81 Reacties

4 jaar geleden

Vandaag 1ste echo gehad en ik moet zeggen het is wel heel geruststellend. Daarvoor was het ook altijd een combinatie van de ene moment super gelukkig en de andere mega bezorgt. Er zullen nog wel momenten zijn dat ik bezorgd ga zijn maaar nu ben ik toch wel even gerust gesteld! 😍

4 jaar geleden

Reactie op Sarah23

Vandaag 1ste echo gehad en ik moet zeggen het is wel heel geruststellend. D ...
Gefeliciteerd 😍

4 jaar geleden

Hier ook mijn eerste, ongepland maar heel gewenst! Ben nu 4+6 weken. Heel herkenbaar, het heen en weer geslingerd worden tussen blijdschap en dromen en angst voor een miskraam. Ga duimen dat het goed gaat voor ons!

4 jaar geleden

Ook eerste zwangerschap. Ook een kleine verrassing maar heel erg welkom. Ik ben 7 weken en 5 dagen. Weinig kwaaltjes op regelmatig krampen in de buik na en veel onzekerheid. Ik zag erg uit naar de eerste echo ivm veel onzekerheid en miskramen zitten veel in de familie. Nu net bericht gehad dat de eerste echo niet doorgaat en deze pas plaats vind met week 10-12.Ik heb hier veel verdriet van. Ook omdat ik als verpleegkundige werk heb ik wel angsten ondanks wat het RIVM aangeeft. Er is te weinig onderzoek op de lange termijn en over vrouwen die nog vroeg zwanger zijn. Ik durf niet te genieten hoe graag ik dit ook wil.

4 jaar geleden

Reactie op Anoniempje2020

Ik heb 9 april de eerste echo. Dit is met 10 weken, dus eigenlijk de 12 wek ...
Spannend zeg... ik mag nog komen met 7,5 week.. spannend hoor :)

4 jaar geleden

Gefeliciteerd! Hier ook de eerste zwangerschap/baby. Mijn lichaam is aan het veranderen en dat is wel even wennen.

4 jaar geleden

Reactie op Sarah23

Vandaag 1ste echo gehad en ik moet zeggen het is wel heel geruststellend. D ...
Mooi! Hoe ver ben je ?

4 jaar geleden

Hallo allemaal, ik ben ook zwanger van mijn eerste! Zojuist een test gedaan. Eerder al een test gedaan met de action early testen en daar zag ik al een streep maar. De clear blue geeft aan 2-3 weken maar als ik tel vanaf de eerste dag van mijn laatste menstruatie geeft de app aan 4 weken. Wat houden jullie nou aan in het aantal weken?

4 jaar geleden

Reactie op Channe89

Hallo allemaal, ik ben ook zwanger van mijn eerste! Zojuist een test gedaan ...
Hoi Channe, de test die je hebt gedaan rekent met je HCG van af het moment van bevruchting, je verloskundige straks niet. Je kunt dus het beste gewoon de eerste dag van je laatste menstruatie aanhouden als begin van je zwangerschap.! En gefeliciteerd!!

4 jaar geleden

Hoi Channe, de test die je hebt gedaan rekent met je HCG van af het moment ...
Dankjewel! 🙊

4 jaar geleden

Hoi allemaal! Allereerst gefeliciteerd allemaal!!! Voor mij is dit ook de eerste zwangerschap en überhaupt het eerste berichtje op deze app :) Ik ben nu 6+4 weken als het goed is en heb 2 april de eerste echo. We hadden in december besloten ervoor te gaan en in februari had ik plots zo’n last van mijn borsten en bleek ik zwanger. Momenteel herken ik mijn eigen lijf niet meer. Ik ben moe, kan geen eten zien of ruiken (en ben normaal echt een veelvraat), heb nergens zin in en ben erg onzeker en labiel 😅 Mijn partner is gelukkig heel lief en begripvol, kookt voor me en stelt me gerust. Hopelijk voel ik me snel weer beter 😊 Goed voor mezelf zorgen dus!

4 jaar geleden

Ook voor mij is dit de eerste zwangerschap. Ben vandaag precies 8 weken en zou aanstaande dinsdag de eerste echo hebben. Omdat mijn partner ivm Corona niet mee mag heb ik deze afspraak geannuleerd en verzet naar 14april. Hopelijk gelden er dan andere maatregelen. Ik heb nergens last van en voel me alles behalve zwanger, je gaat soms echt twijfelen.. de laatste dagen wel veel last van migraine. Dus misschien toch een aanwijzing dat ik zwanger ben. Gezond eten, veel bewegen en hopen dat het kindje gezond is. Succes iedereen, en hopelijk gaan voor degene die een echo hebben de afspraken door MET partner!

4 jaar geleden

Reactie op Channe89

Hallo allemaal, ik ben ook zwanger van mijn eerste! Zojuist een test gedaan ...
Hoi hoi! Ik had hetzelfde hahah. Volgens mijn eigen berekening 5. In de bijsluiter bij die test staat dat 2-3 gelijk is aan 4-5 volgens de berekening van de verloskundige. Maar die test telt vanaf het moment van de bevruchting🤗.

4 jaar geleden

Voor mij ook mijn allereerste zwangerschap.... Ben nu 6 weken en 1 dag...🙏❤ Mijn vriend en ik hebben eind januari besloten ervoor te gaan... 27 januari gestopt met roken, gebruikte al 4 jaar geen anticonceptie meer omdat ik daar erg slecht op reageerde..... Half februari voor/ tijdens mijn ovulatie flink geoefend...😁😇 En op 3 Maart geen menstruatie, terwijl ik altijd een super regelmatige cyclus heb... ( 24 dagen... ) 2 positieve testen later de verloskundige gebeld en 31 Maart de 1e echo.... Dus de 1e ronde meteen raak....😁🙏❤ Bij vlagen een beetje misselijk.... mn borsten zijn enorm gegroeid en vriendlief vroeg van de week heel voorzichtig tot wanneer die stemmingswisselingen ook al weer waren....🙈🤣 Hij is wel echt super lief voor me en steunt me waar hij kan....❤ Zo blij!

4 jaar geleden

Voor mij ook mijn allereerste zwangerschap.... Ben nu 6 weken en 1 dag...🙏 ...
Haha je verhaal is een kopietje van die van ons. Alleen ik was al gestopt met roken en net pas met de pil gestopt!

4 jaar geleden

Hoi, hoi, Iedereen gefeliciteerd!! Ik ben nieuw hier en nu precies 5 weken zwanger. Ik heb 7 april mijn eerste echo bij de verloskundige. Ik kwam erachter dat mijn man dan niet mee mag i.v.m maatregelen corona virus. Wel mag er beeld gebeld worden gelukkig. Maar toch vind ik dat wel heel moeilijk. Hoe doen jullie dat met aankondiging van zwangerschap als je onder risicogroep valt?

4 jaar geleden

Reactie op Daneenee

Haha je verhaal is een kopietje van die van ons. Alleen ik was al gestopt m ...
Fijn dat het zo snel gegaan is na het stoppen van de pil....🙏 Ik was tot een poosje terug vriendloos,maar kende mijn huidige vriend al wel. We hebben 2 jaar om elkaar heen gedraaid omdat hij behoorlijk wat bindingsangst had.... Die is gelukkig nu als sneeuw voor de zon verdwenen omdat zijn grootste wens pappa worden was.... Die komt nu uit....😁❤

4 jaar geleden

Voor mij ook de eerste zwangerschap, nu 6 weken zwanger. Onwerkelijk en ik herken helemaal je onzekerheid. Ik heb woensdag mn eerste echo, moet wel alleen, maar ik kijk er naar uit. Probeer te genieten! Liefs

4 jaar geleden

Hallo hallo! Gezellig alle first timers 😁! Gefeliciteerd iedereen!! Wij zijn ongeveer 5w+1 zwanger maar 7 april de eerste (telefonische) afspraak en pas daarna de termijnecho inplannen om meer precies te bepalen hoe veel weken oud baby is... Vind zo lang wachten wel spannend. Dat we maar zwanger zijn een beetje surrealistisch...vooral tijdens corona...

4 jaar geleden

Hier ook zwanger van de eerste. Ben nu 5+2 en nauwelijks kwaaltjes. Iets sneller moe, gevoelige borsten, maar that’s it. Dat maakt me ook wel onzeker, maar moet er misschien maar van genieten. Volgens mij zijn de eerste weken voor iedere zwangere vrouw heel spannend. En dat blijft ook wel. Straks als alles zeker weten goed zit, en die crisis wat minder is, zullen we hopelijk allemaal meer kunnen genieten! Vergeet niet: er groeit een klein wonder in je buik. Wauw! Gefeliciteerd allemaal ;-)