24 Reacties
2 jaar geleden
Mijn dochter liep ook al sinds dat ze 6 maanden was met plekken op haar rug. CB gaf toen ook aan dat het exceem was en kreeg daar zalf voor. Helaas werd het er alleen maar erger door. 2de keer huisarts gebeld en die wou het toch even zien. Hij gaf aan dat het een bacterie was en daar toen zalf voor gekregen en inmiddels is dat nu helemaal onder controle. Hier was het wel schilferig en jeukte op laatst wel.
2 jaar geleden
Reactie op Carly90
Oei.. wat stom van het CB. Maar snap ook wel dat zo’n diagnose lastig is.
...
Nou hij schuift het op een bacterie, en hij vond het geen exceem. Helaas moest ik naar een paar weken wel opnieuw de zalf aanvragen omdat er weer en plekje terug kwam. Inmiddels zijn we nu paar maanden verder en is het rustig en zie ik geen plekjes meer. Ze heeft er best lang mee gelopen, het bleef eerst bij 1 plekje, en later kwamen er steeds meer bij. Dus of het uit zichzelf weg gaat hier in ieder geval niet. Heb toen van te voren van alles gesmeerd maar niks werkte
2 jaar geleden
Mijn zoontje had het ook heel erg dat hij 6 maanden was. Zalfje van de huisarts gehad, werkte niet. Toen doorverwezen naar de dermatoloog. Hormoonzalf gesmeerd 10 dagen toen was alles weg. En daarna koelzalf 2x per dag om de huid vet te houden. Hij heeft het nooit meer gehad daarna.
2 jaar geleden
Reactie op mommyJoyandYared
Zou het ringworm kunnen zijn?
Daar dacht ik ook zijn,, ons zoontje heeft het ook helaas
2 jaar geleden
Daar dacht ik ook zijn,, ons zoontje heeft het ook helaas
Heb het indd even opgezocht. Het lijkt er een beetje op maar het is niet schilferig en ook niet besmettelijk want ik smeer het elke dag in met vaseline of voel er aan, dus dan zou ik het ook moeten krijgen toch?
Of werkt dat niet zo?
2 jaar geleden
Reactie op Carly90
Heb het indd even opgezocht. Het lijkt er een beetje op maar het is niet sc ...
Dat van hem is ook niet schilferig of besmettelijk wij hebben er geen las van en onze oudste zoon ook niet maar helaas onze hond heeft het gehad,, ik heb er speciale zalf voor gekregen van de huisarts,, zal morgen eens een foto maken (als die dat toe laat)
2 jaar geleden
Reactie op Carly90
Ah oké! Goed om te weten in ieder geval. Zal dat morgen ook meegeven aan de ...
Het kan wel besmettelijk zijn maar het ligt aan je weerstand of je het krijgt. Maar het is wel besmettelijk als je de plek insmeert met vaseline en dan weer een andere plek op zijn lichaam ermee aanraakt.
2 jaar geleden
Dat van hem is ook niet schilferig of besmettelijk wij hebben er geen las v ...
Krijg het niet zo heel goed op de foto
2 jaar geleden
Hoe gaat het er nu mee? Onze dochters ook beide aanleg voor droge huis en eczeem. Voor de jongste heb ik de minste dosering van hormoonzalf gekregen, dit heb ik bijna 3 maanden moeten gebruiken zonder dat de situatie veranderende, toen naar twijfelen een trede hoger(hormoon zalf van oudere dochter) erop gedaan en binnen een week helemaal weg.
Inderdaad vettig houden al werkte bij ons de vaseline niet, wel de cetomacrogol creme (via huisarts op recept te verkrijgen). Maar ieder huidje en kindje is natuurlijk weer anders en het ligt ook in de mate waarop je zoontje de eczeem heeft natuurlijk.
2 jaar geleden
Reactie op Rv89
Hoe gaat het er nu mee? Onze dochters ook beide aanleg voor droge huis en e ...
Het komt overeen met jouw verhaal. We kregen hormoonzalf en die crème van de huisarts.
Het lijkt nu weg te zijn, maar hij heeft nog wel droge plekjes.. dus we houden het in de gaten.
Fijn dat het bij je dochter nu ook weg is ☺️
2 jaar geleden
Krijg het niet zo heel goed op de foto
Hier word het weer met de dag erger,, straks huisarts maar even bellen