12 Reacties
één jaar geleden
Ja heb ik.. onze dochter was 4 toen alles eruit gehaald werd. Keel - neus verwijderen en buisjes in de oren. De week na de operatie is echt niet tof en pittig ze zijn er heel ziek van als keelamandelen verwijder worden. Duurt 7 tot 10 dagen en daarna echt een wereld van verschil en bijna nergens last meer van....
één jaar geleden
Ik heb een zoontje van 2 die geen neusamandelen meer heeft.
Moet zeggen dat het bij ons heeft geholpen.
Hij word nog wel eens verkouden maar niet meer zo erg en lang.
Ook merken wij dat het hem erg in de weg heeft gezeten.
Is een ontzettend vrolijk kind geworden.
2 dagen na de ingreep kreeg hij bij ons meer pijn.
Maar geen nabloeding gehad.
Je krijgt diclofenac zetpil van de apotheek en daarnaast mag paracetamol zetpil.
Na een week was hij weer zoals wij hem kennen
één jaar geleden
Hier de neusamandelen eruit, in combinatie met buisjes in de oren, hij is nog net zo vaak verkouden maar het zet minder vaak door naar koorts en echt ziek zijn.
Ik had stiekem ook gehoopt dat het slapen daardoor beter zou gaan maar dat is helaas niet zo hier
één jaar geleden
Vorige week hebben ze de neusamandelen eruit gehaald en meteen buisjes en het gaat nu beter,,, keel amandelen zijn ook erg dik en daar hebben ze ook naar gekeken tijdens de operatie maar dat doen ze hier helaas niet voor hun 3 jaar dus we moeten in november weer terug,, bij verslikt zich continu tot kokhalzen toe maarja toch doen ze het niet.
Keelamandelen bij de oudste vorige jaar en we merken heel veel verschil bij eet meer en kwam meteen aan
één jaar geleden
Bij mijn zoontje zijn zijn neus en keelamdelen eruit gehaald doen die net 2 was, samen met plaatsen van buisjes.
Ik vond het meevallen. Hij kreeg goede pijnmedicatie en was daardoor vrij snel alweer aan het spelen. Na een dag of 2/3 was die al weer een eind zichzelf.
Verder maakte het een wereld van verschil. Hij was altijd verkouden, paar keer longontsteking, verkrampte longen, te klein, altijd hoesten, snurken. En daarna was dat bijna allemaal weg. Hij groeide ook ineens veel beter. Snurkt nog wel helaas.
Keel doen ze volgens mij inderdaad bijna nooit als ze zo klein zijn. Bij mijn zoontje waren ze extreem groot, kno arts had dat nog bijna nooit eerder gezien.
één jaar geleden
Mijn dochter heeft het met 3,5 jaar gehad. Had ook veel last van verkoudheid en snurken en zwaar ademen. Het is echt veel beter nu!
Vond de operatie wel even tegenvallen, ze had wat complicaties helaas. Maar na een week was ze echt zichzelf. Je moet wel goed de pijnmedicatie geven en dan gaan ze vanzelf weer meer eten en drinken. Drinken en ijsjes eten was best lastig hoor na de operatie. Het deed gewoon veel pijn en 2 dagen was ze echt heel veel aan het slapen.
één jaar geleden
Hier zitten we nu op dag 6 na de operatie. Ik moet zeggen, ik vind het echt heel erg pittig. Na de operatie ging het allemaal goed, kwam heel rustig uit de ok, de dagen erna ging ook heel goed. Wilde geen ijs maar wel ijswater en eten. Vanaf dag 4 ineens heel boos, gefrustreerd en niet meer willen eten of drinken, nu geven we drinken met een spuitje. Het lijkt wel een marteling, houdgreep, afleiden en maar zorgen dat hij iets binnen krijgt hij schreeuwt bijna de hele dag. Vooral snachts komt hij om de 1/2 uur helemaal overstuur. We hebben de poli gebeld en die zeggen dat het hoort dat ze meer pijn kunnen krijgen ze zeggen dat het met 7/10 dagen echt over is, we zijn er bijna en ik ben er van overtuigd dat het daarna allemaal de moeite waard is geweest. Maar och m’n moederhart die huilt, heel hard..
één jaar geleden
Vorige week ook al even gereageerd toen was het drama. Ik moet zeggen vanaf dag 8 hadden we een heel ander kind. Wilde weer eten, ging naar buiten, zingen, spelen, kletsen heel vrolijk! Sinds dag 8 (zitten nu op dag 12) hebben we een heel ander kind. Ook vergeleken met voor de operatie. Wat een ontlading de week na de operatie is echt heel erg pittig maar ik kan nu al zeggen dat het dubbel en dwars waard is!
één jaar geleden
Vorige week hebben ze de neusamandelen eruit gehaald en meteen buisjes en ...
De kno arts heeft nu ook gezien dat het niet lange kan en onze kinderarts heeft met der vuisten op tafel geslagen,, worden nu op de wachtlijst gezet maar hij vond hem nog erg jong,, wachtlijst duur z'n beetje 3 maanden,,
één jaar geleden
Reactie op 19nov2020
Ahh wat fijn dat het nu zo goed gaat! Wij zijn 29 maart aan de beurt, spann ...
Hoe is het gegaan bij jullie?
Hier was die afgelopen dinsdag aan de beurt,, hij kreeg vrijwel meteen een na bloedig en moest nog keer onder narcose😔 hij heeft een beste klap gehad en is op moment ook heel moe huilerig en hangerig,, ondanks de pijnstillers heeft die steeds verhoging.
één jaar geleden
Hoe is het gegaan bij jullie?
Hier was die afgelopen dinsdag aan de beurt, ...
Dit had mijn dochter vorige jaar ook. Ze was ook echt niet zichzelf en veel koorts ook. Maar ze was woensdag geopereerd, zondag was ze beetje fitter, maandag weer moe en ziekjes en vanaf dinsdag ging ze echt opknappen.
Sterkte hoor! Het is even een paar moeilijke dagen door en dan hopelijk weer beter☺️