16 Reacties

4 jaar geleden

Bij 4 weken was mijn hcg 331 en op echo alleen zwangerschaps ring te zien. Een week later 5+1weken en toen vruchtzakje te zien. En bij 5+5 al weer een vruchtzakje met de placenta Ik zou u geen zorgen maken elke dag groeit het heel hard en elke dag kan anders zijn. Probeer te genieten (makkelijker gezegt dan gedaan) en hopelijk met 8 weken iets heel moois te zien

4 jaar geleden

Ik snap niet dat ze vrouwen al zo vroeg een echo geven. Een verloskundige weet ook dat er met 5 weken eigenlijk nog bijna niets te zien is dus ze je ook geen zekerheid kunnen geven. Dit soort vroege echo's geven vrouwen heel veel onzekerheden. Dat is wat ik allemaal terug lees in deze topics. Bij mij werd met het maken van de afspraak heel duidelijk benoemd sowieso te wachten tot een week of 6a7 van de zwangerschap met de echo omdat van te voren te weinig te zien is en vanaf week 6 pas vaak een kloppend hartje te zien is. Voor die tijd kunnen ze heel weinig zeggen of de zwangerschap goed is of niet

4 jaar geleden

Ik snap niet dat ze vrouwen al zo vroeg een echo geven. Een verloskundige w ...
Ze zegt toch dat het medisch was?

4 jaar geleden

Ik had ook bloed laten prikken na een test gedaan te hebben.was toen ruim een week overtijd, waarde was in de 800( deze zou overeenkomen met een 5tal weken) Mijn huisarts zei afspraak maken vanaf 8 weken,dus ik belde en daar zeiden ze ook niet voor de 8 weken want dan zien we toch nog niets (Of niet voldoende) maak je dus geen zorgen.. En positief denken dat alles ok is en dan proberen nog 3 weken genieten... ( hier morgen de eerste echo)

4 jaar geleden

Dankjewel! Ik weet dat niemand mij garanties kan geven en dat de sleutel op dit moment genieten is omdat stress alles behalve goed is, ik probeer het zeker, vooral in het oog houdende dat ik binnen nu en een week zal weten hoe het HCG zich ontwikkeld...toch is het soms fijn om even iets van andere ervaringen positief óf negatief te horen. bedankt voor je reactie in ieder geval! Hopelijk gaat bij jou alles goed tot nu toe😊

4 jaar geleden

Reactie op Isabelle1

Ik had ook bloed laten prikken na een test gedaan te hebben.was toen ruim e ...
Oh! Ontzettend spannend!! Geniet van de gezonde kriebels😊 laat je iets weten? Bedankt voor je reactie!

4 jaar geleden

Ik snap niet dat ze vrouwen al zo vroeg een echo geven. Een verloskundige w ...
Deze echo is gemaakt bij de gyn. Ze zullen vast en zeker weten wat ze doen, ze weten in sommige gevallen nu eenmaal liever íets dan niets😊

4 jaar geleden

Ik heb ook met vermoedelijk 5 weken een echo gehad, omdat ik enorme buikpijn klachten had. Ze kon wel zien dat ik zwanger ben. Bij mij zag je dit... Dus ook vrij weinig hoor.. Het zou wel passen bij een 5 weken zwangerschap.

4 jaar geleden

Reactie op Isabelle1

Ik had ook bloed laten prikken na een test gedaan te hebben.was toen ruim e ...
Gaat die bij jullie wel door dan? Voor zover ik weet worden alle eerste en niet noodzakelijke echo's gecanceld

4 jaar geleden

Reactie op Priscilla34

Gaat die bij jullie wel door dan? Voor zover ik weet worden alle eerste e ...
Denk dat dat vooral land/regio gebonden is. Ik heb morgen ook mijn 1ste echo. Bijna 8w. En ik denk dat +-8w wel noodzakelijk is, je wilt weten hoe het is, of het goed zit enzovoort Ik had eerst de afspraak in het ziekenhuis, maar deze is naar een thuispraktijk verhuisd. Maar gaat wel door.

4 jaar geleden

Ik had bij vier weken een medische echo ivm pap3 maar daar was inderdaad ook nauwelijks een ring te zien. Maar gyno zei dat dat normaal was dat je t bijna niet kon zien. Hcg verschilt ook per persoon en loopt eerste trimester op. Dus denk dat je nu nog weinig reden tot zorgen heb. Nu op 1 dag na 7 weken en nog steeds alle zwangerschaps tekenen en as woens een eerste ‘echte’ echo.

4 jaar geleden

Reactie op Emmy

Ik had bij vier weken een medische echo ivm pap3 maar daar was inderdaad oo ...
Dankjewel voor je reactie. Ja, ik maak me ook teveel zorgen voor wat er tot nu toe te zien is...nog zo pril. Ik probeer positiviteit te halen uit dat ik in ieder geval zwanger ben tot het tegendeel bewezen is😜 Maar het echte genieten gaat waarschijnlijk nog even duren. Wat onzettend fijn dat alles goed lijkt te gaan bij je!! Geniet van de echo 😊

4 jaar geleden

Reactie op PeekABoo

Dankjewel voor je reactie. Ja, ik maak me ook teveel zorgen voor wat er tot ...
Zo is het maar net!!

4 jaar geleden

Reactie op Vryan

Ik heb ook met vermoedelijk 5 weken een echo gehad, omdat ik enorme buikpij ...
Bij mij ook inderdaad zo’n ringetje... mijn gyn zag inderdaad dat ik zwanger was, maar ik had het idee dat er op z’n minst een dooierzakje te zien moest zijn...🙄 er lijkt bij jou een ‘stipje’ in te zitten, dat zie ik dus vaker en je gaat toch onbewust vergelijken, wat totaal niet handig is uiteraard😉 Voor nu is het gewoon te vroeg om te beoordelen of het 100% goed zit op dit moment, juist omdat het zo pril is. Dus wachten we in alle rust(😅) de echo over 3 weken af😊

4 jaar geleden

bij mijn zoontje meerdere echo's gehad en elke keer niets te zien, toen moest ik vrijdag week later weer terug komen was er dan niets te zien zat het waarschijnlijk buiten de baarmoeder, een week later was mn zoontje ineens 7weken oud nu inmiddels 10jaar.

4 jaar geleden

Hcg waardes was voor de 4 weken 83 in het ziekenhuis. Met 7 weken echo, kloppend en hartje .. online staan tabellen waar de waardes hoe en als je hoe lang zwanger bent. Maar meid ik zou het afwachten je maakt jezelf alleen maar gek