17 Reacties

4 jaar geleden

Waarom heeft ze niet inwendig een echo gemaakt? Deed ze bij mij wel, was stuk prettiger ,

4 jaar geleden

Voor zover ik weet weten ze wel wat ze doen, maar geef altijd je grenzen aan.

4 jaar geleden

Bij mij moest ze vanwege mijn extra vetlaag ook flink duwen. Ik had er daarna ook last van. Ben gewoon een uurtje op bed gaan liggen en toen ging het weer weg. Ik zou me er niet al te druk om maken. Ik ga ervanuit dat ze weten wat ze doen.

4 jaar geleden

Bij mij heeft de gynaecoloog inwendig gedaan omdat de baby ook niet te zien was dus ik zou volgende keer gewoon aangeven

4 jaar geleden

Dit had ik dus ook... Heb hele dag pijn gehad in de buik... kindje was ook heel veel aan het bewegen

4 jaar geleden

Ik snap je gevoel of het niet erg is voor de baby. Mijn vk in mijn vorige zwangerschap vertelde dat je baarmoeder een soort ballon is, als er aan de ene kant op wordt geduwd wijkt hij gewoon uit naar de andere kant. Dus het is niet gauw schadelijk voor de baby. Maar zoveel pijn na een echo lijkt me wel vervelend :(

4 jaar geleden

Ik heb ook wel wat buikvet. Maar pijn deed ze me niet. Klein beetje druk, denk dat dat wel normaal is voor een echo. Ook geen last van gehad achteraf. Moest de volgende weer uitwendig zijn, zeg het wanneer het echt pijn doen of je het onprettig vind. Misschien dat ze dan wel voor een inwendige gaan.🤞

4 jaar geleden

Bij mij zegt ze altijd als t zeer doet aangeven. Ik heb ook een lekker vet laagje, maar t doet nooit zeer.

4 jaar geleden

Ik mag aanstaande zondag voor een echo. Dan ben ik 10+2 week verder. Ik kijk er erg naar uit. Ivm veel spanning afgelopen tijd gehad in mijn familie. Op moederdag gaan we het bekend maken aan ieder geval schoonouders.

4 jaar geleden

Bij mij moest ze ook hard drukken. (Baarmoeder licht ver naar achteren) Wel vroeg ze telkens of het goed ging en dat ik aan moest geven als de druk te veel werd.

4 jaar geleden

2 draaipogingen gehad dan is drukken voor een echo pinuts meiden 😉 nu heb je spierpijn. Gaat vast snel over. Warme kruik, bad of douche kan helpen. Sterkte

4 jaar geleden

Je baarmoeder komt wat verder omhoog als je met uitwendige echo een volle blaas hebt. En dan ook echt zeker 2 uur van tevoren niet meer drinken. Ik had ruim een uur van tevoren niet meer gedronken en blaas was nog maar 1/3e van wat het had mogen zijn.

4 jaar geleden

Bij mij kon ze het ook niet goed zien en vroeg ze of een inwendige echo mocht. Dit gedaan en daardoor konden we ons kindje mooi zien

4 jaar geleden

Reactie op Meez

Je baarmoeder komt wat verder omhoog als je met uitwendige echo een volle b ...
Bij mij adviseerden ze een uur tot half uur voor de echo juist een halve liter water te drinken. Dat heb ik geweten, wat moest ik nodig plassen na afloop! 😩 Kindje én blaas waren heel goed te zien!

4 jaar geleden

Reactie op Meez

Je baarmoeder komt wat verder omhoog als je met uitwendige echo een volle b ...
Oeps, typfout (zwangerschapsfoutjes). Ik bedoel dan vanaf 2 uur voor de echo niet meer plassen ipv drinken 🙈

4 jaar geleden

Reactie op moniquejuh91

Bij mij kon ze het ook niet goed zien en vroeg ze of een inwendige echo moc ...
Bij mij precies hetzelfde! Echt prachtige beelden ook! Verloskundige gaf aan dat ze in dit stadium ook mooiere beelden kon maken inwendig dan uitwendig. Ik ben blij dat ik het inwendig had, wat kon ik ons kleintje goed zien 😍

4 jaar geleden

Reactie op Inge1992

Waarom heeft ze niet inwendig een echo gemaakt? Deed ze bij mij wel, was st ...
Geen idee 🤷🏻‍♀️