11 Reacties

4 jaar geleden

Wat zegt je verloskundige? Slik je de davitamon compleet mama? Misschien roosvice ferro (ijzerhoudend) drinken?

4 jaar geleden

Ik heb mijn vorige zwangerschap ijzer te kort gehad. Ik moest ijzer tabletten slikken en veel groene groente eten daar zitten ook ijzer in. Veder moest ik ook zwangerschaps vitamines slikken.

4 jaar geleden

Hai Luzy, duizeligheid kan ook van je bloeddruk komen. Hier ook glutenvrij eten en mijn hemoglobine was iets lager dan die van jou maar volgens de vk prima. Hier ook wel vaker duizelig.. merk het vooral met te snel opstaan. Als je het niet vertrouwd even overleggen met je vk en vragen wat je kan doen.

4 jaar geleden

Ik had ook heel veel last van duizeligheid. Regelmatig wat kleins eten, goed drinken en af en toe een (zout) dropje deed wonderen voor mij. ☺

4 jaar geleden

Dit schijnt normaal te zijn met 11 weken. Had gelezen in een app

4 jaar geleden

Mijn hb was 7.7 met bloed controle. Ik vond het ook aan de lage kant (wetende dat het een paar maanden ervoor nog 8,6 was). Maar volgens vk heeft daling te maken met zwangerschap. Heb nadrukkelijk gevraagd of ze obv mijn hb adviezen over supplementen zou doen en ze zei "nee, dit is een prima waarde en hoort erbij". Duizeligheid kan ook aan je bloeddruk liggen, moet nu meer delen met je kindje. En energie is momenteel sowieso al wat minder, kan bij activiteiten ook duizeligheid veroorzaken. Als je het niet vertrouwt, overleg het met je vk.

4 jaar geleden

Mijn advies zoveel mogelijk bladgroenten dn vlees nuttigen. En Floradix tot je nemen. Vaak je bloed laten onderzoek op ijzer. Want heb je een laag ijzer tekort. Dan krjjg je deze heel lastig op peil.

4 jaar geleden

Hb is prima hoor. Bij vrouwen is het normaal als deze tussen de 7,5 en 10 ligt. Meer ijzer eten kan geen kwaad, je hb zal nog flink zakken gedurende zwangerschap. Groene groenten helpen om het een beetje op te krikken, zo eet ik elke lunch ook sla (ik weet niet of je dat mag eten). Duizeligheid komt eerder door een lage bloeddruk. Hier kan je niks aan doen. Gewoon rustig aandoen, zodat je bloeddruk herstelt tussendoor. Als je ligt eerst even gaan zitten (minuut ofzo) en dan pas gaan staan.

4 jaar geleden

Af en toe een dropje of druivensuiker nemen En floradix drinken. Elke dag 2x een shotje Hier ook veel last van duizeligheid. Morgen eerste termijn echo. Dus dan weet ik waar het van komt. Bloeddruk of ijzer.

4 jaar geleden

Appelstroop, daar zit ijzer in en spinazie!! Wordt je net als Popeye💪

4 jaar geleden

Ik had dat bij m'n eerste zwangerschap ook. Ik had toen ook een lage bloeddruk. Iets zout eten werd mij geadviseerd. Zo paar tuc koekjes ofzo