6 Reacties

4 maanden geleden

Raamstickers?

4 maanden geleden

Toch af en toe een filmpje tussendoor? Raamstickers hadden wij ook maar die van 3 kon zelf niet bij het raam dus dat moest ik steeds doen half omgedraaid naar achter😅 Hadden een organizer opgehangen en wat kleine cadeautjes erin waar ze mee konden spelen. Een autootje of poppetje met kam. Dat soort dingen

4 maanden geleden

Wij rijden sinds dat ze 7 maanden is 2x per jaar een rit van een dikke 10 uur enkele reis. We zijn net terug en hebben haar heel gelukkig gemaakt met: - Eten en drinken (appel en paprika waren fantastisch, wel een uitdaging toen ze er in een uur van beide twee op had) - Kindermuziek (met name K3! We kunnen de autospeaker ook alleen bij haar stoel aanzetten) - Tekenkoffer met krijtjes en kleurboekjes met stickers (voorheen magnetisch tekenbord) - Leesboekjes (ze kijkt plaatjes en verzint haar eigen verhaal) - Echomicrofoon - Spelletjes als ik zie ik zie wat jij niet ziet en verder lekker kletsen - Knuffels - Autootjes die ze overal overheen kan laten rijden Al haar spullen hebben we in haar eigen rugtas gedaan en zo konden wij af en toe wat aangeven en terugnemen. Altijd irritant als iets valt en niemand er meer bij kan, maar je moet toch geregeld stoppen.

4 maanden geleden

Onderweg naar Italië kreeg ons zoontje elke 2 uur een klein cadeautje. Echt cadeautjes van een paar euro. Dat werkte ook goed 😄

4 maanden geleden

‘S nachts rijden werkt bij onze meid perfect, maar we zijn onderweg ook wel eens ouders tegengekomen waarbij het kind de hele nacht had gekrijst in de auto waardoor ze zelf ook geen dutje hadden kunnen doen. Wat het hier verder goed doet is kindermuziek (Nijntje/K3), laten zoeken naar bijv rode auto’s buiten, magneet tekenbord (potloden gingen de laatste keer nog de hele auto door 🫣), autootjes (ook leuk te combineren met buiten zelfde kleur auto zoeken), van die kleine boekjes. En we laten haar altijd zelf helpen met de tas voor onderweg inpakken. Zit altijd wel wat bij wat ik echt niet zou uitzoeken, maar speelt ze dan heel veel mee onderweg. Verder werkt het hier goed om te zorgen dat ze bij een stop ook echt even actief is. Al is het 10 minuten om de auto heen springen oid.

4 maanden geleden

Thanks dames, Het wordt een combi van onderstaande. Halverwege de nacht rijden, hebben we 50% kans. Zelf nog wat uit laten zoeken is ook een goed idee. Paar kleine dingen ingepakt die ze anders toch ook wel hadden gekregen. Enz. En voor mama een koptelefoon mee als ik een melt down krijg. 😉