mama, het lijkt me nergens voor nodig andere dranken… zolang ze dit prima vinden! Misschien een tip mijn dochter is dol op water met verse munt een aardbeien 🍓
2 jaar geleden
Hier drinkt ze geen water dus we geven voornamelijk water met een klein beetje diksap. Soms wat verdunde appelsap of andere vruchtensap. Thee drinkt ze ook niet helaas. Ik ben daar niet zo streng in omdat ze anders gewoon echt niks drinkt.