145 Reacties

4 jaar geleden

Reactie op capeldoorn

Dit is ook mijn eerste keer. Ik ben nu 8 weken en de klachten worden wat mi ...
Ben ook ruim 8 weken en merk ook minder kwaaltjes, wel enorm misselijk al ik een te lege maag heb (vooral in de nacht) en moet ik wat eten. Borsten zijn echt stuk gevoeliger en groter.

4 jaar geleden

Hi allemaal, allereerst gefeliciteerd! ☺️ Ik ben ook voor de eerste keer zwanger. Eind januari mijn spiraal verwijderd, februari mijn eerste menstruatie, vorige week een positieve test. Ben nu als het goed is 5+1, 8 april m’n eerste echo. Zo spannend allemaal!! Qua kwaaltjes een beetje misselijk en wat gevoeliger voor bepaalde geuren (vlees bijvoorbeeld, heeft iemand anders dat ook?) M’n borsten zijn behoorlijk gevoelig en gek genoeg heb ik een hele droge huid op m’n gezicht. Is dit herkenbaar voor iemand? Ben eigenlijk wel blij met deze kwaaltjes, dat bewijst in ieder geval dat er iets gebeurd terwijl ik ongeduldig wacht op de 1e echo 😊 Oh ja, ben trouwens ook vrij emotioneel haha! Leuk om hier ervaringen te delen met jullie!

4 jaar geleden

Ben ook ruim 8 weken en merk ook minder kwaaltjes, wel enorm misselijk al i ...
Precies hetzelfde 🙈

4 jaar geleden

Hi allemaal, allereerst gefeliciteerd! ☺️ Ik ben ook voor de eerste keer zw ...
Heel herkenbaar allemaal!

4 jaar geleden

Hier 7+6... En ik had nergens last van tot begin van de week. Mijn bloeddruk is niet stabiel en daardoor ben ik erg duizelig en zie ik sterretjes... Gisteren eerste echo gehad omdat ik een medische achtergrond heb. Heel ieniemienie op de echo het hartje kunnen zien kloppen. ❤ dat was echt een opluchting.

4 jaar geleden

Dames ik ben vandaag 6+4.. Mijn kwaaltjes zijn pijnlijke borsten na anderhalf week gekregen nadat ik wist dat ik zwanger was.. misselijkheid had ik eerst in het begin maar daarna was die weg en nu vandaag heb ik het weer terug.. Rommelige buikkkk ik heb goed ontbeten hebbweer honger maar weet niet wat ik moet eten 😒😭😫... Af en toe steekjes in mijn buik. & man wat ben ik dik.. lijk wel alsof ik 20 weken zwanger ben.. Was al aangekomen en best een stevige vrouw.. Ben benieuwd als ik straks echt 20 weken zwanger ben hoe ik dan eruit ga zien 🤨🙄... Iemand tips tegen lege maag????? ik krijg dat heel snelll terwijl ik ook voldoende eet en drink.. Foliumzuur neem ik al 3 maanden ..

4 jaar geleden

Dit is hoe mijn buik met 6+4 eruit ziettt ik zelf weeg 76 kilo met dit buik 78 😅

4 jaar geleden

Ik ben nu 7+1 en me buik is opgezet😱. Ik ben niet misselijk gelukkig maar heb wel een heel goed ruik vermogen. Mijn borsten zijn gevoelig. Ik heb af en toe een lekker humeur🥴. Mn buik rommelt ook.. ohja en honger in van alles🙈. Ook last van boeren en scheetjes laten😜. Hoort er allemaal bij 😅.

4 jaar geleden

Dames ik ben vandaag 6+4.. Mijn kwaaltjes zijn pijnlijke borsten na anderha ...
Ik ben zelf inmiddels 5 weken en merk ook dat ik wel sneller honger krijg. Terwijl ik zelf in de ochtend niet goed kan eten. Heb je dat nu juist toch echt wel nodig, wat bij mij wel helpt tegen een lege maag is smoothies maken met veel soorten fruit. Het is vullend en gezond, daarbij doe ik ook yoghurt en wat melk. En verder probeer ik niet altijd meteen toe te geven aan mijn honger, wil niet nu al teveel groeien..hebben nog wel even te gaan..

4 jaar geleden

Hi allemaal, allereerst gefeliciteerd! ☺️ Ik ben ook voor de eerste keer zw ...
owww die geuren herken ik! met mijn 5+5 :'). ik lust al geen kaas. en de geur van kaas kan ik normaal wel een beetje verdragen. maar nu🤢. die droge huid herken ik. is helaas bij mij overal.. en dat terwijl mn haar na het douchen en wassen alweer vet is hahahaha.

4 jaar geleden

Reactie op Klavertje25

Haai meiden, ik ben nu 6 weken + 5 .. Ik heb last van menstuatie krampen en ...
die heb ik ook. kan je baarmoeder zijn die groeit.

4 jaar geleden

Ik ben ook voor het eerst zwanger! Nu 6+5 Kwaaltjes verschillen per week. Momenteel vooral honger en zo snel heel erg koud en moe! Nu was ik al niet de meest warmbloedige, maar lig nu in de zon in een kamer van 21 graden onder een fleecekleed :'-) Verder ook best vaak misselijk in de ochtend. Gelukkig niet spugen. En buikkrampen heb ik in het begin wel veel gehad. Nu gelukkig minder. Kan niet wachten op de 1e echo. Hoop dat die wel doorgaat, zou hem over 2 week hebben.

4 jaar geleden

Ik ben zelf inmiddels 5 weken en merk ook dat ik wel sneller honger krijg. ...
Ik heb nu ook smoothie gemaakt wist echt niet wat ik moest gaan eten.. Groente en gruit gemixt 😅😅.. Weet niet wat ik over 1 uurtje moet gaan eten

4 jaar geleden

Gefeliciteerd allemaal!!! Ik ben ook voor het eerst zwanger, vandaag 5+1, heb weinig kwaaltjes tot nu toe en moet zeggen dat ik er ook vrij relaxed onder ben, had ik niet verwacht. Heb 1 mei de eerste echo 🍀

4 jaar geleden

Ik heb nu ook smoothie gemaakt wist echt niet wat ik moest gaan eten.. Groe ...
Je zou ook nog iets van een boeren omelet kunnen maken, zolang het ei maar goed doorbakken is. Dus is ook best vullend en niet meteen te zwaar op de maag.

4 jaar geleden

Je zou ook nog iets van een boeren omelet kunnen maken, zolang het ei maar ...
Klinkt ook lekker mmm😋😋...

4 jaar geleden

Ik 6 w en 5 dagen. mega moe. Mega vergeetachtig. Beetje bitchy ook haha. Geen misselijkheid nog, alleen juist heel veel honger. Oh en ik heb het koud de hele dag door!

4 jaar geleden

Reactie op Emmy

Ik 6 w en 5 dagen. mega moe. Mega vergeetachtig. Beetje bitchy ook haha. Ge ...
Precies hetzelfde.. wel krampjes nog steeds maar niet veel.. Koud koud & nog eens koud.. Af en toe de verwarming zet ik wel aan 🙂

4 jaar geleden

Ik nu 8 weken.. en zo misselijk! Ik moet al kokhalzen als ik aan eten denk 😭

4 jaar geleden

Wat vervelend die enorme misselijkheid! Zelf eet ik de hele dag door cracottes. Niet super vullend natuurlijk maar met roomkaas smaakt het me zo goed! Soep doet het ook goed trouwens. Maar wel “neutrale” smaken en geuren zeg maar. Ben ook wat vergeetachtig trouwens Emmy. Mijn zus noemt het zwangerschapsbrein 🙃 @Dienepien, mijn haar wordt ook heel snel vet, probeer beetje tijd te rekken steeds met droogshampoo maar eigenlijk moet ik het elke dag wassen 🙈