15 Reacties

2 jaar geleden

Nee hier ook geen succes. Ze eet soms haar toetje zelf met een lepeltje maar dan wordt het echt een bende

2 jaar geleden

Hier ook nog geen succes. Het is meer dat ze geluk heeft als een hap wel lukt want het merendeel beland in haar slabber, op de grond🤣 Ze wil wel heel graag zelf eten dus dan is het om en om. Wij een hapje, zij een hapje.

2 jaar geleden

Hier kan onze dochter sinds een paar weekjes redelijk goed eten met een lepel en vork. Het wordt soms nog een beetje een bende, want het valt weleens van haar lepel af net vlak voor ze de lepel in de mond stopt. Patatjes, stukjes vlees, pannenkoek, en dat soort dingen eet ze wel met haar handjes.

2 jaar geleden

Ja soms wel. Vork lepel. Gaat wisselend. Soms lukt het om een doperwtjes aan een vork te prikken of toetje in de mond te krijgen maar een handje gaat toch makkelijk😅

2 jaar geleden

Hier ook, het liefst met zijn handjes eten. Maar zag ook deze week dat hij interesse krijgt in het zelf eten met een vork of lepel

2 jaar geleden

Reactie op Mx3

Hier kan onze dochter sinds een paar weekjes redelijk goed eten met een lep ...
Hier ook al een tijdje. Wij waren begonnen met brood aan een vorkje rond de 8/9 maanden🤭 daardoor snapte ze wel dat het vorkje naar haar mond moest zonder al te veel bende. Inmiddels eet ze ook yoghurt zelf en haar avondeten. Meestal eet ze met een vork/lepel, soms de neiging om nog wel te graaien met haar handjes

2 jaar geleden

Hier wisselt ze tijdens het eten vaak tussen handen en bestek. Ook mooi altijd als ze het met haar handen op haar vork/lepel gaat leggen 😂 Het helpt hier heel erg om gewoon normaal bestek te geven ipv kinderbestek. Vindt ze zo leuk dat het hetzelfde als papa/mama is dat ze er graag mee eet/speelt.

2 jaar geleden

Ooh goed te lezen dat die van jullie hetzelfde doen😅

2 jaar geleden

Hier wisselt het. Met bestek wel veel helpen. Laatst graaide ze zo met haar hand in de yoghurt.... dat gaat niet zo hè....

2 jaar geleden

Reactie op Roos-Roos

Hier wisselt het. Met bestek wel veel helpen. Laatst graaide ze zo met haar ...
Hahaha ja dat doet hij dus ook af en toe. En dan likt ie gewoon zn handen af en graait lekker verder.

2 jaar geleden

Ik zat er toevallig gisteren over te denken hier een topic over aan te maken. Hier gaat eten met bestek totaal niet, hij prikt nu een beetje met zijn vorkje, maar het is allemaal nog spelen ontdekken en leuk, maar verre van functioneel. Nu maak ik mij totaal geen zorgen want hij doet alles op zijn manier en tempo, zodra hij er klaar voor is zal hij opeens gaan eten met vork en lepel en tot die tijd geven we hem de kans door het wel aan te blijven bieden. Maar ik vroeg me wel af wanneer dit gemiddeld is dat kindjes dit kunnen, want ik kijk er wel naar uit weer een stapje meer zelfstandig zijn😄

2 jaar geleden

Luna eet meestal met een vork en dat gaat heel erg goed. Ze gebruikt daarnaast ook vaak haar handen (al doe ik dat zelf ook bij bijvoorbeeld boontjes). Een lepel probeert ze wel, maar is nog geen groot succes. Haar yoghurt eet ze met de combinatie van hand en lepel. Is dan een bende, maar dat accepteren we dan maar gewoon.

2 jaar geleden

Al een aantal dagen toetje zelf laten doen met een lepel. Af en toe graait hij met z'n handen erin. Maar ik laat hem lekker kliederen, wel met een knoeischort aan. Gaat best redelijk moet ik zeggen. Bij warm eten geef ik hem een lepel of vork. Ligt eraan wat we eten. Ook daar laat ik hem lekker mee kliederen. Maar meestal eet hij met z'n handen.

2 jaar geleden

Wij "begeleiden" de lepel,maar laten hen zelf het meeste doen,omdat hij dan een stuk beter eet. Het smeert wel wat maar ja hij moet het nog leren 🙈

2 jaar geleden

Haha goed om te lezen dat mijn kind niet als enige als een beest eet🤣. Wij proberen het ook om dan de lepel te begeleiden, maar dan trekt hij nog harder aan die lepel en zit het eten op de muur.. ik laat hem maar zn gang gaan en hoop gewoon dat het geleidelijk aan goed komt