10 Reacties
2 jaar geleden
Als ze snachts nog komt en geen gewone melk wil zou ik eerlijk gezegd niet gaan afbouwen. Eet ze overdag genoeg vast voedsel?
Hier sochtends een papfles en savonds nog een fles kunstvoeding, tussen de middag wel gewone melk. Maar onze dame eet niet altijd even goed overdag dus k hou de flessen er nog even in.
2 jaar geleden
Als ze snachts nog komt en geen gewone melk wil zou ik eerlijk gezegd niet ...
Het is miet een grote eter maar ze eet wel gewoon waardoor de middagfles steeds minder word en vind avond ook wel prima omdat ze geen gewone melk wil maar de nachten dan ook wakker worden van de honger vind ik en zielig
2 jaar geleden
Hier hielp het om af te bouwen.
Dus ipv 150 voeding. 120 voeding gemengd met 30 ml melk. En dit dan een paar dagen. En dan naar 120 om 60. Etc etc.
En de middag fles verving ik door een middag snack (fruit/cracker/etc) met wat drinken erbij.
Bij ons dachten we ook dat hij om voeding bleef komen in de nacht. Maar was gewoon dorst geen honger. Gaven dan gewoon een flesje drinken en dat hielp ook. Moeten we nog regelmatig😉
Moet wel zeggen Logan eet erg goed en is een grote jongen die goed groeit. Dus voor hem was de voeding ook echt niet nodig.
Eet ze verder erg slecht en heeft het voor de groei nodig zou ik in de avond voeding blijven geven. Zit wel een mooie basis in qua vitamine/bouwstoffen.
2 jaar geleden
Wij dachten ook aan honger snachts, maar het bleek meer een gewoonte te zijn... dus even doorgezet en was binnen no time klaar snachts 😊 Bleef aan de gang, moet toch een keer klaar zijn, en op deze leeftijd moeten ze makkelijk snachts zonder iets kunnen.
2 jaar geleden
Ik heb de middag fles gewoon in 1x weggelaten en geen andere melk gegeven. Wel water bij z'n boterham. Avond fles heeft hij nog die vind hij super lekker dus hou ik er nog in en soms nog een kleine flesje snachts als hij wakker is. Wij drinken geen gewone melk vandaar ook niet vervangen en als zijn avond fles weg valt dan niks meer.
2 jaar geleden
Reactie op Angels1406
Het is miet een grote eter maar ze eet wel gewoon waardoor de middagfles s ...
Maar is het echt honger of meer gewenning? Als ze savonds goed (warm) eet kan ik me niet voorstellen dat ze snachts honger heeft.
2 jaar geleden
Maar is het echt honger of meer gewenning? Als ze savonds goed (warm) eet k ...
Is wel echt honger en misschien ook gewenning omdat het al een tijdje zo gaat maar ze eet de avond vaak wel slecht
2 jaar geleden
Reactie op Angels1406
Is wel echt honger en misschien ook gewenning omdat het al een tijdje zo ga ...
Is het niet zo dat ze avond slecht eet, omdat ze gewoon nog teveel flesvoeding krijgt? Onze dochter had dat namelijk, maar dat had ze al wel rond 1 jaar. Vanaf dat moment zijn we overgestapt op gewone koemelk en dan wel warm maken en in haar gebruikelijke flesje. Ook niet meer zoveel, maar rond de 90cc en alleen in de avond in het begin nog 110cc. Vanaf dat moment is het eten savonds en het brood ook enorm verbeterd!
2 jaar geleden
Reactie op Mx3
Is het niet zo dat ze avond slecht eet, omdat ze gewoon nog teveel flesvoed ...
Middag voor het slapen als ze het nodig heeft nog 90cc maar dan heeft ze de brood al op avond geen idee waarom het slecht gaat met eten fles doet ze wel het cb zei dat ik haar nog opvolg moet geven en wel blijven broeken met koemelk wat ik doe maar ze wil het niet