9 Reacties
茅茅n jaar geleden
Misschien moet je samen proberen het weekend niet zo vol te plannen? Of van tevoren goede afspraken maken qua planning. Vaak als dit soort dingen bij ons op het laatst qua tijdsplanning geregeld moet worden dan is er hier ook soms frustratie van mijn kant. Want als je inderdaad ergens uitgenodigd bent, kun je niet zo maar afbellen. Tenzij je kindje echt ziek is natuurlijk. Ik hoor hier vooral dat hij iets wil, maar dat jij niet op je strepen gaat staan. Hij wil samen boodschappen doen? Dan zelf op je strepen staan en zeggen. Nee dat doen we niet, want ons kind heeft z'n slaap nodig vanmiddag. Papa kan vanalles willen (hier ook hoor) maar dat kan soms gewoon niet. Klaar. Je hebt kinderen en daar heb je rekening mee te houden.
Ik bedoel dit niet als aanval, maar je mag best proberen om in dit soort gevallen dit voor te zijn of zelf op je strepen te gaan staan. Je kunt je man niet veranderen, maar jezelf wel.. 鈽猴笍
茅茅n jaar geleden
Misschien je man eens een weekje alleen laten met de kleine. Misschien ziet hij dan in dat rust en regelmaat belangrijk is en dat hij niet zomaar altijd kan doen wat hij wil. Hij is een vader en zal toch in bepaalde mate rekening moeten houden met het feit dat er een kind is.
Vind hem best wel ego茂stisch als ik het zo lees
茅茅n jaar geleden
Wat een vervelende situatie zeg! Kan me goed voorstellen dat je hier heel verdrietig en boos van wordt. Ik herken het ook wel een beetje. Mijn man is ook altijd veel makkelijker in dit soort dingen. Misschien kun je hem van te voren duidelijk aangeven wat de slaaptijden moeten zijn voor zulke dagen? Wij hadden dit weekend ook beide dagen sinterklaas. Gistermiddag daardoor te kort geslapen en 's avonds te laat in bed. Vanmorgen was ze ook vroeg wakker, dus echt niet te genieten. Vanmorgen direct al over gehad dat ze uiterlijk om half 12 in bed moest liggen, dus dan lukt dat ook wel. Ik weet niet of je zulke dingen van tevoren al concreet afspreekt, maar misschien dat dat kan helpen? Ik hoop dat jullie er samen uit gaan komen!
茅茅n jaar geleden
Als ik de voorbeelden zo lees denk ik vooral, hoe is jullie communicatie? Ik lees vooral veel willen en moeten, maar niet overleggen en samen beslissen. Misschien beide wat flexibeler proberen te zijn? Ik had bijv op vrijdag mijn kind gewoon naar de opvang gedaan, snap man wel. Maar was zondag thuis gebleven van boodschappen doen en had man alleen laten gaan. Als je op zon moment aangeeft dat je zoontje echt bij moet slapen omdat hij anders s middags niet kan gaan dan hoop ik toch dat je man dat begrijpt? Dus denk dat jullie beide wat minder star moeten zijn en wat meer een compromis zoeken ipv ruzie maken.
茅茅n jaar geleden
Reactie op Diedietje
Als ik de voorbeelden zo lees denk ik vooral, hoe is jullie communicatie? I ...
Ik laat mijn zoontje ook graag naar de opvang gaan op ritme te houden enzo, maar het verschil is wel dat hier papa de hele week van huis is en dan zou ik het als mama ook wel belangrijk vinden dat ze een keer dagje samen hebben, zeker als rust voor zo鈥檔 druk weekend.
Ik zou inderdaad even goed praten hoe hij een kind hebben voor zich ziet. Hij is er de hele week niet en dan komt alles op jou, dus jij weet het beste wat de behoefte van jullie kindje zijn. Geloof hierin ook in jezelf en kom voor je kind en jezelf op!
茅茅n jaar geleden
Als wij ergens naar toe gaan (visite )voor zijn middagdutje gaan we standaard met 2 auto鈥檚 tegenwoordig. Zo kan mijn vriend net zo lang zitten als hij wil en kan ik op tijd naar huis voor de slaap van mijn kind. Zo ben ik toch even geweest en iedereen snapt wel dat ik eerder weg moet ivm middagdutje en neemt mij dus niet kwalijk. En over dat boodschappen, hij moet zich gewoon niet aanstellen, waarom zou je met zn alle boodschappen moeten doen ? Doen wij nooit. En als hij echt niet alleen wil, misschien bestellen ? Net zo makkelijk . Wij hadden een periode ook heel vaak ruzie om de stomste dingen. Zijn hierdoor ook uitelkaar geweest. Maar nu zoeken we juist naar oplossingen want ruzie maken is gewoon niet leuk. Voor beide niet. Hoop dat jullie er samen uitkomen 鉂わ笍
茅茅n jaar geleden
Reactie op Kersos
Zo te lezen zet jij de belangen van je kind voorop en lukt dit je vriend n ...
Ik bedoel dan ook echt een planning met tijden en dit op vrijdag samen maken en bespreken. Laat hem het voorzetje maken. Wil hij dit niet dan geef je aan dat jij het gaat doen. Bij ons thuis zijn voor mijn partner en ik de slaap tijden echt heilig! Dat scheelt blijkbaar een heleboel gedoe